منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / دستگاه کیوسوئیچ چیست و چه کاری انجام می دهد؟

دستگاه کیوسوئیچ چیست و چه کاری انجام می دهد؟

از زمان‎های دور اقدام به خالکوبی و تاتو رایج بوده است و رفته رفته امری متداول شد. اما پس از مدتی به دلایلی نظیر از مد افتادن , تغییر سلیقه و … افراد در صدد پاک کردن و محو کردن خالکوبی‎ها و یا تاتوها برآمدند. بشر روش‎هایی مانند سوزاندن یا اسید یا محلول‎های شیمیایی، تراشیدن، عمل جراحی و… را برای پاک کردن خالکوبی یا تاتو امتحان کرد اما هیچ کدام این روش‌ها نه تنها کارآمد نبود، بلکه منجر به بروز اثرات نامطلوبی دیگری نیز بر روی پوست می‌شد. اما با پیشرفت علم پزشکی و پیدایش لیزر، استفاده از لیزر برای این منظور باب شد. در حال حاضر بهترین و بی‎خطرترین شیوه برای از بین بردن لک و تاتو استفاده از جدیدترین لیزر موجود به نام لیزر کیوسوئیچ Q-switched است. درمان لک و رفع تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ بهترین درمان رایج است.

کیوسوئیچ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولید شده برای رفع لک‌های پوستی و تتو است. این لیزر با تولید امواج نوری با شدت بالا و طول موج‌های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر عمل می‌کند.این لیزر می‌تواند میزان تولید کلاژن پوست را افزایش دهد و انواع لک‌ها و حتی قارچ‌های پوستی را از بین ببرد. لیزر کیوسوئیچ محبوبیت زیادی در میان مراجعه کنندگان دارد به دلیل اینکه تماس کمتری با پوست داشته و عوارض جانبی کمی ایجاد می‌کند.لیزر کیوسوییچ (Q-Switched) برای از بین بردن تاتو و رنگدانه های صورت و بدن طراحی و ساخته شده است. به طور معمول برای پاک کردن تاتو از لیزر کیوسوئیچ استفاده می شود. امروزه پزشكان لیزر کیوسوییچ Qswitched Laser Neosys را بهترین و موثرترین روش پاك كردن تاتو می دانند .

انرژی پالس این لیزر که یک میلیارد در ثانیه می باشد. عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند. این ذرات توسط سلول های لاشه خوار برداشته شده و کم کم دفع می شوند، لذا عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول های ایمنی بدن انجام می دهند و درواقع رنگ های ریز شده را ریزه خواری کرده و از بین می برند .
انرژی این لیزر احساس داغی در پوست شما ایجاد می کند، البته این ناراحتی تا حد زیادی با سیستم خنک کننده آن کنترل می شود اما به طور کامل حذف نمی شود. درمان تاتو با لیزر کیوسوئیچ بدون بی حسی کمی دردناک است، بنابراین توصیه می شود حتماً قبل از اقدام منطقه کاملاً بی حس شود .

برای درمان بسیاری از ضایعات رنگی پوست مانند تتو در اصفهان، با مراجعه به کلینیک دکتر واعظ شوشتری از بهترین خدمات در این زمینه بهره مند شوید. جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

انواع لیزر کیوسوئیچ چیست؟

کیوسوئیچ با توجه به میله‌های کریستالی متفاوتی که درون آن قرار می‌گیرد به انوع مختلفی تقسیم می‌شود:

لیزر کیوسوئیچ یاگ:

این نوع لیزر معمولا برای جوانسازی پوست، رفع جای زخم‌های تیره و علائم مادرزادی قهوه‌ای استفاده می‌شود. این لیزر می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌های خالکوبی را پاک کند.

لیزر کیوسوئیچ روبی:

این لیزر برای حذف رنگ‌های کمتر متداول در تاتو مانند سبز و آبی استفاده می‌شود.

لیزر کیوسوئیچ الکساندریت:

برای رفع لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌های حاصل از نور خورشید و ملاسما به کار می‌رود و می‌تواند رنگ‌های سیاه تاتو را پاک کند.

لیزر کیوسوئیچ چه مزیتی نسبت به دیگر لیزرها دارد؟

لیزر کیوسوئیچ درمانی ایده آل برای از بین بردن لک‌های پوستی است زیرا از پالس‌های کوتاه و پرانرژی استفاده می‌کند. این پالس‌های منتقل شده با لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب محو شدن و پاک شدن ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود. این در حالی است که لیزرهای معمولی از یک طول موج یکسان برای انتقال انرژی استفاده می‌کنند.

کاربردهای لیزر کیوسوییچ

حذف و پاک کردن تاتو و خالکوبی صورت و بدن
حذف خال های مادرزادی بدن و صورت
حذف لکهای پوستی و کبودی ، لکه های قهوه ای
حذف خال و کک و مک پوست بدن و صورت
درمان ضایعات پیگمانته سراسر بدن و صورت
پاک کردن تاتوها در طیف رنگی متفاوت
درمان ملاسما و Freckles بصورت کامل
درمان Nevus of Ota بصورت کامل
ویژگیهای لیزر کیوسوییچ
دارای دو طول موج ۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانوتری
و انرژی قابل تنظیم ۱۵۰۰ میلی ژول در ۱۰۲۴ نانومتر
مجهز به هندپیس جوانسازی بدون آسیب رساندن به سطح پوست

چگونگی انجام لیزر کیوسوییچ

قبل از انجام عمل لیزر باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. هنگام درمان، مناطق تحت درمان دچار التهاب خفیف و کبودی می‌شود و حدود 1 هفته رنگ‌دانه‌های پوست به‌تدریج از بین خواهند رفت. پس از انجام عملیات درمانی می‌توانید به سرکار بروید وزندگی عادی خود را شروع کنید در جلسه‌ی اولی که از این راه درمانی استفاده می‌کنید ۳۰ تا ۴۰ درصد نتیجه را مشاهده خواهید کرد که جای خالکوبی و یا تاتو و … از بین رفته است. پس از پایان جلسات چهارم تا پنجم نتایج بهتری را از این دستگاه مشاهده می‌کنید. پس تعداد جلسات درمان با لیزر را کامل کنید.

قبل از درمان با لیزر کیوسوئیچ چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
محل مورد نظر را تمیز کنیم
به هیچ عنوان از مواد آرایشی استفاده نکنیم

از سه روز قبل از درمان توصیه می‌شود از مرطوب کننده استفاده کنید.
از ۱ روز قبل موهای ناحیه لیزر را با تیغ بتراشید

لیزر کیوسوئیچ

چه کسانی نمی‌توانند از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند؟

خانم‌های باردار
افرادی که سابقه تبخال دارند
افرادی که سابقه کلوئید (گوشت اضافه در ناحیه درمان) دارند

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی مناسب است؟

این دستگاه برای کسانی مناسب است که در پوست خود تعدادی لکه رنگی، بزرگ یا کوچک، جدا جدا داشته و بخواهند آن‌ها را حذف کنند. پزشکان تاکید دارند که اگر هدف درمان از بین بردن فقط چند لکه رنگی است، مناسب‌ترین روش کیوسوئیچ خواهد بود. اما اگر نقاط لکه زیاد و پراکنده باشند، پیشنهاد می‌دهند از یکی از روش‌های دیگر لیزر، مانند آی پی ال یا لیزر فرکشنال استفاده شود. لیزر مورد بحث برای رفع لک‌های حاصل از نور خورشید روی قفسه سینه، بازو‌ها و یا پا‌ها موثر است. این لیزر برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته داروی راکوتان مصرف کرده باشند مناسب نیست. افرادی که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس تبخال را دارند تا زمانی که این مشکلات را درمان نکنند نمی‌توانند تحت مداوا با دستگاه لیزر قرار بگیرند.

اگر ناحیه‌ی مداوا شده با لیزر صورت است، حتما سوابق پزشکی خود را از جهت تبخال یا آفت به پزشک‌تان اطلاع دهید، زیرا انرژی لیزر ممکن است این ویروس را فعال نماید. شما در ناحیه‌ی درمان با لیزر ، پوسته‌هایی خواهید داشت که شاید چند روز تا دو هفته طول بکشند. توصیه می‌کنیم از مرطوب کننده برای نرم کردن این پوسته‌ها استفاده کنید و روی آن‌ها را با بانداژ بپوشانید تا ترمیم شوند.

شاید چند دقیقه تا چند ساعت بعد از درمان با لیزر، احساس سوزش در ناحیه‌ی درمان داشته باشید. نقاط درمان ممکن است قرمز شده و پوسته شوند که باید آن‌ها را بپوشانید تا التیام پیدا کنند. پوسته‌های به جا مانده از لیزر کیوسوئیچ در عرض سه تا ۱۴ روز برطرف خواهند شد که بستگی به محل درمان و مراقبت‌های شما دارد.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر کیوسوئیچ

بروز لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می روند این مورد به خودی خود درمان میشود اما در مواردی که نادر است سبب زخم و عفونت می شود که باید به پزشک مراجعه کنند. بعد از درمان با این روش باید مراقبت هایی که پزشک توصیه کرده را حتماً انجام دهیم و اجتناب از نور آفتاب ضروری است .

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به بهترین متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلا زمانی [ 1400-04-09 ]
سلام جناب دکتر من در قسمت لابیا مینور داری پیگمنتهای خیلی تیره هستم و از دکتر زنلن کمک خواستم و گفتن با مونالیزا تاچ یا جراحی نمیشه این لکه ها رو برداشت و تنها راهش لیزر کیو سوییچ یاگ هستش میخواستم ببینم آیا شما این روش رو انجام میدین؟ ممنونم از پاسختون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل به وجود آمدن ضایعات پوستیعلل به وجود آمدن ضایعات پوستی

ضایعات پوستی بارزترین ویژگی بیماری های پوستی هستند. آنها از لحاظ شکل، اندازه و علت متفاوت بوده و بر اساس نمای ظاهری، و منشا ایجادشان طبقه بندی می شوند. ضایعات پوست را می توان به انواع اولیه و ثانویه طبقه بندی کرد که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم ... ادامه مطلب

هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟

هایپوپیگمانتاسیون به لکه های پوستی گفته می‌شود که رنگی روشن تر از مناطق نرمال پوست دارند. در این مطلب بیشتر در مورد اینکه چه چیزی ممکن است علائم هایپوپیگمانتاسیون را ایجاد کند مطالبی را ارائه می‌نماییم. ... ادامه مطلب

آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟

پوست صورت و بدن از نظر ساختار و جنس، در افراد مختلف، متفاوت است. بعضی از افراد پوست چربی دارند، برخی دیگر پوستشان خشک است. آنچه در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت ، تاثیر پوست چرب بر پیر شدن پوست ‌می‌باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین