منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / بهترین روشهای مراقبت از مو

بهترین روشهای مراقبت از مو

نحوه فرم دادن موها می‌تواند باعث شود، موهای شما مجعد، شکننده و مات شود و حتی ریزش پیدا کند. این نکات را از انجمن متخصصین پوست و موی آمریکا بخوانید تا بدانید چگونه به موهای خود فرم دهید بدون اینکه به آنها آسیب بزنید.
برای مطالعه مقالات مربوط به مو و ریزش مو اینجا کلیک کنید.

آدرس اینستاگرام

نحوه خشک کردن مو

موهای خود را فقط با پیچیدن حوله دور سر خود خشک کنید. حتی اگر می‌توانید اجازه دهید موهای شما در هوای معمولی خشک شود. در صورتی که مجبور به استفاده از سشوار هستید، باید سشوار دست کم ۳۰ سانتیمتر از سر شما فاصله داشته باشد و روی دمای ملایم یا متوسط باشد.

شانه زدن موهای خیس

اکثر افراد نباید موهای خیس را شانه کنند یا دستکاری کنند. به این دلیل که موهای خیس اگر شانه شوند به راحتی می‌شکنند. افرادی که موهای فر و مجعد دارند بهتر است وقتی موهایشان خیس است شانه کنند تا احتمال شکسته شدن موهایشان را کاهش دهند.

شانه زدن مو

موهای خود را بیش از حد شانه نکنید. شانه کردن بیش از حد موها با آسیبی که به انتهای مو می‌زند می‌تواند موجب موخوره شود.

استفاده از فرم‌ دهنده‌های مو

مصرف فرم دهنده‌های مو را به حداقل رسانید. شانه کردن موها پس از استفاده از هرکدام از این مواد اعم از ژل یا اسپری می‌تواند موجب شکسته شدن موها و در دراز مدت موجب ریزش مو شود

بهترین روش‌های روزانه مراقبت از مو

استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده مو

اتوی موی صاف کننده باید فقط روی موی خشک استفاده شود، روی دمای پایین یا متوسط تنظیم شود و حداکثر یک روز درمیان انجام شود. اتوی فر دهنده باید فقط یک یا دو ثانیه روی موهای شما بماند. مهم نیست جنس موی شما چیست هر گونه حرارتی می‌تواند باعث آسیب به موهای شما شود.

بافتن و بستن مو

بافتن مو به مدت زیاد یا استفاده طولانی از وسایلی که باعث کشیدن موها می‌شود، منجر به شکستن مو و در دراز مدت موجب ریزش موها می‌شود.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به بهترین متخصص پوست اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نازیلا کیانی [ 1402-07-14 ]
من همیشه عادت دارم که موهام رو باسشوار خشک کنم و کف سرم ریزش مو گرفتم چند بار ماینوکسیدل استفاده کردم ولی دوباره ریزش موهام برگشت..چه کار دیگه ایی میتونم انجام بدم آقای دکتر

زاهدی [ 1402-06-11 ]
آقای دکتر برای درمان ریزش مو مزوتراپی بهتره یا پی ار پی ..من چند باری مزوتراپی انجام دادم نتیجه نگرفتم

اسکندری [ 1402-06-11 ]
من چند سال بود همیشه موهامو میبافتم و بعد از مدت ها ریزش شدید گرفتم که دسته دسته موهام میریخت و خواستم بگم که واقعا بافتن مو همیشه خوب نیست و باعث ریزش و آسیب به موها میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر بهترین روش درمان زگیللیزر بهترین روش درمان زگیل

به عمل سوزاندن الکتروکوتر گفته می شود که روش جراحی معمولی است و برای درمان انواع زگیل تناسلی و زگیل معمولی کاربرد دارد. ... ادامه مطلب

درمان جوش صورت با محلول آنتی بیوتیکدرمان جوش صورت با محلول آنتی بیوتیک

تأثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک ها به درمان جوش ها کمک می کند. این تأثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است. ... ادامه مطلب

فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟

امروزه بوتاکس در انواع مختلف و با نام‌های تجاری گوناگون در بازار وجود دارد که تمامی آنها برای درمان‌های زیبایی کاربرد دارند. از برندهای معتبر بوتاکس می توان دیسپورت و مصپورت را نام برد که در این مطلب آموزشی به شرح ماهیت، ساختار و تفاوت های این دو ماده پرداخته می‌شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین