منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی

رایج ترین بیماری های پوستی

بسیاری از افراد با مشکلات گوناگون پوستی مواجه هستند که این مشکلات، می‌تواند عوارض ژنتیکی یا بیماری‌های پوستی باشد. یا ضایعاتی باشد که متاثر از عوامل محیطی و افزایش سن به وجود آمده‌اند. در این بحث به شرح مختصر برخی از بیماری‌های پوستی خواهیم پرداخت. همچنین توضیحات کامل پیرامون این بیماری‌ها را می‌توانید در لینک‌های ایجاد شده ملاحظه فرمایید.

آکنه یا جوش

جوش یا آکنه بیماری است که غدد چربی پوست را درگیر می‌نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در زیر پوست با غدد چربی در ارتباط هستند. این غدد یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می‌کنند. منافذ از طریق کانال‌هایی به نام فولیکل با غدد در ارتباط هستند. داخل فولیک‌ها این ماده روغنی سلول‌های مرده پوست راه به سطح پوست انتقال می‌دهند. یک موی نازک معمولاً از طریق فولیکول در سطح خارجی پوست رشد می‌نماید. هنگامی که فولیکول یک غده پوستی مسدود می‌شود، یک جوش رشد می‌نماید. جوش اغلب، روی صورت، گردن، کمر، سینه و شانه‌ها دیده می‌شود. جوش یا آکنه، یک مشکل جدی تهدید کننده حیات نیست اما می‌تواند منجر به ایجاد اسکار یا جای جوش گردد. گاهی اوقات، مو، سبوم و سلول‌های پوستی در یک پلاک قرار می‌گیرند. باکتری‌های موجود در پلاک منجر به تورم خواهند شد و سپس هنگامی که پلاک تجزیه می‌شود یک جوش رشد می‌نماید .

اسکار آکنه یا جای جوش

جای جوش یا اسکار آکنه یکی از بیماری‌های پوستی است که هم ممکن است برای فرد، بسیار نازیبا و آزار دهنده باشد و هم سخت به درمان پاسخ می‌دهد. این بیماری معمولاً درپی جوش‌های ایجاد شده در جوانان و نوجوانان، حوالی سن بلوغ، به وجود می‌آید. اسکار آکنه به دو دسته اصلی فرو رفته یا هیپوتروفیک و برآمده یا هایپرتروفیک تقسیم بندی می‌شود. البته لازم به ذکر است که اسکارهای فرورفته خود به چند گونه مجزا تقسیم می‌شوند که هر کدام درمان خاص خود را دارند. پیلینگ نقطه ای، میکرودرم ابریژن، درم ابریژن، سابسیژن، کراس، تزریق پرکننده‌ها، درمان با لیزر، درماپن، آراف فرکشنال و درمان‌های دارویی از انواع شیوه‌های درمانی برای اسکار آکنه هستند که به صلاحدید پزشک ممکن است برای فرد درگیر جاش جوش، مناسب در نظر گرفته شوند.

کهیر و تورم

کهیر تورمی قرمز رنگ، برجسته و اغلب خارش دار است که به اندازه‌های مختلف در پوست ظاهر و سپس ناپدید می‌شوند. آنژیوادما یا تورم رگی، باعث تورم عمیق تر در سطح پوست به خصوص اطراف لب و چشم می‌گردد. یک حالت وخیم تر (آنژیوادمای ارثی) غیر شایع بوده و به طور ناگهانی، شدید و سریع باعث تورم صورت، بازوها، ساق پا، اندم‌ها، دستگاه تناسلی، مجاری هوایی و دستگاه گوارش می‌گردد. در بیشتر بیماران کهیر و آنژیوادما بی‌ضرر بوده و هیچ علامت پایداری بر جای نمی‌گذارد. آنژیوادم شدید در صورتی که باعث انسداد راه هوایی در اثر تورم زبان یا گلو شود، می‌تواند تهدید کننده حیات باشد و باعث کاهش سطح هوشیاری گردد.

التهاب پوستی

تماس با مواد و موقعیت‌های مختلف، ممکن است پوست را با مشکلات گوناگونی مواجه کند. هر ساله بیش از 12 میلیون نفر در آمریکا به علت تحریک پوستی مانند التهاب پوست به پزشک مراجعه می‌نمایند. درماتیت یا اگزما به یک التهاب پوستی اطلاق می‌شود. درماتیت علل مختلفی دارد و به اشکال گوناگونی بروز می‌نماید. عموماً درماتیت به التهاب، قرمزی و خارش پوست اطلاق می‌گردد. درماتیت یک مشکل شایع است، ولی مسری و تهدید کننده حیات نیست. مجموعه‌ای از مراقبت‌های شخصی و داروها می‌توانند شما را در درمان درماتیت و علائم آن کمک نمایند.

درمان بیماری های پوستی در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری

پسوریازیس یا صدفک

پسوریازیس یا صدفک، یک بیماری پوستی است که منجر به پوسته ریزی و تورم می‌گردد. در این بیماری، سلول‌های پوست در عمق پوست رشد نموده و به آهستگی از سطح پوست بلند می‌شوند. این فرآیند Turn Over (تولید مجدد) سلولی نامیده می‌شود. این بیماری، در حدود یک ماه بطول می‌انجامد. این بیماری می‌تواند منجربه لکه‌های ضخیم، با پوسته‌های نقره‌ای رنگ شود، که این لکه‌ها می‌توانند ایجاد خارش نمایند و یا باعث احساس زخم گردند. لکه‌ها اغلب در آرنج، زانوها، دیگر قستهای پا، پوست سر، پائین کمر، صورت، کف دست و کف پاها دیده می‌شوند. اما لکه‌ها می‌توانند در دیگر نواحی بدن نظیر ناخن انگشتان دست و پا، ناحیه تناسلی و داخل دهان نیز بروز نمایند.

ویتیلیگو یا بیماری لک و پیس

ویتیلیگو یا لک و پیس، یک بیماری پوستی است که در آن لکه‌های پوستی سفید رنگ در سطوح مختلف بدن ظاهر می‌شود. این بیماری به دنبال تخریب سلول‌های رنگدانه دار در پوست ایجاد می‌شود. لک و پیس هم چنین توانائی درگیری سطوح مخاطی نظیر دهان، بینی و چشم‌ها را نیز دارد. علت این بیماری ناشناخته است. لک و پیس ممکن است یک بیماری خود ایمنی باشد. در این بیماری، سیستم ایمنی سلول‌های رنگدانه دار (ملانوسیت) پوستی را تخریب می‌نماید و این احتمال وجود دارد که یک یا بیشتر از یک ژن را تخریب نمایند و برخی نیز یک عامل منفرد، نظیر نور خورشید یا فشارهای روحی را عامل این آسیب می‌دانند. علائم این بیماری به شکل لکه‌های سفید پوستی ظاهر می‌شوند. این لکه‌ها به صورت شایعتر، در نواحی در معرض آفتاب پوست مشاهده می‌شوند و ممکن است دست، پا، بازوها، صورت و لب را گرفتار نماید.

انواع زگیل

به رشد غیر سرطانی پوست است که توسط ویروس پاپیلومای (HPV) انسانی ایجاد می گردد، زگیل گفته می‌شود. بیش از 60 نوع از این ویروس شناخته شده است. برخی از انواع HPV منجر به ایجاد زگیل بر روی پوست شما می‌گردد. زگیل اغلب روی دست‌ها، انگشتان و نزدیک ناخن‌های شما ایجاد می‌گردد. انواع دیگر ویروس تمایل به ایجاد زگیل در نواحی مانند کف پا و ناحیه تناسلی و ... دارند. یکی از پرمخاطره ترین زگیل‌ها، زگیل‌های ناحیه تناسلی هستند که درمان قطعی ندارند ولی با روشهایی مانند کرایوتراپی می‌توان این ضایعات را از روی پوست برداشت.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

میخچه

میخچه ضایعه‌ای پینه‌ای‌ شکل از پوست مرده است که معمولاً در سطوح نازک و بدون موی پوست به خصوص در قسمت پشتی پنجه پا یا انگشتان یا در قسمت ضخیم‌تر پوست کف دست و پا ایجاد می‌شود. میخچه زمانی به وجود می‌آید که فشار وارده بر پوست حالتی بیضوی یا شبیه بیضی در پوست ایجاد کند که مرکز آن کانون فشار است و به مرور زمان گسترده می‌شود. اگر تحریک به‌طور مستمر روی بافت‌های تولید کننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجدداً تولید میخچه می‌کند.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل گونه در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسن وزیری [ 1402-03-03 ]
ببخشید یک چند وقت ی چیزیم شده روی پوستم جوش های زیاد درمیاد خارش زیاد دارم و موقع خواب این خارش ها جوش ها زیاد تر میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAGدستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAG

لیزر اندیاگ، در دسته لیزرهای جامد قرار می گیرد که از مواد نئودیمیوم ییتریوم آلمینیوم گارنت تشکیل شده است و به ان دیاگ معروف است. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد پمفیگوسهمه چیز در مورد پمفیگوس

پمفیگوس بیماری نادری است که افراد مبتلا به آن دچار تاول ها و حباب های مشتق شده از آن می‌شوند. این بیماری با علت نقص در سیستم ایمنی بدن بروز پیدا می‌کند و پوست و غشاهای مخاطی را در بر میگیرد ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست دست چگونه انجام می شود؟جوانسازی پوست دست چگونه انجام می شود؟

در جوانسازی پوست نباید از دستها غافل شد. جوانسازی دستها با روشهای مختلفی انجام می‌شود که لیزر و تزریق پرکننده‌ها از اهم این روشهای می‌باشند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین