کلی کار و یه ذره وقت
نوشته: برایان تریسی
ترجمه: دکتر ریونیز گلسرخی
رایج ترین شکل فشار روحی که ما تجربه میکنیم، فشار روحی در برابر کارهای بسیار زیادی است که برای انجامشان وقت کمی داریم. در حقیقت امروزه «کمبود وقت» بزرگترین مشکل پیش روی غالب مدیران در آمریکا میباشد.
ساده بگوییم، ما زمان کافی برای به انجام رساندن همه مسؤولیت هایمان نداریم. به خاطر محدودیتهای بودجهای، بازخرید کارکنان، کم کردن حجم پرسنلی، و فشار رقابتی، فرد فرد مدیران ملزم به افزایش حجم کاری خود میشوند، که همهاش، برای اداره کردن توأم با آرامش یک شرکت و یا بخش الزامی به نظر میرسد.
کارآزموده شوید:
راه حل این مشکل فشار کاری این است که شما در «مدیریت وقت» کارآزموده شوید. احتمالاً هیچ مهارت دیگری برای یادگیری وجود ندارد که به شما سود رسان تر از این باشد که در استفاده از شیوههای «مدیریت وقت» مطلع و با تجربه باشید.
نسبت به ایدههای جدید دید باز داشته باشید:
ابله ترینِ مدیران، یا اوست که احساس میکند برای یادگیری «مدیریت وقت» فرصت ندارد و یا بدتر، آن مدیری است که در حالیکه تحت فشار کاری بسیار قرار دارد احساس میکند که هر آنچه که باید در این باره بداند، از پیش میداند.
هرگز دست از یادگیری برندارید:
واقعیت این است که شما میتوانید «مدیریت وقت» را مطالعه کنید، دورههای آموزشی این مبحث را برای برنامه ریزی کردن برای کل زندگی کاری خود بگذرانید ولی شما هنوز همه آن چیزی را که نیاز دارید بدانید، تا حداکثر بهره را در حالیکه دارید کار خود را به مؤثرترین شکل انجام میدهید، ببرید، نمیدانید.
کلیدهای «مدیریت وقت»:
دو کلید حیاتی برای «مدیریت وقت» عبارتند از:
1- قابلیت در اولویت بندی کردن
2- قابلیت در تمرکز کامل در هر زمینه در زمان خودش
از آنجایی که هیچ گاه زمان کافی برای انجام همه کارهای لازم وجود ندارد شما نیاز دارید که دائماً در فعالیتهای خود تعیین اولویت بنماید.
شاید بهترین سؤالی که شما میتوانید به خاطر بسپارید و بطور مداوم تکرار نمایید این است که «با ارزش ترین استفاده از وقت فعلی من چیست؟»
بهترین سؤالها:
این سؤال که «با ارزشترین استفاده از وقت فعلی من چیست؟» بیش از هر سؤال دیگری در فهرست لیست استراتژیهای «مدیریت وقت» باعث میشود که شما ساعت به ساعت در مسیر صحیح خود حرکت نمایید. تمایل طبیعی در همه ما این است که استاد بزرگی در انجام کارهای کوچک شویم. به این صورت که تسلیم این وسوسه شویم که اوّل کارهای خرده را سروسامان بدهیم. هرچه باشد کارهای خرد ساده تر هستند و غالباً از انجام کارهای بزرگتر و مهمتر که در واقع نماد با ارزش ترین استفاده از وقت شما میباشند، تفریحی تر هستند.
از مسئولیتهای اصلی خود شروع کنید:
در هر حال، جدیت شخصی در تنظیم کارتان و تمرکز بر پر ارزش ترین مسئولیتها، نقطه عطفی در تحت کنترل گرفتن وقتتان و کم کردن مقدار فشار میباشد.
تمرینهای عملی:
شما میتوانید از یکی از این دو روش برای تحت کنترل گرفتن سریع وقتتان استفاده کنید:
اوّل اینکه، تصمیم بگیرید که امروز کارآزمودة «مدیریت وقت» شوید. کتاب بخوانید، به برنامههای صوتی گوش دهید و در دورههای آموزشی «مدیریت وقت» شرکت کنید. سپس .... تمرین و تمرین و تمرین ... هر روز ... تا زمانی که استاد مهارتهای «مدیریت وقت» شوید.
دوّم اینکه، پیش از شروع کار اولویتهای واضحی برای کار روزانه خود تعیین کنید. سپس به خود عادت دهید که همیشه از مهمترین مسئولیت خود آغاز کنید و در همان مسیر جلو بروید تا اینکه به اتمام برسد. این کار مقدار زیادی از فشار روحی شما را، به سرعت کاهش میدهد.
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031
درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
-
بخت تازه کار
تاریخ انتشار : 1387-04-15تاریخ بروز رسانی : 1399-09-22 -
تقصیر از خود شماست
تاریخ انتشار : 1388-08-30تاریخ بروز رسانی : 1399-09-17 -
اصو ل موفقیت از زبان بیل گیتس
تاریخ انتشار : 1388-07-25تاریخ بروز رسانی : 1399-09-17 -
اولین قدم برای کسب نتایج بهتر
تاریخ انتشار : 1387-04-14تاریخ بروز رسانی : 1399-09-22 -
قوانين خوشبختی ليمن
تاریخ انتشار : 1391-10-24تاریخ بروز رسانی : 1399-09-17
نظرات کاربران درباره این مطلب :
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .