منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد / پرسش و پاسخ در مورد لیزر موهای زائد

پرسش و پاسخ در مورد لیزر موهای زائد

امروزه موهای زائد مشکل بسیاری از افراد است. این موها ممکن است با زمینه‌های ارثی رشد کنند که معمولا درمان آن با لیزر به راحتی انجام می‌شود. از طرف دیگر این امکان وجود دارد که موهای زائد در نتیجه اختلالات هورمونی یا بیماری‌ها ایجاد شوند. این افراد لازم است ابتدا علت هورمونی را درمان کنند و سپس یا همزمان، اقدام به لیزر موهای زائد نمایند. بسیاری از بیماری‌هایی که توسط مو ایجاد می‌شود نیز پس از زدودن موها برطرف می‌شود. امروزه بسیاری از افراد هم خواهان برطرف کردن موهای طبیعی بدن خود هستند. در این مقاله سعی نمودیم به پرسش‌هایی که ممکن است در ارتباط با بهترین لیزر موهای زائد مطرح شود پاسخ دهیم.

هیرسوتیسم یعنی چه؟

هیرسوتیسم (پرمویی) به معنی رشد مو درخانم‌ها مشابه الگوی رشد موی مردانه است. به این صورت که در ناحیه ریش و سبیل مردان به صورت ناقص یا کامل موی ضخیم و سیاه رنگ رشد می‌کند. این بیماری مشکل نسبتاً شایعی است و برای اغلب خانم‌ها آزاردهنده می‌باشد.

روشهای قدیمی زدودن موهای زائد کدامند؟

الکترولیز

روشی کند و دردناک بوده که طی آن فولیکول‌های مو یک به یک توسط تکنسین یا پزشک متخصص پوست و مو به روش ایجاد حرارت از طریق برقراری جریان الکتریکی مورد تخریب قرار می‌گیرد.

کندن موها

این روش، روشی دردناک است و ایجاد فولیکولیت می‌کند.

موم

کندن مو به وسیله مومک هم دشواری‌های خاص خود را دارد.

مصرف دارو چه اثری بر موهای زاید دارد؟

در افرادی که موهای زائد در آنها به دلیل اختلالات هورمونی ایجاد می‌شود، داروهای باعث برطرف شدن اختلال هورمونی و عدم ایجاد موی ضخیم جدید می‌شوند ولی برای از بین بردن موهای ضخیم قبلی لازم است از روشهای موجود از جمله لیزر استفاده کرد. ولی در بیمارانی که اختلال هورمونی ندارند صرفاً اثر موقتی دارد یعنی تا زمانی که بیمار دارو مصرف می‌کند سرعت رشد موها کم می‌شود ولی با قطع دارو مجدداً به حالت قبل برمی‌گردد.

دستگاه‌های لیزر چگونه عمل می‌کنند؟

سیستم‌های لیزر با انتخاب طول موج‌ مناسب در ناحیه‌ای نسبتاً وسیع، تعداد زیادی از فولیکول‌های مو (ریشه‌های مو) را مورد هدف قرار می‌دهند. مکانیسم اثر لیزر هدف قرار دادن ملانین (رنگدانه تیره مو) به وسیله طول موج خاص از اشعه است که باعث ایجاد حرارت شده و متعاقب آن تخریب سلول‌های زاینده مو در ناحیه فولیکول صورت می‌گیرد.

در حال حاضر چه لیزرهایی برای درمان موهای زائد توصیه می‌شود؟

لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می‌شود
1- سیستم لیزر الکساندرایت (Alexandrite) با طول موج ۷۵۵ نانومتر
2- سیستم لیزر دیود (Diode) با طول موج ۸۰۰ نانومتر
3- سیستم لیزر Nd-YAG با طول موج ۱۰۶۴نانومتر
4- سیستم نوری IPL نیز با روش کار کردی مشابه لیزرها در درمان موهای زائد به کار می‌رود.

لیزر موهای زائد ،  کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری

کدام یک از لیزرهای فوق بهتر عمل می‌کنند یا به عبارتی بهترین لیزر موهای زائد​ کدام است؟

مقالات مختلف هر کدام از برتری یکی از لیزرها سخن می‌گوید ولی به طور کلی می‌توان گفت که لیزر الکساندرایت (Alexandrite) بهترین عملکرد را دارا است. لیزردایود(Diode) وNd-YAG برای پوست‌های تیره عوارض کمتری دارد. نکته‌ای که باید دقت کرد تنظیم پارامترها در هر یک از این دستگاه‌ها است. اگر تنظیم پارامترها دقیق انجام نشود مسلماً لیزر نمی‌تواند حداکثر تاثیر خود را داشته باشد. اگر پوست شما تیره است یا قصد انجام لیزر برای مناطقی از بدن را دارید که تیره تر هستند ( مثل ناحیه تناسلی یا زیر بغل) بهترین کلینیک، کلینیکی است که دستگاه لیزر هم برای پوست روشن هم برای پوست تیره داشته باشد.

سیستم‌های خنک کننده دستگاه‌های لیزر چند نوع هستند؟

به طور کلی ۳ نوع سیستم خنک کننده وجود دارد که عبارتند از:
1- تماسی
2- هوای خنک
3- اسپری گاز
سیستم خنک کننده تماسی به این صورت است که سر دستگاه خنک می‌باشد، بنابراین با تماس با پوست این سرما را به سطح پوست انتقال می‌دهد. سیستم هوای خنک به این شکل عمل می‌کند که دستگاهی در کنار دستگاه لیزر، هوای خنک را به محل لیزر می‌دمد و با این روش باعث خنکی پوست می‌شود. سیستم اسپری گاز یا DCD ابداع شرکت کندلا آمریکا می‌باشد و عملکرد آن به این شکل است که قبل و بعد از هر شات لیزر، گاز خنک به محل اسپری می‌کند. این سیستم برای کار کردن با پهنای پالس کوتاه ( برای موهای ظریف) ایده‌آل است.

چند جلسه برای از بین بردن کامل موهای یک ناحیه لازم است؟

زدودن موهای زائد به وسیله لیزر معمولاً در طی جلسات متعدد ( بین 3 الی 6 جلسه ) انجام می‌شود.

فواصل جلسات درمانی چقدر است؟

فاصله جلسات با توجه به ناحیه‌ای از بدن که مورد درمان قرار می‌گیرد متغیر است. فاصله درمانی معمولا بین ۴-۶ هفته است ولی گاهی تا ۳ ماه باید درمان را به تعویق انداخت.

میزان کاهش موهای زائد در پایان جلسات چقدر است؟

اگر فردی فواصل زمانی جلسات را دقیق رعایت کند و بیماری هورمونی زمینه‌ای نداشته باشد، در پایان جلسات مقدار موهای زائد به میزان 80 تا 100 درصد کاهش می‌یابد.

آیا برداشتن موهای زائد در بین جلسات لازم است؟

در فواصل جلسات معمولاً ناحیه مورد درمان فاقد مو بوده و شخص نیازی به استفاده از روشهای متداول برداشتن مو مثل تیغ زدن یا بند انداختن ندارد.

عوارض انجام لیزر موهای زائد چیست؟

رنگ پوست ناحیه‌ای از بدن که تحت درمان با اشعه لیزر قرار می‌گیرد اندکی قرمز می‌شود که طی یک تا دو ساعت بعد تدریجاً از بین می‌رود. عوارض شدید شامل تاول و اسکار فقط در موارد عدم رعایت انتخاب دستگاه مناسب و یا عدم بکارگیری پارامترهای مناسب برای هر نوع پوست اتفاق می‌افتد.

آیا با انجام لیزر احتمال سرطان افزایش می‌یابد؟

خیر. تاکنون هیچ نوع سرطان زایی برای درمان موهای زائد به وسیله لیزر گزارش نشده است.

آیا لیزر موهای زائد روی باروری و غدد لنفاوی تاثیر می‌گذارد؟

خیر. لیزری که در ناحیه تناسلی (بیکینی) یا زیر بغل انجام می‌شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد. میزان نفوذ لیزر در حد چند میلیمتر است بنابراین اصلا به بافت‌های زیرین دست پیدا نمی‌کند. به دلیل طول موج خاص لیزر، انرژی آن به صورت گرما و فقط در ماده هدف (در این مورد رنگدانه ملانین) آزاد می‌شود.

آیا انجام لیزر موی زائد دردناک است؟

میزان درد در افراد مختلف، متفاوت است. درد لیزر بسیار به عملکرد سیستم خنک کننده بستگی دارد (هر چه سیستم خنک کننده بهتر عمل کند درد لیزر کمتر است). به طور کلی می‌توان گفت درد آن درحد متوسط است و شدید نیست. افرادی که حساس به درد هستند می‌توانند قبل از انجام لیزر از پماد بی‌حس کننده استفاده نمایند. معمولا درد لیزر دایود (Diode) از الکساندرایت(Alexandrite) بیشتر است.

آیا انجام لیزر موقع حاملگی اشکالی دارد؟

تحقیقات انجام شده نشان داده که انجام لیزر موقع حاملگی هیچ عارضه‌ای برای مادر و جنین ندارد حتی اگر لیزر روی ناحیه شکم خانم باردار انجام شود.

اقدامات لازم قبل از انجام لیزر مو چیست؟

باید دو هفته قبل از انجام لیزر، موهای محل کنده نشود و فقط با تیغ تراشیده شود. قبل از انجام لیزر باید موضع شسته شود تا کرم یا آرایش کاملاً پاک گردد.

اقدامات لازم بعد از انجام لیزر مو چیست؟

باید به مدت سه روز هر 12 ساعت از کرم هیدروکورتیزون استفاده کرد. مصرف ضدآفتاب هر 2 ساعت نیز لازم است.

چه مواردی باید به هنگام انتخاب روش درمان لیزری برای موهای زائد مورد توجه قرار گیرد؟

1- انتخاب مرکز درمانی مجهز که انواع لیزر برای تیپ‌های پوستی متفاوت را داشته باشد.
2- دستگاه لیزر انتخاب شده بایستی از انواع ساخته شده در کمپانی‌های معتبر دنیا بوده ترجیحاً مورد تایید سازمان دارو و غذای امریکا (FDA) باشد.
3- اینکار توسط افراد متخصص پوست که تجربه کافی در این زمینه دارند انجام گیرد.

آیا لیزر برای مردان نیز قابلیت استفاده دارد؟

بله. درمواردی که آقایان مایل باشند می‌توانند در ناحیه خط ریش، گردن، ابروها یا در ناحیه اندام‌ها و تنه از لیزر استفاده کنند. لیزر موی زائد برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی هم مفید است.

آیا لیزر برای موهای طبیعی نیز قابلیت استفاده دارد؟

بله. در موارد تمایل فرد می‌توان از لیزر برای از بین بردن موهای ناحیه زیر بغل (armpit)، شرمگاه (bikini line) یا موهای ضخیم در اندام‌ها و تنه استفاده کرد. در ناحیه بدن و اندام‌ها، چه در آقایان و چه در خانم‌ها لیزر را می‌توان درمان قطعی موهای زائد دانست. لیزر برای درمان موهای زیر پوستی هم مفید است. لیزرتمام بدن و لیزرکل صورت شایع‌ترین کاربردهای لیزر موی زائد است.

آدرس صفحه اینستاگرام

آیا لیزر موهای زاید کاربردهای دیگری هم دارد؟

بله. در بیماری‌هایی مثل فولیکولیت مزمن ( که بیمارجوش‌های زیادی در اطراف موها می‌زند ) یا در پیشگیری یا جلوگیری از عود سینوس پیلونیدال ، لیزر موهای زائد بسیار مفید است. لیزر برای از بين بردن موهاي زائد دور سينه هم مفید است.

اگر لیزرموهای زائد انجام داده‌اید ولی موثر نبوده است اینجا را کلیک کنید.

امروزه تزریق بوتاکس به یکی از محبوبترین و پرکاربردترین روشهای جوانسازی پوست بدل شده است. همشهریان عزیز، اگر تمایل به انجام این روش داشته باشید، امکان بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان نیز با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و موی موجود در سطح شهر فراهم است. برای جلوگیری از عوارض غیر معمول تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود این عمل به هیچ عنوان توسط افراد غیر پزشک انجام نشود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدف [ 1399-11-26 ]
سلام میزان تاثیرگذاری و جوابدهی لیزر ان دی یگ نسبت به دایود، روی نواحی تیره بدن مثل بیکینی و زیربغل چقدر هست؟ بهتره این نواحی با کدوم لیزر، لیزر بشه تا نتیجه بهتری بگیریم؟ با تشک

ناشناس [ 1399-08-08 ]
فقط پول الکی از مردم میگیرین .من ۸میلیون خرج کردم فقط۴جلسه اومدم جواب نگرفتم ،بعدم کسی جواب کو نبود گفتید دوباره پول باید بدی.کیفیت دستگاهش با هزار جای دیگه یکیه فقط تفاوتش تو گرونیه

ندا [ 1395-04-24 ]
به نظر من بهترین لیزر مو را در اصفهان شما انجام میدهید. من ۸ جلسه جاهای دیگر لیزر کرده بودم ولی فقط با ۳ جلسه در مطب شما بهبود داشتم. واقعا ممنون.

سعید رعوفی [ 1394-10-15 ]
عرض سلام خدمت آقای دکتر ٬من پسر ۱۸ساله هستم من حدود ۱سال ابرویم را تیغ زدم و خخیلی زشت شده کلفت و بلند شده آیا با لیزر مثل روز اول می شود و آیا درازی مو ابرو را کوتاه میکند ببخشی وقتتونو گرفتم لطفا جوابش را بده منو از این نگران راحت کنید

ابراهیم [ 1394-05-28 ]
ممنون از اطلاعات خوبتون

ali [ 1391-05-27 ]
بادرود وتشكر از اطلاعاتي كه دروب سايت قرارداديد.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟

امروزه بوتاکس در انواع مختلف و با نام‌های تجاری گوناگون در بازار وجود دارد که تمامی آنها برای درمان‌های زیبایی کاربرد دارند. از برندهای معتبر بوتاکس می توان دیسپورت و مصپورت را نام برد که در این مطلب آموزشی به شرح ماهیت، ساختار و تفاوت های این دو ماده پرداخته می‌شود ... ادامه مطلب

آیا موهای سفید شده را می توان مجدد سیاه کرد؟آیا موهای سفید شده را می توان مجدد سیاه کرد؟

سفید شدن مو در افراد مختلف تحت تأثیر دلایل بسیاری از جمله بیماری، عوامل محیطی، شرایط روحی و... ممکن است تسریع شود ... ادامه مطلب

اگزمای سبوره چیست و چگونه درمان می شود؟اگزمای سبوره چیست و چگونه درمان می شود؟

اگزما سبوره یک نوع بیماری پوستی است که با التهاب پوست سر یا صورت به صورت به شکل پوسته یا فلس که در سطح پوست پخش می‌شوند، خود را نشان می‌دهد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین