منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / چگونه منافذ باز پوست را درمان کنیم؟

چگونه منافذ باز پوست را درمان کنیم؟

پوست صاف، یکدست و بدون منافذ قابل رویت، یکی از معیارهای زیبایی به حساب می‌آید. شکایت بسیاری از افراد، باز بودن منافذ پوستشان است. شاید خود شما هم درگیر معضل منافذ باز پوست هستید و به دنبال راهکارها و درمان‌هایی برای رفع یا بهبود آن می‌گردید. در این نوشتار سعی نمودیم، علت ایجاد منافذ باز پوست و بهترین راهکارهای درمان این منافذ را معرفی نماییم و شما را در انتخاب مناسب ترین و بهترین روش راهنمایی کنیم. در ادامه با ما باشید.

منافذ پوست چه هستند؟

منافذ پوست به محلی گفته می‌شود که فولیکول مو و چربی از آن خارج می‌گردد. هنگامی که سلولهای مرده پوست، باعث بسته شدن عمقی منافذ می‌گردد، کومدون‌ها یا جوش‌های سر سیاه به وجود می‌آیند و هر گاه بسته شدن منافذ به سطح پوست نزدیک باشد جوش سر سفید دیده می‌شود.

واقع بینی در مورد منافذ پوست

اکثر افرادی که به دلایل مختلف به متخصصین پوست و مو مراجعه می‌کنند، حتی اگر منافذ باز پوست دغدغه اصلی آنها نباشد، ولی نگران آن هستند. مشکل بزرگی که این روزها ایجاد شده آن است که افراد پوست واقعی خود را با تصاویر ویرایش شده در فضای مجازی مقایسه می‌نمایند و به همین دلیل منافذ پوست خود را بیش از اندازه باز می‌بینند. در صورتی که بسیاری از افراد که چنین گمانی دارند، در واقع منافذی کاملاً طبیعی و نرمال دارند.

درمان منافذ باز پوست، کلینیک دکتر واعظ

علت باز شدن منافذ پوست

اگر منافذ پوست در اثر آلودگی‌ها، سلول‌های مرده پوست، آکنه یا جوش صورت یا چربی اضافی پوست، مسدود گردد، برای تنفس نیاز به باز شدن هرچه بیشتر پیدا می‌کند. این شرایط معمولاً در پوست‌های چرب بیشتر شایع است ولی در افرادی که پوست خشک دارند هم، اگر میزان کلاژن در پوستشان کم باشد، منافذ باز پوست را خواهیم دید که با بالارفتن سن تشدید می‌شود.

راه‌های پیشگیری از باز شدن منافذ پوست

اولین و بهترین راهکار برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست، استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب و پوشش مناسب پوست صورت در مقابل نور خورشید است. زیرا آسیبی که نور خورشید به پوست می‌زند، منجر به تخریب کلاژن می‌گردد و این باعث می‌شود منافذ بزرگتر به نظر برسند.

راهکارهای درمانی منافذ باز پوست
لایه برداری پوست

اولین روش درمانی برای بسته شدن منافذ پوست، لایه برداری است. در این فرآیند با پاکسازی پوست و زدودن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده، همچنین کاهش چربی در پوست، با کاهش منافذ پوست روبه رو می‌شویم. برای این منظور، می‌توان از اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی استفاده کرد (گلیکولیک می‌تواند عالی باشد حتی اگر پوست خشک باشد)

درمان لیزری منافذ باز پوست

تا قبل از سال 2000 میلادی اکثر افراد ترجیح می‌دادند برای اقدامات درمانی مربوط به پوست به جای استفاده از لیزر، از روشهایی مانند لایه برداری استفاده نمایند. اما از آن زمان تاکنون لیزرها از نظر ایمنی از لایه برداری فراتر رفته‌اند و مشتاقان انجام لیزر نیز افزایش پیدا کرده است. برای درمان منافذ باز پوست می‌توان از یک لیزر با پالس بالا مانند IPL استفاده کرد که همراه با مکش سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها، به عنوان یک درمان فوتو پنوماتیک (کومدون‌های سر سیاه) شناخته می‌شود. مکش به پاکسازی منافذ کمک می کند و سپس انجام یک لایه برداری شیمیایی ملایم روی آن باعث بهبود منافذ و مشکل پوست می‌شود.

آدرس اینستاگرام

البته مناسب ترین لیزر برای درمان منافذ باز پوست لیزر فرکسل است که با بالا بردن سطح کلاژن پوست، توسط تحریک پوست به کلاژن سازی، باعث بهبود منافذ پوست خواهد شد. یادآوری این نکته را لازم می‌دانیم که صرفه نظر از انتخاب هر روشی برای درمان و پیشگیری از روند سریع باز شدن مجدد منافذ پوست، مراقبت پوست بخصوص در برابر اشعه نور خورشید، با استفاده از پوشش مناسب و مصرف مداوم ضد آفتاب الزامی ‌می‌باشد. در واقع نمی‌توان تصور کرد، با اعمال یک روش درمانی و بهبود منافذ باز پوست، دیگر نیاز به اقدام و مراقبت خاصی نمی‌باشد. بلکه عدم مراقبت صحیح، ممکن است شرایط پوست را از روزهای قبل از درمان هم بدتر کند.

همشهریان گرامی، برای داشتن لب‌هایی زیبا و خوش فرم می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا بهرامپور [ 1400-11-19 ]
سلام خسته نباشید من صورتم خیلی منافذ باز دارد و جای جوش ها لکه شده و خیلی جوش درمیارم

مریم خادمی [ 1399-12-28 ]
سلام برای رفع منافع باز پوست با لیزر هزینه چقدر است و آیا جمعه ها هم هستید و آدرس لطفا ممنون

سحر شمسایی [ 1399-04-10 ]
بسیار مفید بود آقای دکتر.پس کسانی که پوست خشک دارن در سن بالا ممکنه منافذ باز داشته باشن.درسته؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسیدآنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسید

آنزیم هیالاز با خواص فارماکو دینامیکی است که ماده فعال این محصول هیالورونیداز می‌باشد. هیالورونیداز آنزیمی است که دارای اثر دپلیمر کننده موقت و برگشت پذیر بر روی اسید هیالورونیک پلی ساکارید است که در ماتریکس بین سلولی بافت همبند وجود دارد ... ادامه مطلب

درمان جوش صورت با محلول آنتی بیوتیکدرمان جوش صورت با محلول آنتی بیوتیک

تأثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک ها به درمان جوش ها کمک می کند. این تأثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است. ... ادامه مطلب

بهترین روش لیفت گونه بدون جراحیبهترین روش لیفت گونه بدون جراحی

لیفت گونه یک روش متداول برای از بین بردن چین و چروک و جوا‌نسازی صورت است که به دو روش با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین