منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی

مراقبت های پوست چرب

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد سیبوم ایجاد می‌شود. سیبوم ترشح چربی است که توسط غدد چربی آزاد می‌شود. در صورتی که سیبوم در مقادیر طبیعی تولید شود، به حفاظت و آبرسانی پوست کمک می‌کند. اما وقتی میزان بیش از حد سیبوم تولید شود، باعث انسداد منافذ پوست خواهد شد که در پی آن جوش‌های سر سیاه و سر سفید روی پوست دیده می‌شود، منافذ پوست باز شده و پوست براق و چرب به نظر می‌رسد.

نحوه مراقبت پوست چرب

اگر پوست چربی دارید توصیه می‌کنیم از یک رژیم غذایی خوب بهره ببرید. مصرف انواع شرینی و غذاهای چرب و سرخ شده را محدود نمایید. مصرف مکرر آب در طول روز، می‌تواند به سلامتی بدن و بهبود پوست کمک کند. همچنین خوردن انواع میوه و سبزیجات را نباید فراموش کنید تا بتوانید پوستتان را به تعادل برسانید. سعی کنید همیشه پوستتان را از هر گونه آلودگی دور نگه دارید زیرا افرادی که پوست چربی دارند، همیشه در معرض جوش یا آکنه هستند.

از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب پوست چرب استفاده کنید. استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست چرب را هرگز فراموش نکنید.

مراقبت از پوست چرب چگونه است؟

مرطوب کننده و ضد آفتاب مخصوص پوست چرب

با اینکه پوست چرب، نسبت به انواع دیگر پوست رطوبت بیشتری را حفظ می‌کند؛ با این حال همچنان نسبت به سرما، شرایط آب و هوایی سخت، باد و قرارگیری در محیط‌های خشک در ماه‌های گرم سال، حساس است. برای به حداقل رساندن احساس سنگینی و براقی غیر عادی پوست از مصرف روغن‌هایی مانند روغن نارگیل اجتناب کنید. بنابراین از کرم مرطوب کننده‌ صورت فاقد چربی که حاوی اسید هیالورونیک و گلیسرین هستند، استفاده کنید.

افرادی که پوست چربی دارند معمولاً از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند ولی باید در نظر داشته باشید، قرار گرفتن در مقابل آفتاب بدون محافظت آسیب‌های جبران ناپذیری نظیر چین و چروک و هایپرپیگمنتیشن به پوست وارد می‌کند. کرم ضد آفتاب به عنوان محافظ، همراه با پوشش‌هایی مانند کلاه، می‌تواند از آثار مخرب نور خورشید جلوگیری کند.

خوشبختانه ضد آفتاب‌های آب رسان و مرطوب کننده‌های بدون چربی، با محافظت مطلوب، بدون نسخه در دسترس شما هستند. ولی بهتر است به دلیل حساسیت پوست چرب نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی، زمان خرید این محصولات، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا با شناخت محصولات و احاطه به مشکلات پوست چرب، بهترین فرآورده‌های بهداشتی را برای شما تجویز نمایند.

رفع چربی پوست با اقدامات درمانی

محصولات مختلف موضعی که برای پوست‌های چرب تهیه شده‌اند فقط نقش پاک کننده چربی را دارند و تاثیر چندانی روی میزان ترشح چربی ندارند. بعضی داروهای خوراکی و هورمونی هم می‌توانند میزان ترشح چربی پوست را کاهش دهند. اما این داروها فقط در مواردی استفاده می‌شوند که چربی همراه با بروز آکنه باشد. تنها داروی شناخته شده‌ای که می‌تواند میزان ترشح چربی را به شکل ماندگار کاهش دهد داروی ایزو ترتینوئین است.

که البته مصرف آن به منظور کاهش ترشح چربی توصیه نشده است. افراد دارای پوست چرب که برای درمان آکنه از این وارد استفاده می‌کند، متوجه کاهش ترشح چربی پوست خود نیز می‌شوند. با وجود این مسائل، داشتن پوست چرب محاسنی هم دارد. طبق آمار افراد دارای پوست چرب کمتر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند. هرچند افرادی که دارای پوست خیلی چرب هستند به علت بزرگ شدن غدد چربی ممکن است پوستشان زمخت و خشن به نظر برسد اما ایجاد چین و چروک در پوست‌های چرب دیرتر اتفاق می‌افتد.

سایر نکات مهم

و در پایان به چند نکته ضروری اشاره می‌کنیم که برای مراقبت از پوست‌ چرب مفید هستند. این نکات عبارتند از:
روزی دو بار صورت خود را بشویید. صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب قبل از خوابیدن. شست و شوی بیش از حد صورت باعث می‌‌شود که پوست به تولید چربی بیشتری بپردازند. زیرا مواد مرطوب کننده طبیعی پوست به علت شستشوی مکرر از بین رفته است. فقط زمانی مجاز به شستشوی بیشتر صورت خود هستید که عرق کرده باشید.

اینستاگرام دکتر واعظ

از اسکراب صورت استفاده نکنید زیرا این کار می‌‌تواند باعث تحریک تولید چربی بیشتر در پوست شود.
اگر از تونر استفاده می‌‌کنید فقط برای نقاط چرب از قبیل پیشانی و اطراف بینی آن را به کار ببرید. در صورتیکه از تونر برای سایر نقاط صورت خود استفاده کنید پوست شما خشک و پوسته پوسته خواهد شد.

به هیچ عنوان جوش‌های خود را دست کاری نکنید زیرا این کار می‌‌تواند باعث تشکیل بافت اسکار و به وجود آمدن نقاط قرمز رنگ روی صورت شما شود.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سپاهی [ 1400-03-20 ]
سلام من پوست چرب با جوش ها وجوش های سرسیاه و افتادگی پوست دارم لطفا کمک کنید

رضا احمدی [ 1400-03-04 ]
سلام در کودکی زمین خوردم وپیشانیم هر از گاهی خود به خو دمتورم میشه ببخشید درمانش چگونه هست سپاسگزارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی بهترین مزوژل های جوانساز پوستمعرفی بهترین مزوژل های جوانساز پوست

مزوژل که به عنوان مزوفیلر نیز نامیده می شود، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. ... ادامه مطلب

انواع مشکلات و بیماری های ناخنانواع مشکلات و بیماری های ناخن

برخی شرایط ممکن است ظاهر و رشد ناخن شما را تحت تأثیر قرار دهند و ناخن را دچار مشکل کنند. در این مطلب انواع مشکلات و بیماری های ناخن معرفی میگردد. ... ادامه مطلب

جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نوعی جراحی است که افتادگی پلک‌ها را ترمیم می‌کند و ممکن است شامل از بین بردن پوست، ماهیچه‌ها و چربی‌های اضافی باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین