منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد / چرا لیزر موهای زائد من موثر نبوده است ؟

چرا لیزر موهای زائد من موثر نبوده است ؟

امروزه بسیاری از افراد اقدام به لیزر موهای زائد بدن خود می‌نمایند. معمولا چندین جلسه لیزر برای مشاهده نتیجه دلخواه لازم است و افراد هزینه زیادی طی این جلسات صرف می‌کنند. اما گاهی مشاهده می‌شود با وجود انجام جلسات متعدد لیزر نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید و فرد احساس ضرر مالی و روحی فراوان می‌کند.

چرا گاهی لیزر مو اثر ندارد یا دست کم اثر کافی ندارد؟

برای مقدمه باید با زبان ساده به رابطه لیزر و پوست بپردازیم. اصولا توانایی لیزر این است که با حداقل آسیب به سایر بافت‌های اطراف بافت مورد نظر را بسیار گرم کند و در واقع بسوزاند. مثلا در مورد موی زائد خواسته ما این است که لیزر، موهای منطقه را بسیار گرم کند ولی پوست اطراف سالم بماند. برای این نتیجه لازم است که لیزر طول موج درستی داشته باشد، انرژی آن کافی باشد، امکان کاهش پالس داشته باشد و دست آخر سیستم خنک کننده خوبی داشته باشد ( به همه این موارد پارامترهای لیزر می‌گوییم). با این مقدمه به بررسی علل رشد موهای زائد پس از جلسات متوالی لیزر می‌پردازیم و عنوان می‌داریم بهترین لیزر موهای زائد دارای چه ویژگی‌هایی است.

چرا لیزر موهای زائد من موثر نبوده است ؟

۱- مشکلات هورمونی

در خانم‌هایی که مشکلات هورمونی دارند، حتما باید در کنار لیزر موهای زائد بدن مشکل هورمونی برطرف شود، در غیر این صورت همان‌طوری که لیزر باعث نازک شدن و از بین رفتن موها می‌شود، هورمون‌ها نیز باعث ضخیم شدن موها می‌شوند. این که فردی مشکل هورمونی دارد یا نه در همان جلسه اول (قبل از شروع لیزر) با معاینه و بررسی آزمایشگاهی مشخص می‌شود.( پس انتظار می‌رود اگرپزشک احتمال می‌دهد به دلیل مشکل هورمونی، بیمار پاسخ کمی به لیزر بدهد، قبل از شروع لیزر این مورد را با فرد مطرح کند)

۲- نوع دستگاه

دستگاه‌های لیزر زیادی در بازار فعلی ایران وجود دارد. یکی از دستگاه‌های رایجی که در حال حاضر در ایران موجود است آی پی ال (IPL) می‌باشد. در واقع این دستگاه، لیزر نیست و یک منبع نوری شبه لیزر است که توانایی از بین بردن موی زائد و بسیاری اقدامات دیگر را دارا است ولی لیزر نیست. معمولا دستگاه‌های آی پی ال توانایی کمتری نسبت به دستگاه‌های لیزر دارند و قیمت کمتری هم دارند. بسیاری از مراکزی که از دستگاه آی پی ال استفاده می‌کنند، آن را تحت عنوان لیزر معرفی می‌نمایند. (بهتر است دقیقا از مرکزی که قصد لنجام لیزر موهای زائد دارید بپرسید که دستگاهشان چیست.)

۳- طول موج دستگاه لیزر

سه نوع دستگاه لیزر در حال حاضر در ایران موجود است. الکساندرایت، دیود و ان دی یگ. میزان جذب اشعه در لیزر الکساندرایت بیشتر از همه است ( پس اثر بیشتری دارد) ولی دو لیزر دیگر در افرادی که پوست تیره دارند ایمن تر است.( پس اگر پوست شما روشن یا معمولی است الکساندرایت برای شما انتخاب بهتری است ولی اگر تیره است دیود و ان دی یاگ برای شما بی خطرتر است ولی الزاماً موثرتر نیست)

۴- تنظیم پارامترهای دستگاه لیزر

مهمترین نکته در موثر بودن دستگاه لیزر در از بین بردن موهای زائد تنظیم پارامترهای دستگاه لیزر برای هر بیمار خاص بسته به وضعیت موها (ضخامت، رنگ موها و…) است. حتی پارامترهای دستگاه برای هرجلسه جدید بیمار باید مجدد تنظیم شود.( اگر پارامترها درست تنظیم نشوند، بدیهی است که اثر خوبی از لیزر نمی‌بینید یا دست کم حداکثر تاثیرات مشاهده نمی‌شود)

۵- سیستم خنک کننده دستگاه

دستگاه‌هایی که سیستم خنک کننده قوی دارند اولا احتمال عوارض را به حداقل می‌رسانند دوم اینکه به واسطه سیستم خنک کننده مناسب، امکان استفاده از پارامترهای بالاتر(درواقع قوی تر) وجود دارد. معمولا دستگاه‌های ارزانتر، سیستم خنک کننده ضعیف تری دارند و به همین دلیل امکان عوارض بالاتر و امکان استفاده از پارامترهای قوی را ندارند.

۶- سرویس دستگاه

دستگاه‌های لیزر دارای منبع نوری هستند که عمر مشخصی دارند. اگر عمر منبع نوری تمام شود و تعویض نشود، دستگاه تولید نور می‌کند ولی اشعه لیزر کافی برای از بین بردن موها تولید نمی‌کند. به همین دلیل ممکن است موها از بین نرود یا حتی به دلیل گرم شدن، تعداد موها زیاد هم بشود ( سرویس منظم دستگاه در موثر بودن آن بسیار موثر است).

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

۷- هزینه لیزر موهای زائد

اگر همه موارد بالا بین دو مرکز یکسان بود، طبیعی است که هزینه لیزر موهای زائد پایین‌تر، بهتر است ولی متاسفانه بعضی از افراد به عنوان مهمترین پارامتر، هزینه را مد نظر قرار می‌دهند و بعد پشیمان می‌شوند. بعضاً دیده می‌شود مراکزی قیمت‌هایی بسیار نازل برای لیزر مو پیشنهاد می‌دهند. این مراکز به احتمال زیاد یا از دستگاه ارزان قیمت استفاده می‌کنند یا هزینه‌های سرویس و سیستم خنک کننده را به حداقل می‌رسانند یا اینکه تعداد شات کافی برای منطقه استفاده نمی‌کنند که به هر حال نتیجه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انجام جلسات با فاصله کم هم باعث می‌شود موها در حالت خواب باقی بمانند و رشد نکنند و به طور کاذب نتیجه خوبی مشاهده شود. با پایان جلسات لیزر همه موهای خواب به یکباره رشد می‌کنند و… همیشه این ضرب‌المثل را به خاطر داشته باشید: هیچ گرانی بی‌حکمت نیست و هیچ ارزانی هم بی‌علت نیست! ( اگر خواهان نتیجه خوب لیزر هستید حتما در انتخاب مرکز لیزر براساس مطالب بالا دقت کنید و فقط بر قیمت تمرکز نکنید)

در کلینیک دکتر واعظ همواره تلاش می‌شود بهترین میکرودرم ابریژن اصفهان به منظور جوانسازی پوست برای متقاضیان عزیز اعمال گردد. جهت مشاوره رایگان با تلفن‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و برای نوبت دهی اینترنتی نیز می‌توانید اینجا کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حافظ فتاحی [ 1400-03-09 ]
لیزر خط ریش و خط گردن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر تزریق فیلر ژوویدرم در لیفت و جوانسازی صورتتاثیر تزریق فیلر ژوویدرم در لیفت و جوانسازی صورت

ژل ژوویدرم (Juvederm) یکی از انواع فیلرهای موجود در بازار است که به عنوان پرکننده برای از بین بردن چین و چروک و علائم پیری، افزایش حجم لب و گونه، زاویه سازی فک و جوانسازی زیر چشم مورد استفاده قرار میگیرد ... ادامه مطلب

اگزمای سبوره چیست و چگونه درمان می شود؟اگزمای سبوره چیست و چگونه درمان می شود؟

اگزما سبوره یک نوع بیماری پوستی است که با التهاب پوست سر یا صورت به صورت به شکل پوسته یا فلس که در سطح پوست پخش می‌شوند، خود را نشان می‌دهد. ... ادامه مطلب

ترک های پوستی چگونه درمان میشوند؟ترک های پوستی چگونه درمان میشوند؟

در صورتی که با مراقبتهای معمول، همچنان از ترک و خشکی پوست آزرده هستید؛ توصیه می‌کنیم به متخصص پوست مراجعه نمایید؛ بخصوص اگر دچار درد، سرخی، خونریزی، التهاب یا چرک در پوست ترک خورده می‌باشید. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین