منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / برای فرم دهی به لبها تزریق ژل مناسب است یا چربی؟

برای فرم دهی به لبها تزریق ژل مناسب است یا چربی؟

با توجه به نقش لبها در زیبایی چهره، متقاضیان افزایش حجم و فرم دهی به لبها فراوان هستند. یکی از روشهای غیر جراحی برای این کار تزریق ژل یا تزریق چربی در لب است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. در ادامه توضیحاتی در ارتباط با هر کدام از این روشها و معایب و مزایای آنها خواهیم داد و بهترین روش فرم دهی لبها را معرفی خواهیم کرد.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

تزریق چربی لب

تزریق چربی لب همان پیوند سلول‌های چربی است که این چربی بعد از مدتی، جزئی از بافت لب می‌شود و مانند سلول‌های طبیعی بدن عمل می‌کند و به هیچ عنوان دچار شلی، جابه جایی و گلوله شدن در زیر پوست نخواهد شد. تزریق چربی لب با برداشت چربی از شکم، قسمت بیرونی ران، پهلو و ... که به حد کفایت چربی اضافه دارند، از بدن خود فرد شروع می‌شود و پس از جداکردن سلول‌های چربی و خالص سازی، به نواحی مختلف بدن، لبها و صورت تزریق می‌گردد.

چون ماده قابل تزریق (چربی) از بدن خود فرد است، لبها به خوبی آن را قبول می‌کنند و این عمل آلرژی یا حساسیت در پی نخواهد داشت. ماندگاری تزریق چربی لب، بسته به خصوصیات فردی و تکنیک تزریق چربی پزشک متخصص، متغیر است. گاهی دیده شده، به دلیل انتقال سلول‌های معیوب و مرده، زمان ماندگاری تزریق چربی لب به چند هفته محدود گردیده است ولی در مواردی هم ماندگاری متعارفی در تزریق چربی لب دیده می‌شود.

دوران نقاهت و احساس درد هم پس از تزریق چربی، بسیار کم است. ممکن است مختصری تورم و کبودی در محل تزریق (لبها) دیده شود که از عوارض قابل پیش بینی و طبیعی این روش است و پس از گذشت چند روز مرتفع خواهد شد.

تزریق ژل لب

تزریق ژل یا فیلر نیز یکی از روشهای افزایش حجم و فرم دهی به اجزای صورت و اندام است که به نوعی می‌توان گفت، بیشترین کاربرد آن در لبها می‌باشد. تزریق فیلر لب در واقع انتقال موادی ژل مانند به وسیله سوزن به بافت لب است که با عناوین مختلف و از شرکت‌های گوناگون و با ساختارهای متنوع موجود هستند. از بهترین انواع آنها می‌توان به ژل‌های هیالورونیک اسید اشاره کرد که در ترکیب خود حاوی این ماده هستند.

هیالورونیک اسید در بدن به طور طبیعی وجود دارد. به همین جهت، در پی تزریق این ماده، آلرژی یا حساسیت ایجاد نخواهد شد. علاوه بر آن با تزریق ژل هیالورونیک، بافت مورد تزریق، به ساخت کلاژن تحریک خواهد شد.

برای فرم دهی به لبها تزریق ژل مناسب است یا چربی

بهترین روش حجم دهی به لبها تزریق ژل است یا تزریق چربی؟

با توجه به توضیحات داده شده در ارتباط با تزریق ژل لب و تزریق چربی در لب، می‌توان اینطور بیان کرد که هر کدام از این دو روش بسته به شرایط ممکن است مناسب باشند. نکته قابل ذکر آن است که هر دو روش تزریقی (تزریق ژل و تزریق چربی) با افزایش حجم توأم هستند ولی فرم دهی با تزریق ژل بهتر صورت می‌گیرد. به تعبیری می‌توان گفت فرم لبها پس از تزریق ژل بهتر خواهد بود.

ضمن اینکه، اگر بیمار در نواحی دیگری نیاز به افزایش حجم با تزریق چربی داشته باشد در لب هم چربی تزریق می‌شود. ولی اگر قرار باشد تزریق فقط در لبها انجام شود، به دلیل مراحل بیشتر تزریق چربی، معمولا تزریق ژل گزینه مناسب تری است. البته موفقیت و مشاهده بهترین نتایج در هر دو روش، بستگی مستقیم به تکنیک و مهارت پزشکی دارد که اقدام به این عمل می‌نماید.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل گونه در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راسخ [ 1402-07-17 ]
سلام آقای دکتر بنده آسم و آلرژی تقریبا دارم میتونم ژل لب برند خوب بزنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد لیزرتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟کاربرد لیزرتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

لیزرتراپی نوعی روش درمانی محسوب می‌شود و به معنای تقویت نور به روش گسیل القایی تابش می‌باشد. لیزرتراپی از روش‌های درمانی درعلم پزشکی محسوب می‌شود. این روش، مناسب برای رهایی از بیماری و عارضه‌های پوستی مزمن است ... ادامه مطلب

لیپوم چیست؟لیپوم چیست؟

لیپوم‌ها، توده‌های خمیری خوش خیمی هستند که از تجمع سلولهای چربی به وجود می‌آیند. این توده‌ها معمولا در بافت زیر پوستی ایجاد می‌شوند و اغلب به صورت متعدد در بدن منتشر می‌گردند. در این متن چگونگی تشکیل لیپوم، روش های درمانی لیپوم و عوارض جراحی آن را برای شما شرح داده ایم. ... ادامه مطلب

تشخیص موی چرب و خشکتشخیص موی چرب و خشک

موها بر حسب ساختمانی که دارند به چند گروه از جمله موی چرب و موی خشک تقسیم می شوند. معمولاً هر کدام از این جنس موها درگیر یک نوع بیماری مویی می شوند که در نهایت به حالتهای متعددی مثل خشکی، چربی، موخوره، ریزش، شکنندگی، وزی دچار می شوند. در این بخش به مراقبت های هر دو نوع مو پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین