منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل (تزریق فیلر) نیز مانند تزریق چربی یکی از روشهای جوانسازی، افزایش حجم و فرم دهی به اندام‌ و صورت است. در صورت از تزریق ژل معمولاً برای افزایش حجم و فرم دهی به لب‌ها، گونه‌ها، بینی، خطوط خنده، اخم و پیشانی، زاویه سازی صورت و خط فک، چانه و زیر چشم، استفاده می‌شود. همچنین برای درمان برخی از اسکارها نیز از تزریق ژل می‌توان بهره برد.

در این روش، با استفاده از دوز‌های مشخص و مورد نیاز از ژل یا فیلر، و تزریق آن به موضع هدف، تغییرات آنی و بسیار مطلوبی ایجاد می‌شود. در این مطلب قصد داریم عوارض و معایب تزریق ژل به نواحی مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و با آگاهی دادن به شما در این مورد، سهمی در پیشگیری بسیاری از مشکلات ناشی از تزریق این روش داشته باشیم.

معایب تزریق ژل

استفاده از هر روش جوانسازی، فرم دهی و افزایش حجم، علاوه بر محاسنی که دارد، ممکن است معایبی هم در بر داشته باشد. تزریق ژل یا فیلر نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها عیبی که برای تزریق ژل می‌توان برشمرد، غیر دائمی بودن و ماندگاری چند ماهه این روش است که البته گاهی هم این خصوصیت تزریق فیلر به عنوان حسن مطرح می‌شود.

با وجود اینکه ممکن است شما تمایل به انجام روشهایی داشته باشید که دائمی بوده و نیاز به تکرار نداشته باشند، و در این صورت موقتی بودن تغییرات تزریق فیلر برای شما عیب محسوب شود، برخی از افراد هم هستند که تمایلی به همیشگی بودن تغییرات خود ندارند یا گاهی ممکن است به دلیل نارضایتی از تغییرات ایجاد شده، بخواهند به شرایط قبل از تزریق بازگردند که در چنین وضعیتی، موقتی بودن تزریق ژل، برای آنها حسن به حساب می‌آید.

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل

عوارض این روش و ریسک ایجاد آنها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر تزریق ژل یا فیلر توسط پزشک متخصص و مجرب صورت گیرد و از متریال با کیفیت و مورد تایید استفاده شود، مواجهه با عوارض تزریق فیلر به حداقل ممکن خواهد رسید. گلوله شدن محل تزریق (البته مشاهده این گلوله‌ها در روزهای اول پس از تزریق کاملاً محتمل است ولی باقی ماندن آنها در زیر پوست پس از گذشت چند روز غیر معمول است)، عدم قرینگی در اعضای دو طرفه و ایجاد عفونت و آلرژی پس از تزریق، از عوارضی هستند که درپی تزریق ژل‌های بی کیفیت، توسط افراد غیر پزشک و بی تجربه به وجود می‌آیند.

از عوارض قابل پیش بینی و رایج این روش، می‌توان به تورم و کبودی (این عوارض نهایتاً تا دو هفته پس از تزریق از بین خواهند رفت) در محل تزریق و درد خفیفی که پس از چند ساعت برطرف خواهد شد اشاره کرد.

آدرس صفحه اینستاگرام

با توجه به مطالب ذکر شده، واضح است اگر تزریق ژل به درستی انجام شود، عوارض بسیار ناچیزی خواهد داشت. ضمن اینکه تزریق ژل هیالورونیک اسید، با توجه به اثراتی که دارد، نه تنها عوارض خاصی در پی ندارد بلکه حتی در مدتی که در بافت قرار می‌گیرد، کلاژن سازی را در ناحیه تحریک می‌کند، بنابراین حتی وقتی پرکننده از بین می‌رود، کلاژن طبیعی خود فرد به محل تزریق، حجم و فرم مطلوبی خواهد داد.

همشهریان گرامی، اگر می‌خواهید موهای زائد خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محبوبه رجایی [ 1402-07-17 ]
سلام آقای دکتر من میخوام ژل لب مدل روسی انجام بدم ولی من لبهام اصلا قرینه نیست حین صحبت کردن یک طرف لبم به بالا کشیده میشه امکانش هست با تزریق ژل لب اصلاح بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلالات قابل درمان با اسکلروتراپی کدامند؟اختلالات قابل درمان با اسکلروتراپی کدامند؟

اسکلروتراپی یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. در این روش، پزشک یک محلول را به طور مستقیم به درون عروق آسیب دیده تزریق ‌می‌کند که این محلول باعث التهاب دیواره داخلی رگ می‌شود و منجر به تورم و چسبیدن آنها به هم خواهد شد. ... ادامه مطلب

درمان رگ های برجسته پشت دست با تزریق فیلردرمان رگ های برجسته پشت دست با تزریق فیلر

امروزه روش‌ های مناسبی برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌ تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌ های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله تزریق فیلر بهترین روش برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌ شود. ... ادامه مطلب

هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟

هایپوپیگمانتاسیون به لکه های پوستی گفته می‌شود که رنگی روشن تر از مناطق نرمال پوست دارند. در این مطلب بیشتر در مورد اینکه چه چیزی ممکن است علائم هایپوپیگمانتاسیون را ایجاد کند مطالبی را ارائه می‌نماییم. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین