منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / جوانسازی با آر اف فرکشنال

جوانسازی با آر اف فرکشنال

در این مقاله قصد داریم سوالاتی که در زمینه آر اف فرکشنال، متعدد پرسیده شده‌اند را پاسخ دهیم و متقاضیان این روش را قبل از انجام آر اف فرکشنال با مواردی که حائز اهمیت است آشنا سازیم.

آیا این عمل در شیردهی قابل انجام است؟

بله. هیچ منعی برای انجام آر اف فرکشنال در دوران شیردهی وجود ندارد.

آیا مصرف راکوتان (ایزوترتینویین) همزمان با انجام آر اف سوزنی مشکلی ندارد؟

خیر. مصرف همزمان راکوتان برای انجام لیزر فرکشنال یا لیزرهای تخریبی دیگر ممنوع است ولی در مورد آر اف فرکشنال مصرف همزمان راکوتان منعی ندارد فقط گاهی ترمیم را به تاخیر می‌اندازد. جالب این است که آر اف فرکشنال در کاهش چربی صورت و درمان جوش فعال هم موثر است.

تفاوت درماپن با آر اف فرکشنال چیست؟

درماپن و آراف فرکشنال هر دو روش‌های هستند که برای جوانسازی پوست به‌کار می‌روند و هر دو در این نکته مشترک هستند که سوزن‌های متعدد وارد پوست می‌شود. درماپن از وارد شدن متعدد سوزن‌ها به پوست به عنوان مکانیسم استفاده می‌کند و باعث ایجاد زخم‌های بسیار کوچک در پوست می‌شود.

وقتی پوست به ترمیم این نقاط می‌پردازد کلاژن تولید شده و ناخوداگاه پوست جوان‌تر می‌شود. در مورد آراف فرکشنال وقتی سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند بین سوزن‌ها انرژی رادیویی مبادله می‌شود که باعث گرم شدن پوست و کلاژن سازی می‌شود.

در واقع درماپن صرفاً از وارد شدن سوزن‌های متعدد و مکرر برای جوانسازی استفاده می‌کنند ولی در آر اف فرکشنال با اینکه سوزن‌ها را وارد پوست می‌کند اما مکانیسم اصلی جوانسازی آن ارتباط رادیویی بین سوزن‌ها و ایجاد گرما است. نکته دیگر عمق نفوذ سوزن‌ها در این دو دستگاه است. در درماپن حداکثر عمق نفوذ دو میلیمتر است ولی در اغلب دستگاه‌های آراف فرکشنال عمق نفوذ تا سه و نیم میلیمتر می‌باشد.

از نظر اثرگذاری هم، این دو دستگاه با هم متفاوت هستند. آراف فرکشنال اغلب باعث سفت شدن پوست و لیفت پوست می‌شود اما درماپن باعث جوانسازی سطحی پوست و شفاف شدن پوست می‌شود. با مراجعه به متخصصین مجرب پوست، مو، زیبایی و لیزر، انجام بهترین آر اف فرکشنال در اصفهان را تجربه کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان چگونه است؟

- مصرف ضد آفتاب بلافاصله بعد از درمان شروع می‌شود و استفاده منظم از آن ضروری است.
- شستشوی ملایم پوست در روز درمان، مجاز است ولی از مصرف شوینده‌های قوی خودداری کنید.
- در ۲۴ساعت اول بهتر است از استحمام، سونا و استخر خودداری نمایید.
- در صورتی که از کرم‌های شب، ضد چروک‌ها‌، لایه‌بردارها و کرم‌های لک‌بر استفاده می‌کنید بهتر است تا رفع التهاب پوست از مصرف آنها خودداری نمایید.
- بهتر است به مدت یک هفته شبها از یک کرم ترمیم کننده استفاده نمایید.

بهترین آر اف فرکشنال در اصفهان

از چه زمانی می‌توانیم تغییرات درمانی را مشاهده کنیم؟

مشاهده تغییرات درمانی بر اساس تغییرات کلاژن در پوست می‌باشد. اولین تغییرات در کلاژن، حدود ۳ هفته بعد از جلسه درمانی شروع می‌شود و بعد از 3 ماه به حداکثر شدت خود می‌رسد ولی بعد از آن هم همچنان ادامه دارد. بنابراین تغییرات اولیه ۳-۲ هفته بعد از درمان دیده می‌شود ولی تغییرات اساسی ناشی از درمان در ماه سوم بعد از درمان به حداکثر می‌رسد ولی حتی بعد از آن نیز ادامه خواهد یافت.

بنابراین تغییرات اولیه‌ای که سریعاً، بعد از انجام آر اف پدیدار می‌شود به دلیل انقباض الیاف کلاژن و تغییرات اصلی ولی تاخیری و تولید کلاژن جدید می‌باشد. کلاً جوانسازی پوست با آر اف پروسه ای است که بعد از قطع درمان هم در پوست ادامه می‌یابد.

تعداد جلسات درمانی و فواصل جلسات چقدر است؟

تعداد جلسات بسته به هدف درمانی و شدت درگیری پوست متفاوت است. برای جوانسازی و لیفتینگ پوست صورت بین 1 الی3 جلسه درمانی با فاصله یک ماه توصیه می‌شود. تکرار جلسات زودتر از 2 هفته توصیه نمی‌شود. در صورت تمایل می‌توان جلسات درمانی را هر 6 ماه یک‌بارتکرار کرد .

آیا می‌توان آر اف فرکشنال را با لیزر فرکشنال CO2 مقایسه کرد؟

این دو تکنولوژی، هر دو برای جوانسازی پوست به کار می‌روند که هر کدام مکانیسم و اثرات متفاوتی دارند.
درصد بهبودی ناشی از فرکشنال رادیوفرکونسی در درمان شلی و افتادگی پوست بیشتر از لیزر CO2 فرکشنال است.

در مورد اسکارهای آکنه (جوش) و اسکارهای جراحی و بخیه سطحی، لیزر Co2 فرکشنال بیشتر بر سطح ضایعات تاثیرگذار است و فرکشنال رادیوفرکونسی بیشتر روی عمق ضایعات اثر می‌گذارد.
بنابراین ترکیب این دو روش در درمان ضایعات پوستی، بسیار موثر است. برای فصول گرم سال و افرادی که پوست سبزه دارند RF بهتر است

برای افرادی که امکان استراحت بعد از درمان را ندارند و می‌خواهند سریع به سرکار برگردند RF مناسب‌تر است
در صورت امکان با ترکیب آر اف فرکشنال و لیزر CO2، اثرات فوق‌العاده‌ای در درمان مشاهده خواهد شد.

اینستاگرام دکتر واعظ

چه دستگاه‌هایی در ایران درحال حاضر وجود دارد؟

دستگاه‌های متعددی در ایران در حال حاضر برای آراف فرکشنال وجود دارد که معروف‌ترین آنها اینفینی(Infini) ، اسکارلت(Scarlet) و اولتراسل(ULTRAcel) هستند. هرکدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی به نظر من قوی‌ترین دستگاه با بهترین عمل‌کرد اینفینی شرکت لوترونیک است.

هزینه آراف فرکشنال یا میکرونیدلینگ آراف چقدر است؟

هزینهRF فرکشنال به مناطق تحت درمان و انتظارات هر یک از افراد بستگی دارد. طی اولین جلسه مشاوره با پزشک، در مورد هزینه آراف فرکشنال به شما اطلاع داده خواهد شد.

با ابداع روش‌های نوین پزشکی، به‌ویژه در حوزه پوست، امکان درمان بسیاری از بیماری‌ها در همه نقاط کشورمان، فراهم است. برای درمان زگیل تناسلی بهترن کرایوتراپی یا سرمادرمانی در اصفهان نیز قابل انجام است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :میناقربانی [ 1400-06-06 ]
سلام.شب بخیر. هزینه فیلر لب .زاویه دادن فک چقدراست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست دست چگونه انجام می شود؟جوانسازی پوست دست چگونه انجام می شود؟

در جوانسازی پوست نباید از دستها غافل شد. جوانسازی دستها با روشهای مختلفی انجام می‌شود که لیزر و تزریق پرکننده‌ها از اهم این روشهای می‌باشند. ... ادامه مطلب

شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!

بوتاکس به عنوان یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین اقدامات جوانسازی پوست است که یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم می‌ باشد. ... ادامه مطلب

مهمترین نکات تزریق ژل لبمهمترین نکات تزریق ژل لب

تزریق ژل یا فیلر لب در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، با کمترین عوارض و بهترین نتایج انجام می‌پذیرد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین