منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / جوانسازی پوست با متدهای روز اروپا

جوانسازی پوست با متدهای روز اروپا

جوانسازی و زیبایی پوست صورت خواسته بسیاری از افراد است. همه می‌خواهند پوستی زیبا و بدون چروک داشته باشند. تکنولوژی‌های روز دنیا این امر را تا حد زیادی میسر کرده است. تکنیک‌های مختلفی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد (البته برای پیشگیری از پیری زودرس پوست باید این نکته بسیار مهم فراموش نشود که ابتدا مراقبت از پوست فراموش نشود) در زیر به چند روش روز اروپا درمورد جوانسازی اشاره شده است .

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

8 روش درمانی محبوب در جوانسازی پوست

۱- آراف فرکشنال

این دستگاه با تکنولوژی تبادل امواج رادیویی و ایجاد گرما در ناحیه درم پوست و نهایتاً کلاژن سازی عمل می‌کنند. مهمترین کاربرد فرکشنال آر اف در سفت کردن پوست صورت(Skin Tightening) و لیفت صورت(Face Lift) است. سفت کردن غبغب و ناحیه فک کاربرد دیگر این سیستم است. آراف در درمان چروک‌های پوستی اثر بسیار خوبی دارد، این امر برای چروک‌های اطراف چشم (زیر چشم) بسیار واضح است. جوانسازی آر اف به قدری زیاد است که می‌توان گفت آراف فرکشنال بهترين روش جوانسازی پوست است.

۲- هایفو (HIFU)

هایفو ازانرژی التراسوند جهت تولید کلاژن در ناحیه میانی پوست (درم) و همچنین منقبض کردن عضلات صورت کمک می‌گیرد. انقباض عضلات صورت به لیفت سریع پوست کمک می‌کند. کلاژن سازی ناشی از اولتراسوند‌ باعث جوانسازی پوست بعد از گذشت ۲ تا ۶ ماه از انجام هایفو خواهد شد.

در حال حاضر بهترین دستگاه هایفوتراپی، دستگاه اولتراپی (Ultherapy) است که تنها دستگاه مورد تایید FDA آمریکا در دنیا است که قوی‌ترین اثر لیفت صورت را نسبت به سایر دستگاه‌های جوانسازی اعمال می‌نماید. دستگاه اولتراپی مزایای زیادی نسبت به سایر سیستم های‌لیفت صورت با هایفو دارد که باعث می‌شود نتایج آن در پوست کاملا متمایز از سایر تکنولوژی‌های جوانسازی باشد. این نتایج عبارتند از:

الف) نفوذ در پوست‌، چهار و نیم میلیمتر در سطح عضلات صورت (SMAS) می‌باشد که باعث قوی ترین اثر لیفت نسبت به دستگاه‌های قبلی در این زمینه می‌گردد.
ب) قدرت و تمرکز امواج این دستگاه در بافت هدف بسیار بیشتر است.
ج) مهمترین مزیت این دستگاه کنترل عمق نفوذ امواج با سیستم سونوگرافی همزمان می‌باشد که مورد تایید FDA قرار گرفته و در هیچ‌کدام ازدستگاه‌های قبلی این سیستم وجود ندارد. سونوگرافی همزمان به این معنی است که دستگاه به ط.ر مستمر، امواج سونوگرافی به داخل پوست می‌فرستد و تمرکز اشعه را دقیقا روی عضله قرار می‌دهد. زمانی که کار با دستگاه‌های بدون کنترل سونوگرافی باشد، امواج در عمق ثابت فرستاده می‌شود.

چون فاصله عضلات زیر پوست تا سطح، ممکن است در هر فردی بسته به وزن و محلی که هایفو انجام می‌شود متفاوت باشد، به احتمال زیاد، این امواج روی محل مورد نظرکه عضلات می‌باشد، متمرکز نمی‌شود و هدف اصلی که لیفت پوست است حاصل نمی‌شود. به طور کلی اولتراپی (هایفوتراپی صورت) یکی از روشهای جوانسازی پوست است که به طور ویژه بر روی لیفت صورت بسیار موثر است. برای لیفتینگ صورت بدون عمل جراحی ترکیب هایفوتراپی با آراف فرکشنال بسیار عالی عمل می‌کند.

جوانسازی پوست با متدهای روز اروپا

۳- بوتاکس

وقتی صحبت از چروک‌های داینامیک صورت می‌شود، مسلما بوتاکس حرف اول را در درمان می‌زند. بوتاکس در درمان چین و چروک‌ صورت کاربرد زیادی دارد و تقریبا در همه جای صورت می‌تواند در زیبایی و جوانسازی نقش داشته باشد. از طرف دیگر بوتاکس در شکل دادن ابروها و جوان‌تر نشان دادن صورت اثر زیادی دارد. مسلما کیفیت ماده مصرفی و استفاده از تکنیک‌های جدید برای تزریق در نتایج حاصل از تزریق بوتاکس بسیار موثر است.

۴- تزریق چربی و فیلر

یکی از مشخصات پیری صورت کاهش حجم در نقاطی از صورت است که ممکن است خود را به صورت چروک عمیق(مثل خط خنده) یا افتادگی ( مثل لبه فک) یا تحلیل رفتن (مثل گونه یا شقیقه) نشان بدهد. برای درمان کاهش حجم روشهایی که ساخت کلاژن را تحریک می‌کنند (مثل آراف فرکشنال) یا لیفت صورت ایجاد می‌کنند(مثل هایفو) موثر هستند ولی معمولا کافی نیستند. اینجاست که تزریق چربی (Fat Transfer) یا تزریق فیلر (Filler Injection) به کمک می‌آید. تزریق چربی و تزریق فیلر کاربردهای زیادی در جوانسازی پوست دارد.

۵- درماپن

درماپن با مکانیسم میکرونیدلینگ باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست می‌شود. شاید بتوان درماپن را برای افرادی که جوان‌تر هستند و بهبود ظاهرپوستشان مهمتر از لیفت صورت است توصیه بهتری دانست. افرادی که لیفت صورت برای آنها مهمتر است می‌توانند از فرکشنال آراف و هایفو بهره بیشتری ببرند. درماپن هم مانند آراف برای درمان اسکار به ویٰژه اسکار آکنه اثر خوبی دارد.

۶- لیزر فرکشنال

با وجود پیدایش تکنولوژی‌های جدید، هنوز هم بسیاری، منابع لیزر فرکشنال CO2 را هنوز استاندارد طلایی جوانسازی صورت می‌دانند. شاید تنها ایرادی که به لیزر فرکشنال وارد است این است که ۳ تا ۷ روز بعد از لیزر نیاز به نگهداری دارد و صورت فرد دلمه‌های قهوه‌ای خواهد داشت. لیزر فرکشنال در درمان اسکار جوش صورت هنوز حرف اول را می‌زند.

۷- فیلرهای جدید

همزمان با پیشرفت‌های علمی اخیر تکنولوژی تولید فیلر یا ژل‌ها هم پیشرفت کرده است و توانسته‌اند در فیلرها، تغییراتی ایجاد کنند که به جز افزایش حجم و لیفت صورت، در آبرسانی و شفافیت پوست هم موثر باشد. یکی از این فیلرها به نام ژل پروفایلو است که اخیرا وارد بازار ایران شده است و این ویژگی را دارد که در نقاطی از صورت تزریق می‌شود و می‌تواند همزمان با لیفت پوست، آبرسانی و جوانسازی خوبی برای پوست داشته باشد.

۸- لیزرهای عمقی(غیرتهاجمی)

منظور از لیزرهای عمقی لیزرهایی هستند که در سطح پوست هیچ علامتی برجای نمی‌گذارند ولی با ارسال اشعه به عمق پوست باعث تحریک کلاژن سازی و جوانسازی می‌شوند. رایج ترین سیستم برای این کار دستگاه IPL است که مشابه لیزر عمل می‌کند. دستگاه لیزر دیگری که با ارسال امواج به عمق پوست باعث جوانسازی می‌شود لیزرNd-Yag است. مشخصه این لیزرها این است که هیچ علامتی بعد از لیزر( به جز قرمزی چند ساعته) روی پوست مشاهده نمی‌شود ولی در عوض جلسات درمانی بیشتری نسبت به لیزرهای تهاجمی برای جوانسازی نیاز است.

همشهریان گرامی، برای بهره‌مندی از بهترین درمان‌ بیماری‌های پوستی در اصفهان به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه جمالی [ 1402-07-01 ]
سلام وخسته نباشید عذرخواهی می کنم آقای دکتر برای لیفتینگ وبرداشتن لک از روی صورت استفاده از پلاژن تراپی وپی ار پی کدام یک بهتر است؟از پاسخگویی شما سپاسگزارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

مزوتراپی تکنیکی است که در طی آن، با استفاده از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمونها و سایر مواد مغذی، سلولهای پوست تحریک شده و در نهایت کشیدگی پوست و ... ادامه مطلب

دستگاه کیوسوئیچ چیست و چه کاری انجام می دهد؟دستگاه کیوسوئیچ چیست و چه کاری انجام می دهد؟

کیوسوئیچ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولید شده برای رفع لک‌های پوستی و تتو است. لیزر کیوسوئیچ محبوبیت زیادی در میان مراجعه کنندگان دارد به دلیل اینکه تماس کمتری با پوست داشته و عوارض جانبی کمی ایجاد می‌کند. ... ادامه مطلب

دلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آندلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آن

منگوله‌ی پوستی یک ضایعه‌ی کوچک، نرم و‌ به رنگ پوست است که معمولا دارای یک ساختار ساقه‌ای‌شکل بوده و از پوست آویزان است. این ضایعات میزان بروز بالایی در جامعه داشته و حدود ۵۰ درصد افراد آن را در طول زندگی خود بروز می‌دهند، همچنین بروز آن در زن و مرد نیز یکسان است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین