منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

خطوط پنجه کلاغی بخشی از روند پیری پوست هستند. با بالا رفتن سن و ایجاد تغییرات در ساختار پوست و افزایش تکرار حرکات اطراف چشم، همچنین قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب و پوشش مناسب، خطوطی حد فاصل گوشه خارجی چشم و شقیقه ایجاد می‌شود که به آنها خطوط پنجه یا پا کلاغی اطراف چشم گفته می‌شود.

تاثیر آفتاب در خطوط پا کلاغی

شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که افراد نه چندان مسنی را با خطوط پاکلاغی مشهود و بسیار عمیق مشاهده نموده اید. اگر از این افراد در مورد سبک زندگی و کار و حرفه‌شان جویا شوید، اغلب از حضور طولانی مدت در مقابل اشعه خورشید، به دلیل شرایط کاری یا هر علت دیگری می‌گویند. افرادی که به شغل هایی مانند کشاورزی، رانندگی و ...، اشتغال دارند و ناچاراند ساعتهای زیادی در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشند؛
اغلب بیش از دیگران و زودتر از زمان معمول، دچار این خطوط عمیق و بارز در گوشه های چشم می‌شوند؛ به همین دلیل استفاده از عینک آفتابی، ضد آفتاب مناسب پوست و پوشش هایی مانند کلاه، می‌توانند تا حد زیادی از ایجاد زودهنگام خطوط اطراف چشم جلوگیری نمایند. خوشبختانه درمان‌های بی‌نظیری مانند تزریق ژل و بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی وجود دارد. در ادامه با روشهای درمان خطوط پاکلاغی بیشتر آشنا می‌شویم و جوانب هر کدام را بررسی می‌نماییم.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان برای درمان خطوط پاکلاغی اطراف چشم، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست و مو با بهترین نتایج و کمترین عوارض انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این خصوص با شماره‌ 91620100 - 031 نماس حاصل فرمایید.

درمان خطوط پا کلاغی

برای انتخاب روش درمانی مناسب برای خطوط پا کلاغی، نیاز است نوع این خطوط تشخیص داده شود. خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم بر دو نوع اند که عبارتند از:

  1. خطوطی که فقط در صورت حرکت عضلات اطراف چشم دیده می‌شوند، مانند زمانی که میخندیم یا گریه می‌کنیم و ...
  2. خطوطی که حتی بدون عرکت عضلات صورت و اطراف چشم نیز قابل مشاهده هستند.

برای درمان خطوطی که فقط در صورت حرکت عضلات اطراف چشم دیده می‌شوند، تزریق بوتاکس مناسب ترین روش است.

درمان خطوط پنجه کلاغی

تزریق بوتاکس خطوط پا کلاغی

چين‏‌هاى پنجه كلاغى خطوطی هستند كه در اثر انقباض عضله حلقوی دور چشم یا عضله «اربيكولاريس اكولى» به‌ وجود می‌آیند. ترکیبات فلج کننده ( بوتاکس ) با فلج کردن عضلات گوشه خارجی چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می‌نماید و مانع از انقباض عضلات می‌شود. همچنین عمق چين‌‏هاى پنجه كلاغى را كم می‌كند و سبب بالا رفتن بخش خارجى ابرو می‌‏شود. ماندگاری تزریق بوتاکس در این روش بین 4 الی 6 ماه است که بسته به تعداد دفعات تزریق (هرچه دفعات تزریق بیشتر باشد، ماندگاری بوتاکس نیز بیشتر است)، مراقبت های پس از تزریق بوتاکس و سیستم بدنی شما تغییر می‌کند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

شما می‌توانید با نگاه کردن به آینه و خندیدن؛ همچنین جمع کردن پوست اطراف چشم مانند زمانی که آفتاب چشمتان را اذیت کرده، بسنجید که آیا این خطوط در اطراف چشمتان وجود دارد یا خیر؟ اگر با انجام این حرکات خطوط پا کلاغی در گوشه چشمتان نمایان شد؛ و در صورت بی حرکت بودن چهره این خطوط دیده نشد، شما تنها با تزریق بوتاکس، به خوبی می‌توانید به درمان این خطوط بپردازید.

تزریق ژل خطوط پنجه کلاغی

علاوه بر نتایج درخشان افزایش حجم و فرم دهی تزریق ژل، از این روش که فرآیندی غیرجراحی است؛ می‌توان در جهت جوانسازی پوست نیز استفاده های فراوانی برد. با تزریق ژل به خوبی می‌توان از شر بسیاری از خطوط و چین و چروک های پوست که باعث القای سن در مخاطب می‌شوند، خلاص شد. در مورد خطوط پا کلاغی کنار چشم، باید گفت: اگر این خطوط عمیق بوده و در حالت بی حرکتی صورت نیز دیده می‌شوند، تنها با تزریق پرکننده ها (فیلرها) می‌توان به رفع فوری آنها پرداخت. البته روشهای دیگر جوانسازی پوست مانند برخی از لیزرها نیز می‌توانند به مرور زمان به رفع این خطوط بپردازند؛ ولی تزریق ژل روشی است که با صرف زمانی کوتاه و معمولاً در یک جلسه، خطوط پا کلاغی را پر نموده و پوست این ناحیه را صاف و بدون چروک می‌نماید. ماندگاری تزریق ژل خطوط پاکلاغی نیز بین 9 الی 18 ماه است که به موارد بسیاری از جمله نوع ژل، تکنیک پزشک در تزریق، مراقبت های پس از تزریق ژل و ... بستگی دارد.

هزینه درمان خطوط پاکلاغی

هزینه درمان خطوط پا کلاغی بستگی به این دارد که از چه روشی برای آن استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس معمولاً روش مقرون به صرفه تری است؛ و تزریق ژل نیز نسبت به روشهای لیزری با قیمت مناسب تری انجام می‌شود. تزریق چربی هم برای درمان خطوط پا کلاغی در مواردی که مناطق دیگری از پوست نیاز به تزریق داشته باشند، می‌تواند مناسب باشد؛ که این روش نیز با توجه به مراحل آن، هزینه های خاص خود را در برمی‌گیرد. نکته حائز اهمیت دیگر در هزینه تزریق ژل خطوط پا کلاغی، نوع فیلر و برند آن است. با توجه به همه موارد عنوان شده، قیمت این عمل برآورد می‌شود و در جلسه مشاوره پس از بررسی همه موارد به اطلاع شما خواهد رسید.

یکی از عمده ترین مشکلاتی که با بالا رفتن سن یا در اثر عوامل وراثتی در اطراف چشم ایجاد می‌شود؛ افتادگی پلک است که با یک جراحی سرپایی (بلفاروپلاستی) درمان می‌شود. دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، مو و لیزر با سالها تجربه در زمینه انجام جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان، آماده ارائه خدمات به متقاضیان گرامی در این زمینه می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عباسی [ 1400-09-17 ]
سلام من پنجاه و دو سالمه می خواهم پا کلاغی چشمم و گودی زیر چشمم از بین بره چکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا چربی پوست سر موجب ریزش مو می شود؟آیا چربی پوست سر موجب ریزش مو می شود؟

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می‌ شود که آلودگی‌ ها در میان موها گیر کنند و در نتیجه منافذ باز پوست بسته شده و مواد کافی برای رشد موها فراهم نشود و ریزش مو اتفاق بیوفتد. ... ادامه مطلب

جوانسازی دست با لیزر پرل فرکشنال یا فرکشنال Co2جوانسازی دست با لیزر پرل فرکشنال یا فرکشنال Co2

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال co2، به عنوان یک روش غیر تهاجمی می‌تواند لایه آسیب دیده سطح پوست را از بین برده و پوست را به کلاژن سازی دوباره ترغیب کند ... ادامه مطلب

آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟

نرم‌ کننده مو حاوی ترکیباتی مانند سیلیکون‌ ها، روغن‌ ها و نرم‌ کننده است و برای انواع مو استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین