منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی یک روش بدون جراحی است که امکان رساندن مستقیم ترکیبات ویتامینی، پپتیدها، آمینواسیدها و سرم های موردنیاز برای دوباره پر کردن، تغذیه و ارتقای تولید کلاژن و افزایش متابولیسم پوست را فراهم می‌نماید. این رویه درمانی شامل مجموعه‌ای از میکروتزریق‌های بسیار کوچک (توسط غلتک پوستی / سوزن‌های میکرو) یا بدون سوزن (با استفاده از فناوری مافوق صوت) که امکان رساندن مواد فعال به لایه پوستی را فراهم می‌نماید، می‌باشد.

این روش درمانی غیرتهاجمی را می‌توان به منظور توقف علائم پیری و جوانسازی بسیار مؤثر پوست استفاده نمود. بسته به نیازهای بیمار، ترکیبات مناسب انتخاب می‌شود. را فراهم می‌نماید، می‌باشد. مزوتراپی یک روش ایمن، ضدپیری، بسیار مؤثر در جوانسازی پوست و گزینه مناسبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی است. این روش درمانی غیرتهاجمی را می‌توان به منظور توقف علائم پیری و جوانسازی بسیار مؤثر پوست استفاده نمود. بسته به نیازهای بیمار، ترکیبات مناسب انتخاب می‌شود.

مزوتراپی یک روش ایمن، ضدپیری، بسیار مؤثر در جوانسازی پوست و گزینه مناسبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی است که توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست در اصفهان انجام می‌گیرد. لطفا جهت هماهنگی با کلینیک دکتر واعظ از طریق تماس با شماره تلفن 91620100 - 031 اقدام فرمایید.

نحوه انجام مزوتراپی جوانسازی

فرایند مزوتراپی با تمیز کردن پوست ناحیه‌ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد انجام می‌شود. سپس ابزار مزوتراپی روی پوست قرار داده می‌شود و با استفاده از سوزن‌های ریزی که دارد، کانال‌های متعددی به صورت کنترل شده روی پوست ایجاد می‌کند تا محتویات فعال با استفاده از تزریق‌های ریز بتوانند زیر سطح پوست نفوذ کنند. ممکن است این کار با درجه‌ای از لایه‌ برداری پزشکی یا لایه‌برداری برای کمک به نفوذ بیشتر مواد در زیر پوست انجام شود.

مزوتراپی با یک ابزار پنوماتیکی که با نیروی باد کار می‌کند انجام می‌شود و با استفاده از آن سوزن‌ها با سرعت زیادی در پوست فرورفته و بازمی‌گردند، حدود 500 تزریق ریز در دقیقه به وسیله این دستگاه انجام می‌شود که بدان معناست که این روش درمانی واقعاً بدون درد است. زمانی که سوزن‌های در پوست فرورفته و برمی‌گردند، محلول را در پوست تزریق می‌کنند. نوع محلول‌ها بر اساس نتایج و اهداف مورد انتظار مثل آبرسانی تعیین می‌شوند.

فرورفتن این سوزن‌های ریز باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در آن قسمت از پوست شده و به تقویت و بازیابی پوست و کاهش اسکارها، خطوط و چین و چروک‌های پوست کمک می‌کند. همچنین با فرورفتن این سوزن‌ها در پوست، گردش جریان خون نیز تحریک می‌شود. سوزن‌ها با سرعت بسیار زیادی در پوست فرورفته و بازمی‌گردند بنابراین کبودی و آسیب‌دیدگی‌های بافت‌های اطراف کاهش می‌یابد. این دستگاه بسیار دقیق و هدفمند عمل می‌کند. فرایند مزوتراپی تقریباً 20 دقیقه طول می‌کشد.

مواد تشکیل دهنده محلول مزوتراپی

هیچ فرمول استانداردی برای مواد تزریقی محلول مورداستفاده در مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از محلول‌های متعددی در این زمینه استفاده می‌کنند که از جمله آنها می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

محلول‌های مزوتراپی می‌توانند سلول‌های فیبروبلاست پوست را تحریک کرده تا کلاژن بیشتری تولید شود و بدین ترتیب با علائم مختلف بالا رفتن سن مقابله کنند. در بین مواد تزریقی مناسب پوست می‌توان به فاکتورهای رشدی، آنتی‌اکسیدان‌ها، پپتیدها و عناصر کمیاب اشاره کرد که محیط ایدئال برای داشتن پوست سالم را فراهم می‌آورند و در نتیجه مقابله با پروسه بالا رفتن سن و علائم آن بر روی پوست آسان‌تر خواهد شد.

مزوتراپی جوانسازی

فواید و نتایج جوانسازی صورت با مزوتراپی

مزودرمانی خستگی، کسلی و چین و چروک‌های پوست صورت را بهبود می‌بخشد، علاوه بر این به بهبود جریان خون و دفع سموم بسیار کمک می‌کند. از این روش می‌توان برای درمان مشکلات مربوط به رنگدانه پوست و درمان اسکار و آکنه استفاده کرد. کسانی که از مزوتراپی پوست صورت استفاده کرده‌اند، نشان داده است که این روش، فوق‌العاده نتیجه‌بخش بوده و مراجعه‌کنندگان رضایت کافی را داشته‌اند. در ادامه به برخی از مزایای جوانسازی پوست به روش مزو اشاره خواهیم کرد:

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی

نواحی قابل‌درمان با مزوتراپی

معمولاً مزوتراپی برای جوان‌سازی و بازسازی پوست برای قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود که برخی از این قسمت‌های عبارت‌اند از:

مزوتراپی نوعی روشی مراقبتی و جوانسازی است که تقریباً تمام افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند از آن استفاده کنند، با جبران هیالورونیک از دست رفته آب‌رسانی انجام می‌شود. همچنین این روش برای افرادی که پوست خشکی دارند و یا افرادی که به واسطه دخانیات، سولاریوم، آفتاب و… پوست خشک و افتاده دارند بسیار توصیه می‌شود (البته نه تمام افراد، برای تشخیص قطعی ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید)

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض احتمالی مزوتراپی

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتانه [ 1402-08-03 ]
من انجام دادمخیلی تاثیر داره برای لک های صورتم از مزوتراپی استفاده کردم البته کار دکتر و مهرت دکتر هم مهمه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوامل تشدیدکننده باز شدن منافذ پوستعوامل تشدیدکننده باز شدن منافذ پوست

به طور معمول، افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند. این منافذ، به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده می‌شوند و حاوی چربی بیشتری هستند. برای رسیدن به یک پوست بی‌عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن و مرطوب‌سازی مانع از ایجاد منافذ شوید. ... ادامه مطلب

دستگاه لیزر زئو با هندپیس پرل فرکشنالدستگاه لیزر زئو با هندپیس پرل فرکشنال

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های لیزری که جهت جوانسازی پوست و درمان ضایعات پوستی قابل استفاده میباشد لیزر زئو است. ... ادامه مطلب

قرص فیناستراید برای چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فیناسترایدقرص فیناستراید برای چیست؟ بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید

قرص فیناستراید جهت درمان بزرگی پروستات مردان و ریزش مو به کار می رود.مصرف این دارو برای آقایان همراه با عوارض است که برای پیشگیری از این عوارض باید داروی فیناستراید را به میزان لازم و تحت تجویز پزشک مصرف کنند و از استفاده بیش از حد و دائم آن بپرهیزند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین