منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نوعی جراحی است که افتادگی پلک‌ها را ترمیم می‌کند و ممکن است شامل از بین بردن پوست، ماهیچه‌ها و چربی‌های اضافی باشد. با افزایش سن، پلک‌های شما کشیده می‌شوند و ماهیچه‌های پشتیبان آنها ضعیف می‌شوند. در نتیجه، چربی اضافی ممکن است در بالا و زیر پلک‌های شما جمع شود و باعث افتادن ابروها، افتادن لبه‌های بالایی و کیسه‌های زیر چشم شود. بسیاری از افراد از بلفاروپلاستی برای جوان‌تر به نظر رسیدن استفاده می‌کنند؛ اما این عمل می‌تواند به‌صورت عملکردی نیز مفید باشد. آویزان و شل بودن شدید پوست در اطراف چشم می‌تواند بینایی محیطی را کاهش دهد. بلفاروپلاستی می‌تواند این مشکلات بینایی را تقلیل داده یا از بین ببرد و در عین حال باعث بهبود ظاهر فرد نیز می‌شود.

فواید جراحی پلک

پوست و چربی بیش از حد پلک‌های فوقانی، علاوه بر ظاهری پف کرده موجب سنگین شدن پلک‌ها می‌شود و در بینایی فرد اختلال ایجاد می‌کند. با حذف پوست و چربی اضافی می‌توان دید فرد را بهبود بخشید.همچنین زیر چشم‌ها سه بخش جداگانه چربی‌های مداری قرار دارند که به مرور زمان کاهش این چربی‌ها باعث آویزان شدن پوست می‌گردد. برداشتن چربی اضافی زیر چشم‌ها باعث از بین رفتن چروک و سفت شدن پوست می‌شود.

انواع جراحی پلک

  1. جراحی پلک فوقانی: در بعضی افراد وجود چربی، عضله و پوست اضافی در پلک فوقانی، ظاهر اخمو یا خواب‌آلود ایجاد می‌کند. در این جراحی، پوست اضافی و کیسه‌های چربی که به صورت پف‌کردگی نمایان می‌شود، توسط برش هلالی موازی چین‌های طبیعی برداشته می‌شود و سپس، برش توسط بخیه‌های قابل جذب بسته می‌شود.
  2. جراحی پلک پایین: این جراحی از طریق برش در زیر مژه‌ها و به موازات چین‌های طبیعی به منظور برداشتن کیسه‌های چربی در زیر پلک که به دلیل از دست دادن شکل کششی یا تجمع چربی در زیر پلک ایجاد شده و باعث ایجاد ظاهری خسته برای فرد می‌شود، انجام می‌گردد. همچنین در این جراحی، جراح قادر است با انتقال پرکننده‌های چربی و پوستی، ناهمواری‌ها را برطرف کند.
  3. جراحی از طریق ملتحمه: در افراد جوان که پوست خاصیت ارتجاعی دارد، با ایجاد برش در پشت پلک تحتانی و برداشتن کیسه‌های چربی انجام می‌شود با این تفاوت که در این جراحی به ایجاد برش بر روی پوست نیاز نیست.

در کلینیک تخصصی پوست و لیزر دکتر علیرضا واعظ شوشتری، جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی در اصفهان، برای پلک بالا و پلک پایین، به وسیله لیزر قابل انجام است. برای مشاوره و دریافت نوبت با شمارهتلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

نحوه عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و در کلینیک یا بیمارستان در شرایط استریل با بی‌حسی موضعی به راحتی و بدون هیچ‌گونه درد و ناراحتی قابل انجام است. این جراحی امروزه به دو روش و بنا بر نظر و توصیه پزشکی انجام می‌شود:

  1. جراحی پلک معمولی
  2. جراحی پلک لیزری

بعد از ضد عفونی و آماده کردن محل جراحی، ابتدا در پلک بالا با مشخص کردن خطوط طبیعی پلک و در مسیر آن، طراحی برای برداشتن پوست اضافی انجام می‌شود، به نحوی که بعد از جراحی اثر خطر برش مشخص نشود و فرورفتگی قرینه و متناسب در پشت پلک‌ها به وجود آید. پس از برداشتن پوست اضافی، عضله شل شده ناحیه نیز برداشته می‌شود. سپس با باز کردن پرده (سپتوم) در دو محل، چربی‌های اضافی و بیرون زده برداشته و اصلاح می‌شود. سرانجام عضله و پوست ناحیه به روش پلاستیک ترمیم می‌شود.

در عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پلک پایین، محل برش ممکن است زیر پلک از داخل پشم باشد (در کسانی که فقط پف دارند) و یا از روی پوست و به فاصله ۴ میلی‌متر در زیر مژه‌ها انجام شود (در کسانی که علاوه بر پف، چروک پوست نیز دارند). سپس با جدا کردن پوست منطقه، کیسه‌های چربی اضافی در سه ناحیه برداشته می‌شود و محل عمل، ترمیم می‌شود، به نحوی که هیچ‌گونه آثار جراحی باقی نمی‌ماند.

جراحی پلک

مراقبت‌های بعد از جراحی پلک

کاندید مناسب جراحی پلک

بهترین کاندیداها برای عمل جراحی پلک، مردان و زنان بزرگسالی هستند که بافت صورت و عضلات سالم دارند و دارای اهداف واقع‌گرایانه برای بهبود پلک فوقانی و یا تحتانی خود هستند. اگر وضعیت پلک بالایی همراه با افتادگی ابروها باشد بالا کشیدن پیشانی ممکن است پیشنهاد شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

کاندیداها برای جراحی پلک عبارتند از:

افراد منع از جراحی پلک

افراد مبتلا به بیماری‌هایی چون کم‌کاری و پرکاری تیروئید، خشکی چشم، فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی حتماً قبل از انجام این عمل، باید چکاپ و آزمایش‌های لازم را بدهند. نظر پزشک در نهایت عامل اصلی تعیین‌کننده این عمل است.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تأثیر پیلینگ اسید سالیسیلیک بر آکنهتأثیر پیلینگ اسید سالیسیلیک بر آکنه

آکنه وقتی ایجاد می‌ شود که جوش‌ ها به قدری در عمق لایه‌ های پوستی نفوذ می‌ کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌ های داخلی می‌ شوند. راهکار های درمانی مؤثری برای ترمیم اسکار آکنه وجود دارند که پیلینگ با اسید سالیسیلیک از جمله این موارد است. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد پمفیگوسهمه چیز در مورد پمفیگوس

پمفیگوس بیماری نادری است که افراد مبتلا به آن دچار تاول ها و حباب های مشتق شده از آن می‌شوند. این بیماری با علت نقص در سیستم ایمنی بدن بروز پیدا می‌کند و پوست و غشاهای مخاطی را در بر میگیرد ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست دست چگونه انجام می شود؟جوانسازی پوست دست چگونه انجام می شود؟

در جوانسازی پوست نباید از دستها غافل شد. جوانسازی دستها با روشهای مختلفی انجام می‌شود که لیزر و تزریق پرکننده‌ها از اهم این روشهای می‌باشند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین