منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

میگرن چیست؟

میگرن به سردردهای مکرری که اغلب یک طرف سر را درگیر می‌کند و با بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ همراه هستند، گفته می‌شود. دردهای میگرنی نبض‌دار و به حدی شدید است که عملکرد فرد در زندگی روزمره را مختل می‌کند. سردردها می‌تواند از لحاظ شدت، دفعات حمله در روز و استمرار در بین بیماران، متفاوت باشد. حساسیت به نور و صدا نیز از دیگر علائم این بیماری است.

زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به میگرن می‌باشند. عامل وراثت در این بیماری نقش بسزایی دارد و در شرح حال افراد مبتلا، معمولاً سابقه خانوادگی دیده می‌شود. حملات میگرنی می‌توانند موجب درد شدید در عرض چند ساعت تا چند روز شوند و با عواملی مانند استرس، سرمای شدید، گرمای شدید، گرسنگی و تشنگی، آغاز و تشدید گردند.

تا به امروز کوشش‌های فراوانی برای دست یابی به متدهای درمانی میگرن صورت گرفته که تاکنون روشی موثرتر و کارآمدتر از تزریق بوتاکس برای درمان و تقلیل دردهای میگرنی شناخته نشده است. در واقع می‌توان گفت؛ تزریق بوتاکس تنها راه کنترل و کاهش دفعات حملات میگرنی است.

بوتاکس چیست‌؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولونیوم تولید می‌شود. اگر بوتاکس خورده شود با آزاد شدن نوروترانسمیترها، فرد را به بیماری بوتولیسم مبتلا می‌کندن و در پی آن، پایانه‌های عصب عضلات بلاک خواهد شد و فلج عضله رخ می‌دهد.

در صورتی که با تزریق دوز مشخصی از بوتاکس در عضلات، فقط عضله به طور موقت فلج می‌شود و علاوه بر درمان میگرن و تعریق شدید، تاثیرات بسیار مطلوبی بر رفع بسیاری از خطوط چهره مانند خط اخم، خطوط پیشانی، خطوط پا کلاغی کنار چشم و ... که در اثر حرکات عضله ایجاد می‌شوند مشاهده خواهد شد. در واقع تزریق بوتاکس از پرکاربردترین اقدامات جوانسازی پوست محسوب می‌شود. داروی بوتاکس به حرارت و گرما حساس است و در صورت گرما دیدن کارایی خود را از دست می دهد . بنابراین رعایت زنجیره سرد و جلوگیری از گرم کردن محل تزریق تا چند ساعت ، ضروری است.

درمان میگرن در اصفهان

چه نوع سردردهایی با بوتاکس درمان می‌شوند؟

بوتاکس فقط برای درمان میگرن تأیید شده است و در سردردهای دیگر بی‌اثر می‌باشد. اگر به تشخیص پزشک مبتلا به میگرن هستید، می‌توانید از تزریق بوتاکس به منظور کاهش و کنترل درد، استفاده نمایید.

چه کسانی می توانند از بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کنند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن را برای افراد بالای ۱۸ سال تأیید می‌کند.

بوتاکس چگونه می‌تواند میگرن را درمان کند؟

بوتاکس در اطراف رشته‌های عصبی که باعث ایجاد درد و میگرن شدید می‌شوند، تزریق می‌شود. بوتاکس بعد از تزریق، انتهای رشته عصبی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و از آزادسازی پیام‌های شیمیایی که حاوی انتقال احساس درد هستند، به راحتی می‌تواند جلوگیری کند. در واقع این کار بوتاکس، از فعال سازی شبکه‌های ارتباطی درد در مغز جلوگیری می‌کند.

قبل از اینکه سردردهای میگرنی شروع بشوند، بوتاکس می‌تواند از ایجاد آنها به خوبی جلوگیری کند ولی مقداری زمان می‌برد تا بتواند به خوبی تاثیر خود را بر روی رشته‌های عصبی بگذارد. برای اینکه اثرات بوتاکس بیشتر مشخص شود، لازم است بیمار طی دو جلسه دیگر هم تزریق بوتاکس را تکرار نماید. در واقع با افزایش تعداد جلسات می‌توان شاهد نتایج موفقیت آمیز درمان میگرن با تزریق بوتاکس بود.

اثرات یک بار تزریق بوتاکس می‌تواند برای ۱۰ الی ۱۲ جلسه ماندگاری داشته باشد. اکثر بیماران بعد از دو جلسه تزریق بوتاکس، شاهد کاهش ۵۰ درصدی سردردهای خود بوده‌اند.

نواحی تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

نقاطی که به منظور درمان میگرن، در آنها بوتاکس تزریق می‌شود، بستگی به نشانه‌های میگرن دارد. این نواحی عبارتند از:

ماندگاری تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس می‌تواند بسته به اشخاص و ناحیه‌ای که بوتاکس استفاده می‌شود، متفاوت باشد. به طور کلی طول عمر بوتاکس بین 4-6 ماه است. برای اینکه بوتاکس اثرات خود را برای مدت طولانی تری نشان دهد، فرد باید حداقل 5-6 جلسه درمانی و تزریقی پیاپی را انجام دهد. اما در مورد درمان میگرن با بوتاکس، باید گفت شرایط دائمی نیست.

اول از همه نباید فراموش کرد که نمی‌توان به طور کامل میگرن را از بین برد. هدف از تزریق بوتاکس در مبتلایان به میگرن این است که میزان دفعات و شدت حملات میگرنی کاهش یابد. افراد تصمیم می‌گیرند که چه زمانی تجدید تزریق انجام دهند. وقتی شرایط پایدار باشد، می توان تزریق را به تأخیر انداخت اما هنگامی که درد دوباره به شرایط اوج و حاد رسید، باید دوباره تزریق بوتاکس انجام بگیرد.

اینستاگرام دکتر واعظ

مراقبت‌های پیش و پس از درمان میگرن با تزریق بوتاکس

قبل از تزریق، داروهای حاوی ویتامین E مصرف نکنید. قبل از تزریق بوتاکس از آسپرین یا داروهای مشابه آسپرین استفاده نکنید چون در غیر این صورت، عوارض جانبی مانند کبودی و تورم روی پوست ایجاد می‌شود. حداقل 4 ساعت بعد از تزریق تحرک نداشته باشید. حداقل 3 روز بعد از تزریق، صورت خودتان را به آرامی ماساژ دهید. بهداشت را به خوبی رعایت کنید. در طول دوران ریکاوری پس از بوتاکس، از انجام ورزش‌های شدید بپرهیزید. کمپرس یخ نیز برای کسب نتایج بهتر توصیه می‌شود و بعد از تزریق بوتاکس به مدت 3 روز وارد استخر نشوید.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :تهرانی [ 1402-07-30 ]
من چند بار اول که تزریق بوتاکس انجام دادم واقعا سر دردم خوب شد ولی از جلسات بعدش خیر دوباره سر دردم برگشت

آذربایجانی [ 1402-06-11 ]
من همیشه بوتاکس که میزنم هر 5 ماه اول سر درد دارم بعد آروم میشه دلیلش چیع آقای دکتر

سبزواری [ 1402-06-10 ]
آقای دکتر درمان قطعی داره تزریق بوتاکس ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پاکسازی و لایه برداری پوست با لیزر کربنپاکسازی و لایه برداری پوست با لیزر کربن

لیزر کربن یا پیلینگ نرم، نوعی روش پاکسازی پوست است که کاملاً بدون درد بوده، تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. این روش درمانی به‌ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا از جوش سر سیاه، منافذ باز پوست، آکنه و کدورت پوست شکایت دارند، مفید واقع می‌شود ... ادامه مطلب

بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟

درمان بیماری های پوستی مانند لیکن پلان، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام پذیر است. در کلینیک دکتر واعظ علاوه بر درمان بیماری ها و مشکلات پوستی، انواع روشهای جوانسازی، افزایش حجم و لیزر موهای زائد نیز با بهره گیری از تخصص ایشان و استفاده از مدرن ترین تجهیزات صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

رفع و از بین بردن غبغب با لیزر لیپولیزرفع و از بین بردن غبغب با لیزر لیپولیز

لیپولیز غبغب یکی از روش های رایج برای از بین بردن غبغب می باشد. لیزر لیپولیز یک روش جراحی کم تهاجمی است که باعث تخریب سلول های چربی شده و از طریق ایجاد گرما باعث تحریک اثر سفت کننده روی پوست می شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین