منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد / کاربرد دستگاه ای پی ال

کاربرد دستگاه ای پی ال

ای پی ال چیست؟

ای پی ال به نوعی از قدیمی ترین دستگاه‌های نوری است که در رفع موهای زائد و درمان برخی مشکلات پوستی کاربرد دارد. دستگاه SHR نیز بر پایه تکنولوژی ای پی ال ساخته شده است و در واقع نسخه پیشرفته تر آن است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

نقاط ضعف دستگاه ای پی ال

ای پی ال در واقع لیزر نیست، بلکه نوعی شبهه لیزر است. دستگاه‌های لیزر دارای یک طول موج خاص هستند که باعث حرارت دادن به فولیکول مو شده و موجب از بین رفتن آن می‌گردند. مثلا لیزر دایود دارای طول موج 810 نانومتر است. ولی در تکنولوژی ای پی ال، از طیف وسیعی از امواج استفاده می‌شود که بخش زیادی از آن شاید برای رفع موهای زائد مورد نیاز نباشد.

دستگاه‌ ای پی ال، تابشی از نور را تولید می‌کند که از طیف گسترده‌ای تشکیل شده است. در حالی که لیزرها تنها یک طول موج را منتشر می‌کنند. در هر دو روش در صورت استفاده نادرست و غیر حرفه‌ای احتمال بروز سوختگی و تحریک پوست وجود دارد و در صورتی که هندپیس این دستگاه‌ها پس از تماس با بدن به خوبی تمیز و ضد عفونی نشود، شیوع و انتقال بیماری‌های پوستی نیز محتمل است.

ای پی ال یا نور پالسی شدید، در درمان‌های پوستی، و جوانسازی پوست و رفع موهای زائد نیز کاربرد دارد. این دستگاه، نور را بر روی موها برای رفع موهای زائد یا بر روی پوست برای کاهش اثر لکه‌های کبدی، عروق عنکبوتی یا عروق رشته‌ای، روزاسه و لکه‌های مادرزادی می‌تاباند.

ای پی ال در کلینیک دکتر واعظ شوشتری

عوارض ای پی ال چیست؟

ممکن است بدون هیج عارضه‌ای درمان انجام شود و به حالت اولیه خود بازگردید. در مواردی هم ممکن است چند روزی رنگ پوستتان تغییر کند، یا پوست قرمزی داشته باشید. عوارض جانبی کوتاه مدت، قرمز شدن پوست، کبودی و تورم است. واکنش‌هایی مانند ایجاد تاول بسیار نادر است ولی ممکن است اتفاق بیفتند. برای جلوگیری از آسیب‌های نور خورشید، پس از ای پی ال، محافظت روزانه از پوست با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب خیلی ضروری است.

آیا در دوران بارداری و شیردهی انجام ای پی ال امکان پذیر است؟

درمان‌های زیبایی در هنگام بارداری یا دوران شیردهی، با مشورت پزشک ممکن است بلامانع باشد ولی معمولاً توصیه نمی‌شود.

همشهریان گرامی، اگر می‌خواهید موهای زائد خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :موحدی [ 1402-06-11 ]
من موهای تیره و ضخیمی دارم نمیدونم با لیزر جواب میگیرم که تین موها از بین بره لطفا منو راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی یک روش ایمن، ضدپیری، بسیار مؤثر در جوانسازی پوست و گزینه مناسبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی است. این روش درمانی غیرتهاجمی را می‌توان به منظور توقف علائم پیری و جوانسازی بسیار مؤثر پوست استفاده نمود ... ادامه مطلب

لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟

مهمترین علل ایجاد لک سفید ناحیه تناسلی، پیسی یا ویتیلیگو است. بیماری ویتیلیگو هنگامی ایجاد می شود که سلول های پوست، دیگر ملانین، رنگدانه ای که رنگ طبیعی پوست را ایجاد می کند، تولید نکنند. ویتیلیگو به طور معمول مناطقی مانند آرنج و زانو را تحت تأثیر قرار می دهد اما ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شود ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس گردن به چه دلیل انجام میشود؟تزریق بوتاکس گردن به چه دلیل انجام میشود؟

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و سایر عوامل محیطی می تواند منجر به از بین رفتن کلاژن و الاستین و در نتیجه نازک شدن پوست و کاهش چربی زیر جلدی در ن ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین