منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / روشهای جبران خشکی پوست بانوان پس از یائسگی

روشهای جبران خشکی پوست بانوان پس از یائسگی

پوست انسان در سنین مختلف دستخوش تغییراتی فراوانی می‌شود از آن جهت که پوست به عنوان اولین لایه محافظتی در بدن انسان نقش مهمی ایفا می‌کند، لزوم نگهداری از آن بسیار قابل توجه می‌باشد. یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی که بایست از پوست مراقبت ویژه‌ای شود، دوره یائسگی در زنان می‌باشد. بین 40 تا 58 سالگی بیشتر زنان وارد دوران یائسگی می‌شوند. در این دوران، تخمدان، تخمک آزاد نمی‌کند، عادت ماهانه متوقف می‌شود و تولید هورمون استروژن کم می‌شود. استروژن هورمون قدرتمندی است که باعث بلوغ دختران و استحکام استخوان‌ها می‌شود. همچنین باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شود که پوست را صاف نگه می‌دارد. بعد از یائسگی، کاهش میزان هورمون استروژن تأثیر زیادی بر پوست باقی می‌گذارد. کاهش استروژن باعث می‌شود که پوست نازک‌تر، خشک‌تر و دارای چین و چروک بیشتری گردد.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

علائم خشکی پوست

شستشوی پوست

شستشوی پوست یک اقدام مهم در مراقبت از پوست در دوران یائسگی است. همچنان که سن شما بالا می‌رود و خشکی پوست تشدید می‌شود، تأمین رطوبت کافی برای پوست مفید خواهد بود. برای شستشوی پوست از پاک کننده مخصوص پوست‌های خشک استفاده کنید؛ بنابراین می‌توانید به جای پاک‌کننده‌های ژلی یا کفی که رطوبت پوست را کم می‌کنند، از یک محصول حاوی کرم که پوست را آبرسانی می‌کند استفاده کنید.

آبرسانی پوست در دوران یائسگی

خشکی پوست در یائسگی عارضه شایعی است؛ زیرا فعالیت غدد چربی کاهش پیدا می‌کند. برای پیشگیری از خشکی پوست در یائسگی، پوست خود را به کمک یک کرم به خوبی مرطوب کنید. از دوش گرفتن طولانی و با آب داغ خودداری کنید و زمانی که پوستتان مرطوب نیست آن را مرطوب کنید. این اقدامات به آبرسانی پوست در دوران یائسگی کمک می‌کنند.

خشکی پوست

استفاده از ضد آفتاب

پوست در دوران یائسگی محافظت طبیعی کمتری را در مقایسه با سنین جوانی دارد؛ بنابراین روزانه بهتر است از یک ضد آفتاب مناسب با پوست استفاده کنید.

ورزش

روزانه به میزان بیست تا سی دقیقه ورزش‌های سبک انجام دهید، زیرا ورزش می‌تواند بهبود گردش خون در پوست و دیگر اندام‌های بدنتان شده و اکسیژن و مواد غذایی لازم را در اختیار آنها قرار دهد و در نتیجه پوستی شاداب‌تر، سرزنده‌تر و سفت‌تر خواهید داشت.

مصرف خوراکی‌های آنتی اکسیدان

استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان همانند انواع میوه همانند شاه‌توت، انگور، تمشک، لیمو و یا چای سبز و ... را فراموش ننمایید تا بدنتان بتواند در برابر رادیکال‌های آزاد مخرب برای پوست و دیگر بافت‌ها دفاع خوبی داشته باشند.

مصرف خوراکی‌های حاوی امگا 3

دریافت مواد غذایی حاوی امگا 3 همانند گردو، سویا، ماهی قزل‌آلا و ... را افزایش دهید تا از خشکی پوستتان کاسته شود.

نوشیدن آب

تا می‌توانید در طول روز آب میل نمایید تا سلول‌های پوستتان سر زنده و شاداب باشند.

عدم مصرف مواد شوینده معطر و نامرغوب

از استفاده از صابون‌های عطری و نامرغوب خودداری نمایید و بهتر است از پن های درماتولوژیک استفاده نمایید.

استفاده از میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی بسیار مؤثر برای درمان خشکی پوست می‌باشد و یکی از متداول‌ترین روش‌های درمانی است که برای پوست ارائه می‌شود. میکرودرم می‌تواند با طراوت بخشیدن به پوست کمک کند تا پوست جوان‌تر به نظر رسد. میکرودرم ابریژن نوعی لایه‌برداری عمیق است که در آن ذرات کریستالی بر تمام قسمت‌های سطح پوست پاشیده می‌شوند تا سلول‌های مرده‌ای که براثر خشکی ایجاد شده‌اند را از بین ببرند، بافت و لطافت پوست را بهبود بخشند و میزان تولید کلاژن را نیز افزایش دهند.

استفاده از هیدرودرم ابریژن

این روش غیر لیزری، نوین‌ترین پیشرفت ایجاد شده برای تجدید ساختار پوست می‌باشد. عملکرد روش هیدرودرم فراتر از روش میکرودرم ابریژن است و نه تنها به‌آرامی پوست را سایش می‌دهد، بلکه به‌طور همزمان پوست خشک را به‌وسیله مواد مغذی تغذیه می‌کند. به کمک هیدرودرم ابریژن، سلول‌های مرده و جرم‌های روی پوست برداشته می‌شوند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

مزوتراپی برای آبرسانی پوست

استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی و هیدراتاسیون پوست بسیار مؤثر است. این روش موجب سلامت طولانی مدت پوست و بهبود ظاهر بیمار می‌گردد. این روش درمان را می‌توان برای هر نوع پوست انجام داد و در مقایسه با سایر روش‌های درمان زیبایی (به عنوان مثال میکرو‌نیدلینگ)، بیمار به دوره استراحت کمتری نیاز دارد. نتایج آن بر روی پوست بیمار بسیار چشمگیر و رضایت‌بخش است، بنابراین پزشکان زیبایی با اطمینان می‌توانند این درمان را برای درمان پوست‌های خشک و تأمین رضایت بیماران ارائه دهند.

عوارض خشکی پوست و عدم درمان آن

وقتی پوست خشک ترک می‌خورد، میکروب‌ها می‌توانند از طریق پوست به داخل نفوذ کنند که در داخل آن می‌توانند باعث ایجاد عفونت شوند. قرمزی، لکه‌های دردناک بر روی پوست می‌تواند از علائم اولیه عفونت باشد.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیلر الانسه و جوانسازی پوستفیلر الانسه و جوانسازی پوست

تزریق فیلر الانسه متفاوت و طبیعی عمل می کند؛ و به لطف خواص منحصر به فرد این فیلر، نه تنها چین و چروک ها اصلاح می‌گردد؛ بلکه تولید کلاژن نیز در پوست تحریک می‌شود تا علائم افزایش سن و پیری پوست در حد قابل قبولی بهبود یابد ... ادامه مطلب

لیزر بهترین روش درمان زگیللیزر بهترین روش درمان زگیل

به عمل سوزاندن الکتروکوتر گفته می شود که روش جراحی معمولی است و برای درمان انواع زگیل تناسلی و زگیل معمولی کاربرد دارد. ... ادامه مطلب

آیا ملانوم قابل درمان است ؟آیا ملانوم قابل درمان است ؟

ملانوم خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که می تواند در هر قسمتی از پوست بدن و یا اطراف خال های پوستی به وجود بیاید . ملانوم همچنین می تواند در چشم ها و به ندرت در داخل بدن مثلا بینی یا گلو تشکیل شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین