منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

تیکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه تیکسل یک دستگاه توسعه یافته و نوآورانه‌ی فرکشنال برای زیبایی و جوانسازی پوست است که با فناوری جدید، ثبت اختراع جهانی کمپانی نووکسل در آلمان ساخته شده است. این دستگاه جوانسازی پوست از فناوری نوینی برخوردار است که «ترمومکانیکال ابلیشن» نام دارد و یک شیوه نوآورانه است.

این دستگاه با استفاده از فناوری فرسایش حرارتی مکانیکی کار می‌کند. این روش باعث بهبود پیری و رنگ پوست می‌شود و ظاهری درخشان و جوان به آن می‌بخشد. تیکسل نتایجی را ارائه می‌دهد که قابل مقایسه با لایه‌برداری عمیق پوست و لیزر درمانی فشرده است. این نوع درمان نسبت به سایر درمان‌های جوانسازی پوست آسیب و درد بسیار کمتر و زمان بهبودی سریع‌تری دارد. این روش برای کسانی که به دنبال پوستی صاف، درخشان با کمترین آسیب هستند روشی ایده آل است. مزیت این نوع درمان این است که نتیجه حاصل از درمان می‌تواند چندین سال دوام داشته باشد. علاوه بر بازسازی سلول‌های پوست، تولید کلاژن هم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که سبب افزایش سفتی و استحکام پوست می‌شود. همینطور تیکسل به وارد شدن دارو و ویتامین‌های موردنظر به عمق پوست کمک می‌کند و می‌تواند جایگزین خوبی برای شیوه‌های تزریقی مانند مزوتراپی ومزونیدلینگ باشد.

انجام تیکسل در اصفهان یکی از خدمات جوانسازی پوست است که در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری قابل ارائه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزور نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

خصوصیات تیکسل

  1. نتایج بالینی درمان با این دستگاه مشابه لیزر CO2 است.
  2. درمان با این سیستم درد بسیار کمتری از لیزر CO2 داشته نیازمند داروی مسکن نیست.
  3. تیکسل دستگاهی بسیار سبک و قابل‌ حمل و با سایز کوچک است.
  4. هندپیس این دستگاه لیفت و جوانسازی پوست، بسیار کوچک و سبک، حدود ۳۵۰ گرم است و این تیکسل را از سایر دستگاه‌ها متمایز کرده است.
  5. برخلاف لیزرها، این دستگاه نور ندارد، اسکلنر و پمپ آب ندارد، همچنین تشعشع نوری نداشته و برای چشم‌ها کاملاً ایمن است.
  6. تخریب بافت با این دستگاه بدون بخارات و دود و ذرات معلق است، بنابراین نیازی به ماسک یا تهویه ندارد.
  7. همچنین دستگاه، درجاتی از ابلیت بافت بدون هیچ خونریزی ایجاد می‌کند.
  8. بعضی از محدودیت‌های دستگاه‌های لیزر شامل پیچیدگی آنها، اندازه و قیمتشان است. تیکسل یک تکنولوژی ارزان‌تر است که تغییرات هیستوپاتولوژیک در درمان قابل‌مقایسه با لیزر CO2 یا لیزرهای فرکشنال درجه پایین‌تر را دارا است.
  9. پزشکان بر این باورند با سیستم می‌توان به نتایج فوق‌العاده بهتری برای چروک‌های پوست، جوانسازی پوست، قوام و سفتی آن دست ‌یافت.
  10. تیکسل یک دستگاه چند منظوره قابل تنظیم در مودهای تهاجمی و غیرتهاجمی است.
  11. درمان با تیکسل سریع‌تر از هر لیزری است. زمان بهبودی بعد از لیزر تیکسل یک روز بوده و قرمزی پوست بسیار سریع‌تر از لیزرها محو می‌شود. (حداکثر ۳ تا ۵ روز)
  12. این دستگاه چه از لحاظ کاربری و چه از لحاظ تهیه و خرید دستگاهی مقرون‌به‌صرفه است.

دستگاه تیکسل

کاربردهای تیکسل

نتایج این درمان با لیزر co2 بسیار شباهت دارد و از طریق آن می‌توان شل شدن و افتادگی پوست در اطراف پیشانی، پلک‌ها، گونه‌ها، گردن، چانه و قسمت‌های دیگر را از بین برد و همچنین برای تمام انواع پوست مناسب می‌باشد. از کاربردهای تیسکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تیکسل نسبت به سایر روش‌های درمانی جوانسازی

نحوه عملکرد تیکسل

تیکسل یک نوع روش سفت کردن پوست و پروسه کانتورینگ می‌باشد که برای از بین بردن چین و چروک‌ها بدون درد و آسیب طراحی شده است و یک درمان کاملاً امن می‌باشد. جهت درمان با این دستگاه به علت درد کم آن نیازی به بی حسی نیست. برای تیکسل صورت پوست را تمیز و هرگونه آرایش را از روی آن پاک می‌کنند. پوست صورت توسط پزشک ضدعفونی می‌شود و پس از گرم شدن دستگاه، درمان آغاز می‌شود. سپس پزشک از مخروط‌های داغ شده‌ی ریز استفاده می‌کند و آن را برای مدت بسیار کوتاهی در حدود بین 6 تا 18 هزارم ثانیه به پوست صورت و گردن فرد می‌چسباند تا تولید کلاژن تحریک شود و پوست سفتی بیشتری داشته باشد و به صورت عمقی بتواند جوانسازی را انجام دهد.

پس از برخورد صفحات فلزی یا پیرامیدها با پوست اپیدرم تبخیر می‌شود و با تحریک کلاژن سازی در پوست این منطقه اپیدرم جدید با شفافیت بیشتر ساخته می‌شود. این صفحه فلزی به شکل مربعی در حدود یک در یک سانتی‌متر می‌باشد. برای سفت نمودن و جوانسازی کل پوست صورت این صفحه را تقریباً 300 مرتبه با پوست در تماس قرار می‌دهند. در این درمان مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تیکسل نتایج بسیار عالی بدون دردی خواهد داشت و زمان ریکاوری آن بسیار کوتاه است، این زمان آنقدر کوتاه است که می‌توانید بعد از این درمان همان لحظه به خانه برگردید و نتایج بلند مدت آن حدود 12 تا 24 ماه باقی خواهد ماند.

تعداد جلسات جوانسازی صورت با تیکسل

تعداد جلسات درمان در افراد و نواحی که تحت درمان قرار می‌گیرد متفاوت است؛ اما برای به دست آوردن نتایج مطلوب، یک دوره 3-5 جلسه‌ای را توصیه می‌کنیم. نتایج را می‌توان 4-6 هفته پس از درمان مشاهده کرد.

افراد منع از استفاده از تیکسل

مراقبت‌های بعد از درمان با تیکسل

  1. به منظور به حداقل رساندن خطر عفونت و آلوده شدن پوست، از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  2. استفاده از ضد آفتاب مناسب تا 3 ماه پس از درمان، بسیار مهم است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض تیکسل

تکنولوژی پیشرفته و بسیار خاص به کار رفته در این دستگاه باعث به حداقل رسیدن عوارض ناشی از فرآیند جوانسازی و کار با این دستگاه شده است.

  1. بروز فلاشینگ و قرمزی ناشی از التهاب ایجاد شده که گاهی 3 تا 5 روز باقی می‌ماند.
  2. سنباده ای شدن و پوست ریزی بسیار مختصر که به دنبال رفع فلاشینگ دیده می‌شود.
  3. PIH یا بروز لک ناشی از التهاب که بعضاً گزارش شده که بعد از مدتی کاملاً رفع می‌گردد.
  4. درد مختصر به هنگام کار با دستگاه که استفاده از کرم‌های موضعی آن را هم مرتفع می‌گرداند.

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست، مو و زیبایی، تکنولوژی مدرن لیزرهای کم توان و پرتوان، برای بهبود شرایط پوست مراجعین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قارچ پوستی چیست ؟ آیا قارچ پوستی خطرناک است؟قارچ پوستی چیست ؟ آیا قارچ پوستی خطرناک است؟

عفونت قارچی یک بیماری پوستی است که توسط قارچ ایجاد می شود.حدود نیمی از قارچ ها مضر هستند که اگر روی پوست بنشینند می‌ توانند باعث عفونت قارچی شوند. در ادامه به روش های درمان قارچ پوستی پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر بینی در چه مواردی انجام میشود؟تزریق فیلر بینی در چه مواردی انجام میشود؟

فیلر بینی، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی است. این روش شامل تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور ایجاد تغییرات موقت در ساختار بینی است ... ادامه مطلب

آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟

تزریق پی آر پی باعث می شود که بدن، کلاژن بیشتری در محل تزریق تولید کند که این میزان کلاژن بیشتر باعث می شود که حجم از دست رفته صورت جبران شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین