منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟

آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟

پوست صورت و بدن از نظر ساختار و جنس، در افراد مختلف، متفاوت است. بعضی از افراد پوست چربی دارند، برخی دیگر پوستشان خشک است و البته انواع دیگری از پوست هم وجود دارد که موضوع بحث ما نیست. آنچه در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت این است که آیا پوست چرب دیرتر دچار پیری خواهد شد؟!

کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، با کادری مجرب، در محیطی ایمن و منطبق با پروتکل‌های بهداشتی، آماده ارائه انواع خدمات جوانسازی پوست در اصفهان می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مشکلات پوست چرب

جدا از بحث پیری پوست، افرادی که پوستی چرب دارند با عوارضی مانند باز بودن بیش از حد منافذ، براق بودن پوست و اغلب مستعد ایجاد آکنه و جوش مواجه هستند. با این وجود طبق باور عامه، افرادی که پوست چرب دارند با وجود مشکلاتی که در این نوع پوست وجود دارد؛ پیری و چین و چروک دیرتر به سراغ آنها خواهد آمد. آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟
پاسخ کوتاه و مختصر به این سوال آن است که پوست چرب هم پیر می‌شود ولی پیری در این نوع پوست مختص خودش است.

پیری پوست با چه علائمی همراه است؟

روند پیری در پوست با علائم و نشانه‌های زیادی همراه است که یکی از آنها ایجاد چین و چروک می‌باشد؛ اگرچه اغلب یکی از مهمترین آنها محسوب می شود. دیگر نشانه‌های پیری پوست عبارتند از:

همه علائم عنوان شده، بسته به ژنتیک و میزان مراقبت از پوست، با افزایش سن ایجاد می‌شوند زیرا الیاف کلاژن و الاستین که وظیفه پشتیبانی و حفظ ساختار پوست را بر عهده دارند؛ با تغییرات سنی پوست، تجزیه شده و از بین می‌روند. همچنین دلیل ایجاد چین و چروک خشکی یا چربی پوست نیست، بلکه تغییرات ساختاری پوست و کاهش کلاژن سازی، موجب پیدایش این خطوط می‌شود. به بیان ساده تر پیری پوست متاثر از نوع پوست نیست بلکه عواملی مانند افزایش سن، سبک زندگی، حالت و حرکات تکراری صورت، نیروی کشش جاذبه و به عنوان عاملی تاثیرگذار، آسیب‌های ناشی از نور خورشید است که در این امر دخالت مستقیم دارد.

آیا داشتن پوست چرب از پیری جلوگیری میکند ، دکتر واعظ

تفاوت پوست چرب و خشک در ایجاد چین و چروک‌ها

از نظر ژنتیکی، پوست خشک نازک تر، با منافذ کوچکتر و با ظاهری نرم و صاف دیده می‌شود. به همین دلیل خطوط و چین و چروک ها اغراق آمیزتر به نظر می رسند. در صورتی که پوست چرب منافذ بزرگتری دارد و ضخیم تر به نظر می‌رسد. به همین جهت چین و چروک ها کمتر به چشم می‌آیند. در مورد خطوط ناحیه چشم، نوع پوست واقعاً مهم نیست. در مطالعه 2015 در مورد چین و چروک های پوستی، نتایج نشان داد که چربی پوست با خطوط پا کلاغی کنار چشم ارتباط ندارد، و این خطوط بدون توجه به نوع پوست ایجاد می شوند.

پیشگیری از پیری پوست

بهترین کارهایی که می توانید برای کاهش سرعت پیری پوست در هر نوع پوستی انجام دهید؛ آن است که حتما از ضدآفتاب استفاده کنید، سیگار نکشید، رژیم غذایی سالم و خواب کافی داشته باشید. ضمن اینکه مراقبتهای مناسب پوست خود را نیز فراموش نکنید. البته برای چین و چروک های عمیقی که در نیمه تحتانی صورت ایجاد می شوند، مراقبت موضعی از پوست تفاوت عمده ای ایجاد نمی کند ، زیرا علت این خطوط عمدتا حرکات عضلانی صورت است. اما اگر به دنبال درمان چین و چروک‌ها هستید، انواع پرکننده ها مانند تزریق ژل ، و برخی روشهای لیزر جوانسازی مانند آر اف فرکشنال می توانند به شما کمک کنند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

کلام آخر:

هرکدام از انواع پوست، معایب و مزایای خاص خود را دارد، و لزوما یکی بهتر از دیگری نیست. ضمن اینکه هرکدام از ما به طور متفاوتی پیر می شویم و برای مقابله با آن نیازمند اقدامات مناسب پوست خودمان هستیم.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ریحانه مجیدی [ 1402-07-01 ]
سلام آقای دکتر من پوستم چربه و خیلی جوش میزنه سه ماهه که رواکوتان مصرف میکنم ولی هنور تاثیری ندیدم نمیدونم چکار کنم قرص هم دیگه نمیخورم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در دو هفته اول تزریق چند درصد ژل لب جذب میشود؟در دو هفته اول تزریق چند درصد ژل لب جذب میشود؟

ژل لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌ تر شدن لب‌ ها می‌ شود و ظاهری برجسته به لب‌ ها می‌ بخشد، همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. ... ادامه مطلب

بهترین برندهای فیلر کدامند؟بهترین برندهای فیلر کدامند؟

تزریق ژل یا فیلر برای افزایش حجم وبرجسته سازی برخی نقاط، همچنین به منظور پرکردن چین وچروک ها و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین نتایج تزریق فیلر علاوه برتکنیک و تجربه پزشک، همچنین استفاده از محصولات معتبر، به سلیقه و زیبایی شناسی پزشک هم بستگی دارد ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوستکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوست

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه مخصوص است و باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند لک‌های قهوه‌ای پوستی که دارای عمق زیاد، کک و مک، خالکوبی یا تاتوی ابرو یا بدن و لکه های خورشیدی که بر اثر آفتاب به وجود آمده را از بین ببرد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین