منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / آیا زگیل تناسلی به طور قطعی درمان می شود؟

آیا زگیل تناسلی به طور قطعی درمان می شود؟

زگیل های تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) ایجاد می شوند . زگیل های تناسلی هم بر زنان و هم بر مردان تاثیر می گذارند ، اما زنان نسبت به عوارض آسیب پذیرتر هستند . زگیل های تناسلی قابل درمان هستند ، اما می توانند برگشت پذیر باشند و هرگز نمی‌توان گفت؛ این بیماری با روشهای درمانی به کلی از بین خواهد رفت. بای این وجود رفع ضایعات پوستی ناشی از زگیل تناسلی یکی از اصلی ترین اقدامات درمانی برای این بیماری است. در این مقاله به بررسی درمان زگیل تناسلی می پردازیم .

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

زگیل تناسلی چیست ؟

زگیل های تناسلی گوشت اضافی نرمی هستند که در دستگاه تناسلی ظاهر می شوند . آنها در واقع یک عفونت مقاربتی ( STI ) ناشی از برخی گونه های ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) هستند . زگیل های تناسلی می توانند باعث ایجاد درد ، ناراحتی و خارش نیز شوند . افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل های تناسلی آسیب پذیر هستند . عفونت HPV به ویژه در زنان نیازمند توجه است زیرا برخی از انواع HPV می تواند باعث سرطان دهانه رحم و گردن رحم شوند .

درمان زگیل های تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد

دستگاه ایمنی بدن در بیشتر افراد پس از مدتی بدن را از ویروس زگیل تناسلی پاکسازی می‌ کند . هنوز هیچ درمانی برای از بین بردن این ویروس در بدن وجود ندارد . هدف درمان‌ های زیر ، برداشتن ضایعات زگیل تناسلی است . بسته به نظر پزشک از دارو های موضعی مثل پودوفیلین یا سایر روش ها مانند لیزر ، کرایوتراپی و غیره ‌استفاده می شود .

محلول موضعی پودوفیلین

این محلول یکی از درمان های دارویی زگیل های تناسلی است که روی ضایعات مالیده می شود ولی تحریکات شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت آن برای درمان زگیل ( که به مدت یک تا سه ماه است ) ، استفاده از آن را محدود کرده است .

کرایوتراپی ( منجمد کردن )

امروزه به عنوان یک روش مؤثر ، کم هزینه و با تاثیر گذاری بسیار بالا جهت درمان زگیل های تناسلی مردان و زنان توصیه می شود . در این روش با استفاده از پروب کرایو و استفاده از تکنیک سرما درمانی و ایجاد انجماد توسط گاز نیتروژن ، زگیل های تناسلی را درمان می کنند . ایجاد تاول خفیف و درد مختصر در محل در شروع درمان وجود دارد که به تدریج از بین می رود .

لیزر

در روش لیزر درمانی زگیل تناسلی ، پرتو های فروسرخ به صورت مستقیم و متمرکز به سوی ضایعات پوستی تابانده می شوند . قابلیت نفوذ لیزر در عمق ، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس فراهم می کند . این در حالی است که عوارض جانبی مانند احساس سوزش یا درد ، با این تضمین که آسیب بافتی کم تر از ۱ میلی متر در عمق خواهد بود ، به کم ترین میزان می رسد .

جراحی زگیل تناسلی

اگر اندازه زگیل های تناسلی بزرگ باشد و یا روش های درمانی فوق موثر نباشند ، زگیل های تناسلی را باید با استفاده از روش‏ های جراحی نظیر الکتروسرجری ( کوتر ) یا رادیوسرجری ( آر اف جراحی ) درمان کرد .

اگر زنی هستید که زگیل تناسلی دارید ، ممکن است لازم باشد هر سه تا شش ماه بعد از درمان اولیه ، آزمایش پاپ انجام دهید . این آزمایش به پزشک شما کمک می کند تا هرگونه تغییر در دهانه رحم شما را کنترل کند . بنابراین نظارت مهم است زیرا ممکن است در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار داشته باشید .

در دختران باکره اگر اندازه زگیل تناسلی کوچک باشد ، بدون نیاز به درمان ، زگیل تناسلی پس از مدتی از بین می رود . ولی در صورت رشد زگیل ها و یا ابتلا به نوع پر خطر لازم است برای جلوگیری از ابتلا به سرطان به پزشک مراجعه کنید . استفاده از لیزر co2 بهترین روش درمان زگیل های تناسلی در دختران مجرد است .

چگونه زگیل تناسلی را از بین ببریم

بر اساس پژوهش های مجله دانشکده پزشکی اصفهان میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر بیشتر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است .
میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که درمان لیزر را انتخاب می کنند ، کمتر از کسانی است که کرایوتراپی انجام می دهند . به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی زگیل تناسلی جلسات کرایوتراپی بیشتری نیاز است و گاهی این روش اصلا پاسخگو نیست ، در حالی که استفاده از لیزر در همان جلسه اول زگیل را از بین خواهد برد و دیگر عود نخواهد کرد .

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان قطعی زگیل تناسلی (ویروس HPV)

در حال حاضر هیچ گونه درمان قطعی برای ویروس HPV وجود ندارد . تنها توصیه هایی برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و بعضا ریشه کنی آن می شود که عبارت اند از :

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری ، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای جوانسازی پوست در اصفهان به متقاضیان گرامی ارائه شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :احسان علیخانی [ 1402-11-29 ]
من ۴ ساله درگیر زگیل تناسلی هستم و هیچگونه درمانی چه کرایوتراپی و لیزر و کتتر و دارودرمانی جواب نمی‌دهد تبخال تناسلی هم اضافه شده لطفاً راهنمایی کنید باید

حسن رخشانی هستم [ 1402-10-11 ]
زگیل تناسلی

خوشنام [ 1402-08-02 ]
با سلام آیا واقعا درمانی برای زگیل تناسلی وجود نداره؟

علی [ 1400-10-25 ]
عالی خیلی عالی

مراد مرادی [ 1400-10-19 ]
خواهش من راهنمایی کنید خودم و همسرم زگیل گرفته با این که غیر همسر خودم جنسی تداشتم

مریم [ 1400-10-14 ]
دکتر برای من کپسول هگزایم تجویز کرد خوردم زیگل لیزر کردم تست پاپ اسمیر باید داد من خوب شدم

شادی پوراقبال [ 1400-10-13 ]
درصورت داشتن زگیل تناسلی نزدیکی داشتم حالا برای جلوگیری از درگیری دهانه رحم الان باید چیکار کنم .

زارع [ 1400-08-22 ]
سلام چند روز هست که متوجه یک زگیل تناسبی کوچک در کنار الت تناسبی شدم نیازی به مراجعه و ویزیت هست و درمان میشه؟؟

مجید بشیری [ 1400-08-21 ]
من فریز کردم درست نشد الان هم داره بدتر میشه چیکار کنم

ملک خاتون حسینی نژاد [ 1400-08-16 ]
یه نوبت خواستم برا آذرما تاریخ یکم تا دوم باشه

پری فهرمانی [ 1400-07-29 ]
سلام خسته نباشیداقای دکترمن یک زگیل، ۵سانتی دارم بایدچجوردرمان کنم

ناشناس [ 1400-05-21 ]
این ذگیل از کجا اومد یقه منو گرفت نمیدونم من که تمیز و مرتب حموم میکنم لباس تمیز میپوشم تا حالا رابطه ای هم نداشتم. آغا انصاف نیست این نامردیه این ذگیل از کجا پیداش شد مگه داریم؟ مگه میشه؟

پروانه سمعی [ 1400-05-10 ]
من برای درمان زگیل تناسلی دارو دارم تضمینی برای صد در صد راحت بدونه درد سر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیزر اندولیفت برای درمان جای جوش هم موثر است؟آیا لیزر اندولیفت برای درمان جای جوش هم موثر است؟

اندولیفت یکی از بهترین روش های لیزری برای درمان و محو کردن جای جوش است که به سرعت نتایج آن قابل مشاهده است. ... ادامه مطلب

نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟

در حال حاضر روش‌ های مختلف بسیاری با هدف جلوگیری و حتی رفع نشانه‌ های پیری پوست ایجاد شده‌ اند. یکی از رایج‌ ترین و مؤثرترین این روش‌ ها تزریق بوتاکس به صورت است. این ماده جهت درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده می شود؛ اما عمده تمرکز بر روی رفع چروک های پوستی است. ... ادامه مطلب

فریز درمانی پوست چیست و چگونه انجام میشود؟فریز درمانی پوست چیست و چگونه انجام میشود؟

فریز درمانی از روشهای رایج برای درمان ضایعات پوستی است. این روش بر مبنای تخریب سلولهای هدف با سرد کردن ناگهانی آنها پایه ریزی شده است و برای طیف وسیعی ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین