منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / کلوئید یا گوشت اضافه چگونه درمان می شود؟

کلوئید یا گوشت اضافه چگونه درمان می شود؟

کلوئید یا گوشت اضافه به ضایعات پوستی گفته میشود که به صورت برجسته روی سطح پوست ایجاد می‌شوند. این ضایعات اغلب در ناحیه شانه و آویزه گوش ایجاد میشود و در اکثر موارد به دنبال تحریک پوست به وجود می‌آید. تحریک پوستی ممکن است سوراخ کردن گوش یا جوش پوستی باشد. روشهای زیادی برای درمان کلوئید وجود دارد. یکی از روشهای موثر کرایوتراپی یا سرما درمانی است که در اصطلاح عامیانه به آن فریز کردن ضایعه پوستی هم گفته می‌شود.

در این روش از نیتروژن مایع برای درمان کلوئید استفاده می‌شود. کرایوتراپی نیتروژن مایع رایج ترین درمان غیر لیزری و غیر تهاجمی کلوئید است. در ادامه این بحث ابتدا به معرفی کلوئید و علل ایجاد آن می‌پردازیم؛ سپس درمان کلوئید با کرایوتراپی را بررسی خواهیم کرد.

یکی از اقدامات درمانی که توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست در اصفهان، انجام می‌شود؛ درمان کلوئید یا گوشت اضافی است که به روشهای مختلف، از جمله جراحی، لیزر درمانی و کرایوتراپی صورت می‌گیرد. لطفا جهت آگاهی بیشتر و مشاوره در این زمینه، با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟

هنگامی که پوست آسیب می بیند؛ بافت فیبری به نام اسکار روی زخم ایجاد می شود تا آسیب را ترمیم و محافظت کند. در بعضی موارد، بافت اسکار بیش از حد رشد می کند و کلوئید یا گوشت اضافی را تشکیل می دهد. کلوئیدها می توانند بسیار بزرگتر از زخم اصلی باشند. آنها معمولاً در سینه، شانه ها، لاله گوش و گونه ها دیده می شوند. با این حال، کلوئیدها می توانند بر روی هر قسمت از بدن تشکیل شوند. گرچه کلوئیدها برای سلامتی شما بی ضرر هستند، اما ممکن است از جهت زیبایی، نگرانی هایی ایجاد کنند و به همین دلیل، تمایل به برطرف نمودن آن داشته باشید. ضمن اینکه درمان کلوئید، حتی سالها پس از به وجود آمدن، امکان پذیر است.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

کلوئید معمولا در نتیجه چه عواملی ایجاد می‌شود؟

سایر عوامل افزایش تشکیل کلوئید عبارتند از:

درمان کلوئید یا گوشت اضافه

کرایوتراپی چیست؟

کرایوتراپی به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن بخشی از بدن بیمار یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد. هدف از کریوتراپی کاهش سوخت و ساز سلولی است که به مرگ سلول با کریستال یخ بستگی دارد..

درمان کلوئید با کرایوتراپی

در درمان کلوئید با کرایوتراپی جلسات درمانی متعدد مورد نیاز است. درمان ممکن است موجب هایپوپیگمانتاسیون گردد. در این پروسه درمانی از نیتروژن مایع و به میزان کمتر از اکسیژن و هیدروژن مایع (با دمای زیر صفر) استفاده می‌شود. مکانیسم کرایوتراپی را در رایج ترین ماده مورد استفاده در کرایو، نیتروژن مایع است که نقطه جوشی معادل ۱۹۶- درجه سانتی گراد دارد و با استفاده از آن بر روی کلوئید یک فازانتقال حرارت سریع از پوست به مایع فریز کننده اتفاق افتاده و مقدمات تخریب سلولی در محل ضایعه فراهم می شود. مطالعات نشان داده است که پس از یک تخریب سریع، توانایی تولید کلاژن فیبروبلاستها، به حداقل می رسد و این، موجبات درمان ضایعاتی نظیر کلوئید را به بهترین وجه فراهم می کند.

عوارض درمان کلویید با کرایوتراپی

در کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان، هایفوتراپی به عنوان روشی غیرجراحی برای لیفت پوست و جوانسازی، با جدیدترین دستگاه‌ها انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بدون کوچکترین عارضه‌ای، تنها در یک جلسه به لیفتینگ پوست خود بپردازید، به مراکز مجاز، تحت نظر متخصصین پوست مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین گودرزی [ 1400-11-22 ]
پشت گوش چپم براثر ضربه زخم شده که منجر به کلوئید شده وچند بار جراحی کردم که بد تر هم شده وخیلی بزرگ است لطفا راهنمایی فرمائید

مائده حسینی [ 1400-10-10 ]
سلام خسته نباشی من ابرومو ریموکردم وگوشت اضافه آورده الان ۸ماهی هست دستم بنده ولی گوشت اضافش خوب نمیشه وقرمزی نمیره به نظرتون چندجلسه نیازه که کامل خوب بشه؟

افسانه [ 1400-09-03 ]
وقتی بچه بودم روی پوستم آب جوش ریخت و تبدیل به گوشت اضافه شده آیا میشه به طور کامل برطرف بشه؟

ملیحه قصابی هستم [ 1400-09-02 ]
گوشم روسوراخ کردم گوشت اضافه اورد دوبار عمل ۱۵بار تزریق ولیزر فایده نداشت

خداداد فیاض [ 1400-06-22 ]
سلام داکتر ، داکتر من از افغانستان هستم خانم من در قسمت سینه یک دانه مثل کلوئید دارد یک بار جراحی نمودیم دوباره برخواسته، اما زیاد درد دارد. ما باید چه کار کنمی؟

نیوشا مقدم [ 1400-05-10 ]
سلام من ۷مرتبه انجام دادم کرایو و لیزر وتزریق ولی نتیجه نگرفتم

حسین گودرزی [ 1399-12-17 ]
سلام چندسال است که براثر شیئ سخت درپشت گوشم اصابت کرد وبعداز مدتی گوشت اضافه نمایان شدوچندبار ان راجراحی کردن که بزرگ وبزرگتر هم شد لطفا مارا راهنمائی نمئد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

کاربرد روشهایی مانند پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) و پی آر اف (فیبرین غنی از پلاکت) در جوانسازی پوست یک استراتژی درمانی نوین می باشد که بر اساس فاکتورهای رشد خودی، پایه ریزی شده است. بیس اصلی مواد قابل تزریق در این روشها پلاکت است ... ادامه مطلب

زونا چگونه درمان میشود؟زونا چگونه درمان میشود؟

زونا نوعي بيماري ويروسي است كه توسط ويروس عامل بيماري آبله مرغان ايجاد مي شود. هر فردي كه زماني مبتلا به آبله مرغان بوده است، ممكن است دچار زونا شود. ويروس اين بيماري در سلول هاي خاصي در ريشه اعصاب به صورت نهفته و خاموش باقي مي ماند ولي هنگامي كه دوباره فعال شود باعث ايجاد زونا مي گردد ... ادامه مطلب

روشهای کلینیکال تقویت موروشهای کلینیکال تقویت مو

عوامل بسیاری باعث کاهش رشد موها و کم پشت شدن آن میشود. روشهای کلینیکال از جمله درمان هایی هستند که می توانید از آنها برای تقویت مو استفاده کنید. هر کدام از این روش ها اگر به دست افراد حرفه ای انجام شود می تواند سلامت موهای شما را باز گرداند. در این مطلب انواع روشهای کلینیکال تقویت مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین