منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک

لیپوم چیست؟

لیپوم‌ها، توده‌های خمیری خوش خیمی هستند که از تجمع سلولهای چربی به وجود می‌آیند. این توده‌ها معمولا در بافت زیر پوستی ایجاد می‌شوند و اغلب به صورت متعدد در بدن منتشر می‌گردند. شیوع لیپوم‌ها در زنان بیشتر دیده می‌شود و به نظر می‌رسد؛ عواملی مانند وراثت، سبک زندگی، چاقی و تجمع چربی در بدن، همچنین قرار داشتن در بازه سنی 40 الی 60 سال، احتمال ابتلا به این توده‌ها را افزایش می‌دهد.
همانطور که متذکر شدیم، لیپوم‌ها غیر سرطانی هستند، ولی در موارد بسیار نادری ممکن است به سمت بدخیمی و سرطانی شدن، حرکت کنند. به همین جهت توصیه می‌شود در صورت ایجاد هرگونه تغییری در لیپوم‌ها حتما با پزشک مشورت نمایید. البته نوعی سرطان با گسترش بسیار کم، به نام لیپوسارکوما وجود دارد که در عمق بافت چربی ایجاد می‌‌شود؛ و بی‌شباهت با لیپوم‌های عمقی نیست. در ادامه این مطلب به روش درمان لیپوم و عوارض آن می‌پردازیم.

اگر به توده‌های چربی یا لیپوم مبتلا هستید؛ دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست در اصفهان، می‌توانند با ارائه خدمات تشخیصی - درمانی، و در صورت نیاز جراحی، در رفع این عارضه به شما کمک نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

درمان لیپوم

اگر با توده‌هایی مطابق با مشخصات لیپوم مواجه شدید، حتما به پزشک مراجعه نمایید تا پس از بررسی، احتمال موارد دیگر که گاهاً ممکن است خطرناک هم باشند؛ از بین برود. پس از تشخیص پزشک به اینکه توده لیپوم است؛ اغلب نیازی به درمان نیست و صرفاً پایش مرتب و توجه به تغییرات توده یا توده‌ها کفایت می‌کند. در مواردی که به خواست بیمار (به دلیل ایجاد ظاهری نازیبا، درد در محل لیپوم یا ایجاد مانع در رشد عضله) یا صلاحدید پزشک، اقدامات درمانی نیاز باشد؛ تنها روش، برداشتن توده است.

لیپوم چیست؟ و درمان آن چگونه است

جراحی لیپوم

پس از تشخیص برداشت لیپوم، ابتدا محل غده و حوالی آن با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌گردد. سپس پزشک با ایجاد برشی کوچک اقدام به خارج نمودن توده لیپوم می‌نماید. از آن‌ جایی که لیپوم‌ها اغلب به بافت اطراف انتشار نمی‌یابند؛ به آسانی از داخل پوست خارج می‌شوند. ممکن است برای خارج نمودن لیپوم از سطح پوست، کمی فشار نیاز باشد تا با برشی کوچکتر بتوان ضایعه را بیرون آورد. پس از خارج نمودن توده، محل برش پوست که بسیار کوچک است؛ بخیه زده می‌شود و با یک پانسمان جزئی، جراحی تمام می‌گردد.

دوران نقاهت و عوارض جراحی غدد چربی

عمل جراحی خارج کردن لیپوم، سرپایی بوده و بدون نیاز به تجهیزات بیمارستانی، در مطب قابل انجام است. ضمن اینکه به دلیل عدم نیاز به بیهوشی، و استفاده از بی حسی موضعی، پس از پایان جراحی مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نخواهد شد؛ و فرد بدون نیاز به کمک می‌تواند به منزل یا محل کار بازگردد. تنها عارضه قابل پیش بینی پس از جراحی لیپوم، احساس دردی خفیف در محل برداشت توده، پس از اتمام بی حسی است که با مصرف مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک و حتی در برخی از افراد بدون مصرف مسکن، قابل تحمل می‌گردد.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جراحی لیپوم

تنها در مواردی ممکن است اسکار و کلویید پس از جراحی لیپوم ایجاد شود که میزان شیوع این عوارض بستگی مستقیم به مهارت پزشک در جراحی دارد. با این وجود روشهای فراوانی برای رفع این عوارض وجود دارد که بسته به تشخیص پزشک می‌تواند کمک کننده باشد.

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای جوانسازی پوست در اصفهان به متقاضیان گرامی ارائه شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلا صادق زاده [ 1402-09-23 ]
من یه ماهیه غده چربی توسرم رو داوردم هنوز هم درد دارم

برهان همای [ 1402-07-30 ]
سلام من مدت 4ماهه عمل لیپوم کردن انجام دادم هنوزم درد دارم و احساس میکنم سرشانم خوب کار نمیکنه میشه راهنمای کنید

محمد [ 1400-10-23 ]
سلام من ۳۱ سالمه ۲ سالی میشه که روی سرم یک غده بوجود اومده که در طول این ۲ سال بزرگ شد و اطراف اون بیشتر از بقیه قسمتهای سرم ریزش مو داشتم .دیروز با ضربه ای که به اون ناحیه از سرم خورد بعد یک روز اون غده صاف شد .خواستم بدونم مشکلی نیست ؟الان که صاف شده نیازه به دکتر مراجعه کنم؟؟

فرشته ر [ 1400-10-23 ]
سلام وقت بخیر من در ناحیه کمر و روی شانه دچار بیماری لیپوم هستم به دکتر مراجعه کردم گفتن اگه با عمل جراحی خارج کنیم چون بدنت کگوشت سازه احتمال داره دوباره بدنت گوشت بیاره پیشنهاد دادن امپول تزریف کنم نظر شما در این مورد چیه لطفا راهننایی بفرمایید تشکر

ازیتا سرجوقیان [ 1400-07-24 ]
در قسمتهایی که این ضایعه ها هست درد زیادی بخصوص هنگام سرما ورزش ایجاد می شه دکتر هم زیاد رفتم می گویند چیزی نیست اما زندگیم را فلج کرده هر روز یک قسمتی درد می گیره

شجاع روفی [ 1400-06-18 ]
داکتر محترم سلام من در بدن در هر قسمت لیپوم های زیادی دارم و برای من قابل تشویش است و در افغانستان هر جای مراجعه میکنم میگوید مشکل ندارد اما برای من قابل تشویش است از حد زیاد است و سن من هم ۲۶ ساله هست میتوانید که یک مشوره بدهید

سیدهارون [ 1400-06-12 ]
سلام و احترامت میخواهم که دوا برای. مشکلم نشان بدهید مشکل ما اینست که در زیرپوست شکم دانه های است که به شکل دراز وبه رنگ سرخ میباشد البته تمام شکم را ایحاته کرده که سوزیش هم دارد

سیما علیزاده [ 1400-05-25 ]
سلام خسته نباشید من حدود یک سال پیش چربی به صورتم تزریق کردم ولی بعد از چند ما متوجه شدم یه طرف گونه ام یه ماده سفتی ایجاد شده که متورم هست متاسفانه جاهای مختلفی آنزیم زدم ولی جواب نگرفتم امکان داره راه کاری نشونم بدید

مهری رحیمی [ 1399-09-06 ]
جهت نوبت بینی ازدکترپیام دادم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترک های پوستی چگونه درمان میشوند؟ترک های پوستی چگونه درمان میشوند؟

در صورتی که با مراقبتهای معمول، همچنان از ترک و خشکی پوست آزرده هستید؛ توصیه می‌کنیم به متخصص پوست مراجعه نمایید؛ بخصوص اگر دچار درد، سرخی، خونریزی، التهاب یا چرک در پوست ترک خورده می‌باشید. ... ادامه مطلب

انواع مشکلات و بیماری های ناخنانواع مشکلات و بیماری های ناخن

برخی شرایط ممکن است ظاهر و رشد ناخن شما را تحت تأثیر قرار دهند و ناخن را دچار مشکل کنند. در این مطلب انواع مشکلات و بیماری های ناخن معرفی میگردد. ... ادامه مطلب

علت و درمان چربی کف سر و موهاعلت و درمان چربی کف سر و موها

موی چرب می‌تواند باعث خارش‌ های ناراحت‌کننده و درماتیت سبوره‌ ای، ضایعات پوستی قرمز و ملتهب شود که شوره سر، شکل خفیف آن است. این چربی اضافه حتی می‌ تواند شرایطی مناسب برای رشد قارچ‌ هایی که منجر به شوره‌ سر می‌ شوند، ایجاد کند. اگر این شرایط به خوبی کنترل نشود، می‌تواند موجب مشکلات بیشتری شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین