منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی

درمان سلولیت

سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. سلولیت تنها در خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن ایده آلی برخوردارند نیز ممکن است دیده شود. سلولیت یا تجمع چربی و فرورفتگی پوست از عوامل ناخوش آیندی است که معمولاً در کشاله‌های ران، شکم، باسن و سینه‌ها، ایجاد می‌شود.

پیشگیری از سلولیت

همانطور که گفته شد، سلولیت یا همان فرورفتگی‌های پوست که در اثر تجمع چربی ظاهر می‌شوند، شیوع بالایی در زنان دارد. این ناهمواری‌ها حتی ممکن است در افرادی که تناسب وزن دارند و از اندام چاقی برخوردار نیستند هم دیده شود. بهترین راه برای پیشگیری و بهبود سلولیت، ورزش منظم و رژیم غذایی کم چرب و سرشار از فیبر است. راه کارهایی هم وجود دارد که به عنوان درمان‌های کمکی می‌تواند به بهبود سلولیت کمک کند که به آنها اشاره خواهیم نمود.

6 عامل اصلی ایجاد سلولیت

عوامل اصلی ایجاد سلولیت عبارتند از:
1- رژیم غذایی نامناسب
2- تجمع سموم در بدن
3- افزایش وزن
4- بارداری
5- ضخامت و رنگ پوست
6- عدم تحرک

علت بروز سلولیت هر چه که باشد، مهم این است که بتوان این عارضه را تا حد مطلوبی، بدون نیاز به جراحی و گذراندن دوران نقاهت درمان کرد. در ادامه به چند روش برای رفع و درمان سلولیت اشاره خواهیم کرد و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

رفع سلولیت با لیپولیز تزریقی

ليپوليز تزريقی روشي است كه در آن براي از بين بردن چربی‌های زير پوست مواد خاصی در پوست تزریق می‌شود. ترکیب حاصل (فسفاتیدیل کولین، داکسی کولیک اسید) با سوزن‌های باریک به بافت چربی زیر درم تزریق می‌گردد. ترکیب فوق همانند دترجنت عمل کرده و غشاء دو لایه سلول‌های چربی را حل می‌نماید. همزمان آنزیم‌های ذخیره در سلول‌های چربی آزاد شده و به تدریج و طی یک دوره ۸ هفته‌ای چربی بافت را تجزیه می‌نمایند.

این دوره ۸ هفته‌ای را دوره ذوب (melting cycle) می‌گویند. محصولات تجزیه آنزیمی به کبد منتقل شده و در آنجا متابولیزه می‌گردد و به این طریق، سلولیت و فرورفتگی‌های ناخوش آیند پوست بهبود می‌یابند.

بهترین درمان سلولیت در اصفهان

رفع سلولیت با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یا همان تزریق گاز دی اکسید کربن (CO2) نیز یکی از روشهای رفع و درمان سلولیت و ناهمواری‌های پوستی در بانوان است. دی اکسید کربن با ایجاد آسیب ناشی ازفشار و ضربه، سلول‌های چربی را شکننده کرده و سپس با افزایش جریان خون در رگ‌ها، باعث افزایش اکسیژن در محل و دفع بهتر چربی می‌شود.

رفع سلولیت با کویتیشن

سیستم‌های کویتیشن یا کاویتاسیون مولد امواج اولتراسوند با فرکانس پایین (40KHz) و شدت بالا هستند که با شکستن چربی‌ها و کاهش آنها باعث از بین رفتن سلولیت و در نتیجه درمان چاقی می‌شوند. در این فرایند مایع میان بافتی در چندین نوبت تغییر فاز می‌دهد درنتیجه به صورت متناوب منقبض و منبسط می‌شود. سپس، سلول‌های چربی از داخل متلاشی شده، آب و چربی آن‌ها به داخل بافت‌های بدن رها می‌گردند.

آدرس اینستاگرام دکتر شوشتری

سپس این مایعات و چربی‌ها جذب شده و در کبد پردازش می‌شوند و درنهایت از بدن دفع می‌گردند. به‌طورکلی این چربی‌ها یا به مصرف می‌رسند یا توسط بدن حذف می‌شوند. از مزایای این روش کاهش حجم چربی موضع در مدت کوتاه است که با لاغری عمومی همراه نیست. همچنین به قوام پوست و بهبود فیزیک بدنی نیز کمک می‌کند. کویتیشن بر روی سلولیت موثر است. سلولیت پس از رژیم با کوچک نشدن اعضایی مثل شکم ، پهلوها، ران‌ها و بازوها بیشتر خود را نشان می‌دهد. در این مواقع کویتیشن بسیار مفید است.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :بیکی [ 1401-10-11 ]
قیمت هاتون از چقد شروع میشه برای نواحی ران و باسن و شکم و پهلو برای وزن ۵۷ کیلو و قد ۱۶۰

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل چه کاربردهایی دارد؟تزریق ژل چه کاربردهایی دارد؟

بسیاری از علائم قابل مشاهده‌ پیری در صورت ، به دلیل کاهش حجم اتفاق می‌ افتد . تزریق ژل یا استفاده از سایر روش‌ های تزریق فیلر های پوستی می ‌تواند این حجم از دست رفته را جبران کرده و چین و چروک‌ های صورت را صاف کند ... ادامه مطلب

چرا جوش میزنیم؟چرا جوش میزنیم؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ می‌ شود. مسدود شدن غدد مویی توسط چربی‌ های اضافه، پوست مرده و یا باکتریها باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌ شود. ... ادامه مطلب

تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک تخصصی پوست و موتفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک تخصصی پوست و مو

این روز ها رسیدگی به سلامت پوست و مو دغدغه بسیاری از افراد می باشد که این افراد انتظار دارند کلینیک زیبایی این خدمات را با بهترین کیفیت به آنها ارائه دهد. در ادامه به تفاوت های کلینیک های زیبایی با کلینیک های تخصصی پوست و مو میپردازیم. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین