منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس

زانتالاسما چیست؟

زانتالاسما نوعی چربی است که اکثر مواقع با افزایش رسوب کلسترول نمایان می‌شود. کلسترول ماده چربی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای بدن حیاتی است؛ بالا رفتن کلسترول به تنهایی باعث بروز علائم نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های کلیوی، کبدی و کم‌کاری غده تیروئید را افزایش می‌دهد. به دلیل داشتن رژیم غذایی ناسالم، چاقی، استعمال دخانیات، ورزش نکردن و بی‌تحرکی کلسترول افزایش میابد.

زانتالاسما چیست؟

اغلب در سنین بالا افراد دچار برآمدگی کوچک و زرد رنگی روی پلک، نزدیک زاویه داخلی چشم می‌شوند که این ضایعه کاملاً بدون ضرر است و تنها به دلیل عدم زیبایی ظاهری اقدام به خارج نمودن این توده می‌کنند.

درمان زانتالاسما با پلکسر

چه افرادی امکان دارد بیشتر با این ضایعه روبرو ‌شوند؟

زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به زانتالاسما هستند. همچنین وزن بالا، فشار خون و کلسترول بالا، بیماران دیابتی و افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند هم مستعد ابتلا به این عارضه می‌باشند.

اینستاگرام دکتر واعظ

درمان زانتالاسما

روشهای متعددی برای درمان زائده پوستی زانتالاسما وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به درمان‌های دارویی، جراحی برداشت ضایعه، کرایوتراپی، لیزر CO2 و پلکسر یا پلاسماتراپی اشاره کرد. در ادامه به بررسی پلکسر به عنوان موثرترین روش برداشت ضایعه زانتالاسما و کاربردهای دیگر این متد درمانی خواهیم پرداخت.

پلکسر یا پلاسماتراپی چیست؟

پلکسر نوعی روش درمانی برای رفع بسیاری از مشکلات و حتی بیماری‌های پوست است که بدون برش و بخیه، تغییرات بسیار چشمگیری در محل درمان (بسته به نوع ضایعه و وسعت آن) ایجاد می‌کند. این روش درمانی به دلیل تغییرات بسیار مطلوب و عوارض حداقلی، هم در بین بیماران و هم پزشکان پوست، از محبوبیت فراوانی برخوردار است. پلاسما تراپی با دستگاه پلاسما جت انجام می‌شود. این دستگاه، اسپارک‌های ظریف 1/0 میلیمتری روی محل درمان ایجاد می‌کند. در این فرآیند چربی زانتالاسما تصعید می‌گردد یعنی تبدیل مستقیم جامد به گاز صورت می‌گیرد. در پلکسر بدون نیاز به بی هوشی و تنها با بی حسی موضعی درمان ایجاد می‌شود.

کاربردهای دیگر پلکسر یا پلاسماتراپی

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فربد [ 1402-08-01 ]
سلام خسته نباشید پدر من به شدت سیگاری هستند و دقیقا همین لکه ها کنار چشمشون زده بهترین روش برای درمانش چیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی دو روشی هستند که برای جراحی زیبایی چشم‌ به کار گرفته می شوند.تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوت آنهاست. ... ادامه مطلب

پاکسازی و لایه برداری پوست با لیزر کربنپاکسازی و لایه برداری پوست با لیزر کربن

لیزر کربن یا پیلینگ نرم، نوعی روش پاکسازی پوست است که کاملاً بدون درد بوده، تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. این روش درمانی به‌ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا از جوش سر سیاه، منافذ باز پوست، آکنه و کدورت پوست شکایت دارند، مفید واقع می‌شود ... ادامه مطلب

آیا ملانوم قابل درمان است ؟آیا ملانوم قابل درمان است ؟

ملانوم خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که می تواند در هر قسمتی از پوست بدن و یا اطراف خال های پوستی به وجود بیاید . ملانوم همچنین می تواند در چشم ها و به ندرت در داخل بدن مثلا بینی یا گلو تشکیل شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین