منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / درمان گودی زیر چشم با تزریق ژل

درمان گودی زیر چشم با تزریق ژل

گودی زیر چشم یکی از شکایات شایع بیماران در مراجعه به متخصصین پوست است. گودی زیر چشم‌ها می‌تواند در افراد جوان و به دلایل ارثی یا لاغری باشد و می‌تواند در افراد مسن‌تر به دلیل از دست رفتن بافت پوست ایجاد شود. دلیل آن هرچه باشد، قطعاً در زیبایی فرد موثر است و اغلب به فرد چهره‌ای مغموم و ناراحت می‌دهد.

در این مقاله سعی شده بهترین درمان گودی زیر چشم معرفی شود و ضمن بررسی، به پرسش‌هایی که در این زمینه وجود دارد پاسخ داده شود

1- آیا گودی زیر چشم‌ها با کرم یا داروهای موضعی قابل درمان است؟

متاسفانه خیر. به دلیل اینکه گودی زیر چشم نتیجه از دست رفتن بافت است تنها راه درمان، جایگزین کردن بافت ازدست رفته است و کرم‌های دور چشم اثری در درمان گودی زیر چشم‌ها ندارند.

2- بهترین روش درمان گودی زیر چشم‌ها چیست؟

بهترین روش درمان گودی زیر چشم‌ها استفاده از ژل‌ها یا پرکننده‌های هیالورونیک اسید است. این ژل‌ها حاوی ماده هیالورونیک اسید هستند که جزئی از بافت خود بدن است و امکان ایجاد واکنش به آن وجود ندارد.

3- روش استفاده از فیلر هیالورونیک اسید زیر چشم چگونه است؟

پس از بی‌حسی موضعی، فیلر هیالورونیک اسید توسط سرنگ در ناحیه گودی تزریق می‌شود. برای این کار از میکروکانولاهای ظریف استفاده می‌شود که این عمل امکان آسیب به عروق و اعصاب این ناحیه را به صفر می‌رساند. پس از تزریقژل در محل ماساژ داده می‌شود تا دقیقا در گودی زیر چشم‌ها جای گیرد.

4- عوارض تزریق ژل زیر چشم چیست؟

اگر این کار توسط متخصص انجام شود، تقریبا هیچ عارضه‌ای در پی نخواهد داشت. سابق بر این تزریق با سر سوزن انجام می‌شد که احتمال کبودی محل ورود سوزن برای چند روز وجود داشت ولی تزریق با کانولا این مشکل را حل کرده است. تزریق ژل اثر خود را بلافاصله پس از تزریق نشان می‌دهد ولی حدود دوهفته لازم است تا اثر نهایی ظاهر شود.

5- آیا این اقدام در کاهش تیرگی زیر چشم هم موثر است؟

بله. در اغلب افراد پس از تزریق برای گودی زیر چشم‌ها، تیرگی زیر چشم هم بهبود زیادی دارد. این دو عامل باعث می‌شود تیرگی زیر چشم‌ها کمتر شود. اول اینکه پرشدن گودی باعث می‌شود نور بهتری از آن بازتاب شود و دوم اینکه قرار گرفتن ژل بین پوست و بافت تیره زیر چشم باعث می‌شود تیرگی بافت زیرین کمتر دیده شود و رفع این دو عامل، باعث می‌شوند تیرگی زیر چشم‌ها بسیار کمتر شود.

6- آیا می‌توان از چربی برای درمان گودی زیر چشم‌ها استفاده کرد؟

بله. چربی هم انتخاب دیگری است که برای پرکردن این ناحیه مناسب است. شخصاً برای افرادی که فقط نیاز به تزریق گودی زیر چشم دارند از ژل هیالورونیک استفاده می‌کنم ولی برای افرادی که به غیر از گودی زیر چشم‌ها قصد پرکردن سایر نواحی صورت را هم دارند و میزان زیادی از پرکننده نیاز دارند، از چربی استفاده می‌کنم.

7- مدت دوام پرکننده هیالورونیک اسید چقدر است؟

اگر از ژل هیالورونیک اسید مرغوب استفاده شود دوام حدود 2 تا 3 سال ممکن است. در بعضی از موارد تزریق، دوام بیشتر هم مشاهده شده است. این مساله به این دلیل است که این ژل‌ها در مدت زمانی که در بافت هستند باعث کلاژن سازی می‌شوند بنابراین بعد از از بین رفتن ژل هم، کلاژن خود بدن در محل باقی می‌ماند.
برای مشاهده عکس‌های قبل و بعد از تزریق ژل زیر چشم اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده ویدیوی همه کاربردهای فیلراینجا را کلیک کنید.

پانوشت

تمامی فیلرها یا ژل‌های معتبر دارای برچسب‌هایی هستند که مشخصات مهم فیلر مثل نام فیلر، شماره تولید، تاریخ انقضا و حجم فیلر بر روی آن درج شده است. اگر به سلامتتان اهمیت می‌دهید حتما از پزشکتان بخواهید که برچسب فیلر را در اختیار شما قرار دهد و آن را در جایی نگهداری کنید.

آدرس صفحه اینستاگرام

حتی اگر فیلر شما برچسب ندارد، می‌توانید جعبه آنرا دریافت کنید و عکس جعبه یا خود آن را نگهداری کنید. داشتن این اطلاعات در آینده برای شما مفید است از طرف دیگر با این کار از اینکه به شما فیلرهای بی کیفیت یا فله‌ای تزریق شود جلوگیری می‌کنید. برای کمک به سلامت جامعه در انتشار این پیام کوشا باشید.

همشهریان گرامی، برای بهره‌مندی از بهترین درمان‌ بیماری‌های پوستی در اصفهان به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا حسن نژاد [ 1400-08-03 ]
سلام مطالب و توضیح اقای دکتر شوستری عالی بود و ممنون از اگاه سازی از دریافت برچسب فیلر و معرفی فیلر مرغوب

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت و درمان حساسیت به بدلیجاتعلت و درمان حساسیت به بدلیجات

حساسیت پوستی خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد. از جمله حساسیت پوستی همراه با خارش و قرمزی و یا حساسیت بدون خارش و گا‌هی زخم‌های سطحی که هرکدام دارای علت‌های مختلف و روش درمان متفاوت می‌باشد. ... ادامه مطلب

پیشگیری از ایجاد کک و مکپیشگیری از ایجاد کک و مک

کک و مک صورت یکی از مشکلات پوستی است که هیچگونه خطری را برای سلامت پوست شما ندارد و تنها باعث می شود تا زیبایی ظاهری صورت شما تحت تأثیر قرار گیرد. کک و مک‌ ها لکه‌ هايي تيره رنگ و دايره‌ اي ‌شکل بر روي پوست هستند که قطر آنها مي‌ تواند تا حدود ۵ ميلي‌ متر باشد. ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد بدن و صورت آقایانلیزر موهای زائد بدن و صورت آقایان

در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم و روی کار آمدن دستگاه‌ های پیشرفته لیزر موهای زائد مردان مورد توجه بسیاری از اشخاص واقع شده است. به کمک این روش مردان میتوانند برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین