منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل

درمان تیرگی دورچشم

تیرگی دور چشم یکی از مشکلات شایع در هر سنی است که به دلایل متفاوتی ممکن است ایجاد شود. به همین دلیل که مکانیسم‌های مختلف و گاهی همزمان در ایجاد تیرگی دور چشم دخالت دارند، متدهای درمانی متفاوتی نیز برای درمان این مشکل به کار گرفته می‌شود که در ادامه به بهترین روشهای درمان تیرگی دور چشم اشاره خواهیم کرد.

6 راه درمان تیرگی دور چشم

۱- درمان موضعی

کرم‌های زیادی ادعای درمان تیرگی دورچشم را دارند ولی عملاً تعداد کمی از آنها واقعا موثر هستند. گاهی کرم‌های دورچشم ترکیبی که در داروخانه آماده می‌شود می‌تواند اثر درمانی خوبی داشته باشد.

۲- تزریق چربی

یکی از روشهای رفع گودی و تیرگی زیر چشم استفاده از پرکننده‌ها می‌باشد که چربی بدن خود فرد هم جزو همین پرکننده‌ها محسوب می‌شود. درمورد تزریق چربی زیر چشم باید گفت این روش به عنوان یکی از متدهای ماندگار و کم عارضه است که البته هردوی این موارد به مهارت و تکنیک تزریق مرتبط است. در ادامه به خصوصیات بهترین تزریق چربی زیر چشم خواهیم پرداخت.

مزایای تزریق چربی زیر چشم

1-رؤیت نتایج تزریق چربی زیر چشم بلافاصله پس از اتمام تزریق
2- کم عارضه بودن تزریق چربی زیر چشم
3- حداقل دوران نقاهت و بدون نیاز به بستری شدن
4- ماندگاری تزریق چربی زیر چشم مشروط بر تکنیک و مهارت پزشک

بهترین درمان تیرگی دور چشم ، دکتر علیرضا واعظ شوشتری

3- تزریق ژل

تزریق ژل نیز مانند تزریق چربی به منظور پر کردن گودی زیر چشم، روشی موثر در رفع این عارضه محسوب می‌شود. در تزریق ژل به اجزای مختلف صورت با توجه به این مطلب که ژل‌ها ساختنی هستند (مانند چربی از بدن خود فرد قابل استخراج نیست و در کارخانه تولید می‌شود) ممکن است در موارد نادری ایجاد حساسیت نمایند و این تنها عارضه غیرمعمول این ماده است. البته بدون در نظر گرفتن مهارت پزشک در تزریق و مرغوبیت خود ژل که در موفقیت این روش بسیار دخیل هستند.

4- مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد فعال، مستقیما به درون لایه سوم پوست، جایی‌که رگ‌های خونی وجود دارند، یعنی مزودرم، تزریق می‌شود. هدف از مزوتراپی، افزایش فعالیت‌های فیبروبلاست، یعنی سلول‌های مسئول تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست، و کاربرد غلظت زیاد مواد فعال ضروری برای احیای پوست سالم و جوان، می‌باشد. با تکرار این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم‌ها، از تیرگی در آمده بهبود می‌یابد.

5- میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ، که با نام نیدلینگ پوست نیز شناخته می‌شود، روش جوانسازی پوست با حداقل تهاجم است که در آن، از ابزاری استفاده می‌شود که دارای سوزن‌های ظریفی است. این سوزن‌ها برای ایجاد سوراخ‌های ریز درون پوست، به منظور ایجاد جراحت پوستی کنترل شده، استفاده می‌شوند. هر سوراخ، کانالی ایجاد می‌کند که بدن را برای پرکردن این جراحات میکروسکوپی با تولید کلاژن و الاستین جدید، تحریک می‌کند و از این طریق بافت، رنگ و سفتی پوست، بهبود می‌یابد. به همین جهت میکرونیدلینگ هم در گروه درمان‌های سیاهی دور چشم قرار می‌گیرد. میکرونیدلینگ بر روی نواحی حساس اطراف چشم، باید توسط متخصص و با احتیاط کامل، انجام شود. با توجه به حساسیت و ظرافت این روش توصیه می‌شود حتما توسط متخصص پوست و مو انجام پذیرد تا با بهترین نتایج میکرونیدلینگ و حداقل عوارض آن مواجه شوید.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

6- لیزر

جوانسازی زیر چشم با لیزر به طور قابل توجهی، سیاهی دور چشم و زیر چشم را بهبود می‌بخشد. لیزر پوست می‌تواند رنگ پوست تیره را روشن ساخته و همچنین تشکیل کلاژن‌های جدید در پوست را تحریک کند و در نتیجه موجب کاهش سیاهی دور چشم و خطوط دور چشم گردد.

با شروع دوران بلوغ یکی از مشکلات شایع پوستی، آکنه و در پی آن اسکار آکنه می‌باشد. این مشکل پوستی حتی ممکن است تا سالیان پس از نوجوانی هم ادامه پیدا کند و شخص را درگیر نماید. برای آگاهی از بهترین درمان اسکار آکنه در اصفهان اینجا کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا [ 1401-11-06 ]
سلام بهترین روش برای تیرگی زیر چشم کدومه؟

مجید خوش راه [ 1400-11-26 ]
رفع گودی وسیاهی دورچشم چشم

هادی تیموری [ 1400-10-30 ]
سلام هزینه تزریق چربی در زیر چشم ولب ها چقدراست. باتشکر وخسته نباشید فراوان

مهلا انتظاری [ 1400-09-20 ]
سیاهی دور چشم دارم تزریق ژل انجام دادم ک باز آنزیم زدم الان بدتر شده چ کاری انجام بدم ب نظرتون؟

یوسف کاظمی پور [ 1400-09-17 ]
با سلام برای رفهدکامل سیاهی دور چشم

زهرا داورزنی [ 1400-01-19 ]
سلام من بلفارو پلاستی کردم دورچشمم خیلی کبود ویک ماه شده چکار باید بکنم میشه راهنمایی کنید که چکار کنم ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی دو روشی هستند که برای جراحی زیبایی چشم‌ به کار گرفته می شوند.تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوت آنهاست. ... ادامه مطلب

تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه تیکسل یک دستگاه توسعه یافته و نوآورانه‌ی فرکشنال برای زیبایی و جوانسازی پوست است که با فناوری جدید، ثبت اختراع جهانی کمپانی نووکسل در آلمان ساخته شده است. این دستگاه جوانسازی پوست از فناوری نوینی برخوردار است که ترمومکانیکال ابلیشن نام دارد و یک شیوه نوآورانه است. ... ادامه مطلب

آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو میشود؟آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو میشود؟

وقتی بدن شما با کمبود آهن مواجه شود، بدن شما سعی می کند خود به خود این کمبود آهن را جبران کند و از انتقال آهن به بافت های غیر ضروری مانند مو و ناخن جلوگیری می کند.به همین دلیل دیگر فریتین به مو ها نمی رسند و به اندام های حیاتی و ضروری تر بدن انتقال می یابند و این گونه است که ریزش مو اتفاق می افتد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین