منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / ارتباط کرونا ویروس با ریزش مو و آلوپسی

ارتباط کرونا ویروس با ریزش مو و آلوپسی

بیش از یک سال است که ویروس کرونا بر زندگی مردم سراسر دنیا تأثیر گذاشته است. کرونا ویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را در بر می‌گیرند. کرونا ویروس‌ها در دههٔ ۱۹۶۰ کشف شدند. و مطالعه بر روی آنها بطور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به شکل طبیعی در بدن پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کرونا ویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌ است؛ که آخرین نوع آن کوید 19 می‌باشد.

این کرونا ویروس پس از مدت کوتاهی تمام جهان را درگیر نمود. در انسان، این ویروس عمدتاً از طریق تماس مستقیم با فرد بیمار سرایت می‌کند. همچنین می‌تواند از طریق لمس سطح آلوده (ممکن است) و سپس لمس دهان، بینی یا چشم‌ها سرایت نماید، اگر چه گمان می‌رود این شیوۀ اصلی سرایت ویروس نباشد.

در ادامه، اطلاعاتی درباره این ویروس، کارهایی که باید برای پیشگیری از سرایت هر چه بیشتر آن انجام داد و نحوه حفاظت از خود دربرابر خطر آلوده شدن ارائه شده است.

شما می‌توانید برای درمان بیماری های پوستی خود در اصفهان به دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست ، مو و زیبایی مراجعه نمایید. لطفا جهت ارتباط و هماهنگی با کلینیک، از طریق تماس با شماره تلفن : 91620100 - 031 اقدام فرمایید.

تلوژن افلوویم و ریزش مو ناشی از کرونا

ریزش موقت مو پس از تب یا بیماری طبیعی است. ریزش موی بسیاری از افراد پس از ابتلا به کرونا خیلی دور از انتظار نیست. تب یکی از علائم رایج COVID-19 است. چند ماه پس از تب شدید یا بهبودی از بیماری ، بسیاری از افراد ریزش موی محسوسی را مشاهده می کنند. در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند این ریزش مو معمولی است؛ اما در واقع نام پزشکی این نوع ریزش مو، تلوژن افلوویم (telogen effluvium) است. این اتفاق زمانی می افتد که موهای بیشتری از حد نرمال به طور همزمان وارد مرحله ریزش (تلوژن) چرخه زندگی رشد مو می شوند؛ و تب یا بیماری می تواند موهای بیشتری را وارد مرحله ریزش کند.

ارتباط کرونا ویروس با ریزش مو و آلوپسی

اکثر مردم ریزش موی محسوس را دو یا سه ماه پس از تب یا بیماری مشاهده می کنند و هنگام دوش گرفتن یا آریش موهای خود، متوجه ریزش محسوس موها خواهند شد. این ریزش مو می تواند شش تا نه ماه ادامه یابد و پس از این دوره اغلب افراد، متوجه بازگشت وضعیت ریزش مو به شرایط قبل از بیماری خواهند شد.

استرس کرونا و ریزش مو

حتی اگر هرگز به تب یا COVID-19 مبتلا نشوید، باز هم ممکن است شاهد ریزش مو باشید. همچنین استرس و بحران های روحی روانی می توانند موهای بیشتری را نسبت به وضعیت نرمال، وارد چرخه ریزش مو کنند. در این شرایط نیز ریزش مو دو تا سه ماه پس از شروع استرس آغاز می‌شود و ممکن است ماه ها ادامه یابد.

اگرچه مشاهده ریزش مو به صورت توده ای می تواند بر استرس شما بیفزاید؛ اما مهم است که استرس خود را کنترل نموده و کاهش دهید؛ و این مورد را هم در نظر داشته باشید که فقط با پایان یافتن استرس و عادی شدن وضعیت روحی - روانی شما، ریزش بیش از حد مو متوقف می شود.

وقتی علت ریزش مو به دلیل تب ، بیماری یا استرس باشد؛ موها تمایل دارند بدون دخالت و اقدامات درمانی به حالت عادی برگردند؛ فقط باید به آنها وقت بدهید. وقتی ریزش غیر عادی و شدید مو که ناشی از بیماری، تب یا استرس است متوقف شود و رشد موها نیز به وضعیت قبل باز گردد؛ موهای تازه روییده ای را در سر خود می‌بینید که طول کوتاه تری نسبت به دیگر موها دارند. توصیه می‌کنیم؛ اگر مشکوک هستید که ریزش موی شما در اثر چیزی بجز تلوژن افلوویوم ناشی از استرس یا تب است؛ با یک متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

ارتباط کرونا ویروس و آلوپسی آره آتا

ویروس کرونا با تشدید بیماری های خود ایمنی زمینه ای همراه است. آلوپسی آره آتا در رابطه با عفونت یا استرس قرنطینه و یا ترس شدت می‌یابد و به همین دلیل در مبتلایان به کرونا ویروس، این مدل از طاسی بیشتر دیده می‌شود. با این وجود آلوپسی آره آتا، سیستم ایمنی بدن را به خطر نمی اندازد و نقص ایمنی ایجاد نمی کند و هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به COVID-19 هستند؛ یا در صورت ابتلا به کرونا با عوارض شدید تری همراه می‌شوند.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پویا بعتری [ 1400-09-21 ]
سلام وقت بخیر من مدت یک ونیم سال درگیر الوپسی یونیوسال بودم الان اما به کمک دیفن سیپرون در حال بهبودی می باشم میخواستم بدونم واکسن کرونا ازونجایی که مربوط به خود ویروس کرونا میباشد ممکنه در روند بهبودی مشکلی بوجود بیاره و وضع بیماری خودایمنی رو بدتر کند؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی برای چه افرادی و در کدام نواحی مناسب است؟تزریق چربی برای چه افرادی و در کدام نواحی مناسب است؟

تزریق چربی بدن یکی از بهترین فیلرها (پرکننده‌ها) برای افزایش حجم و فرم دهی به اندام و صورت می‌باشد. با تزریق چربی (پیوند چربی) ، چربی از یک قسمت به قسمت دیگر بدن منتقل می‌شود تا در محل تزریق شاهد فرم بهتر و حجم بیشتری باشید ... ادامه مطلب

انجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستیانجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند آر اف فرکشنال و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند ... ادامه مطلب

مزوتراپی غبغب چه روشی است؟مزوتراپی غبغب چه روشی است؟

در شیوه درمانی مزوتراپی جهت رفع غبغب، پزشک به کمک سوزن های بسیار ریز و مخصوص، چند تزریق ساده براي از بین بردن ناحیه های موضعی کوچک چربی انجام ميدهد. محلول مستقیم در لایه های چربی و تزریق ميشود و فرآیند متلاشی شدن چربی در اصطلاح لیپولیز انجام ميشود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین