منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / لنفوم پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

لنفوم پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

لنفوم نوعی سرطان است که معمولاً از سیستم لنفاوی بدن شروع می‌شود. سیستم لنفاوی از غدد لنفاوی، طحال و غده تیموس تشکیل شده است که بخشی از سیستم ایمنی بدن است که به مبارزه با بیماری‌ها و عفونت کمک می‌کند. از آنجا که فرد در تمام بدن خود بافت لنفاوی دارد، لنفوم می‌تواند تقریباً از هر جایی شروع شود.

این نوع سرطان می‌تواند بزرگسالان و کودکان را درگیر کند. لنفوم،گروهی از تومورهای یاخته‌های خونی هستند که از لنفوسیت‌ها به وجود می‌آیند. لنفوم‌هایی که لایه‌های زیرین پوست را درگیر می‌کنند ممکن است باعث خارش و جوش‌های پوستی شوند. اكثر بيماران تنها علائم پوستي را تجربه مي‌كنند و در حدود 10 درصد از آنها نشانه‌های حاد بيماري را از خود بروز مي‌دهد. لنفوم پوستی در مردان بسیار شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد. همچنین احتمال دارد افراد مسن را تحت تأثیر قرار دهند و درمان آن نیز چالش‌برانگیز است. این نوع لنفوم حدود 5 درصد از لنفوم‌ها را تشکیل می‌دهد.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

انواع لنفوم سلول‌های پوستی

برخی از انواع نادر لنفوم غیر هوچکین (NHL) عبارتند از:

لنفوم پوستی

علائم لنفوم پوستی

اولین علائم لنفوم پوست شامل پوست خشک یا پوسته پوسته، بثورات قرمز و خارش است. بثورات در مناطقی که با لباس پوشانده می‌شوند شایع‌تر است. بعضی از افراد ممکن است ابتدا تکه‌های قرمز یا تیره روی پوست را متوجه شوند. این علائم برای لنفوم خاص نیستند و اکثر افراد اغلب برای پیشگیری از بیماری‌های شایع پوستی پیش از ابتلا به لنفوم مشکوک هستند.

همانطور که بیماری پیشرفت می‌کند، تکه‌های قرمز ممکن است افزایش یابد، این تکه‌های بلند به عنوان پلاک شناخته می‌شوند. بعدها ممکن است پلاک‌ها به تومورهای گره گشاد یا نازک تبدیل شوند. در بیماری پیشرفته، زخم‌ها می‌توانند در بالای این ضایعات ایجاد شوند. CTCL همچنین ممکن است به گره‌های لنفاوی یا سایر اندام‌ها گسترش یابد. اکثر افراد مبتلا به CTCL علائم پوستی دارند. حدود 10 درصد موارد در مراحل پایانی پیشرفت برای ایجاد عوارض جدی است.

تشخیص لنفوم پوستی

آزمایش‌ها و روش‌های مورد استفاده برای تشخیص لنفوم پوستی سلول B شامل موارد زیر است:

درمان لنفوم

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لنفوم

درمان‌های لنفوم هوچکین و غیر هوچکین اکنون بسیار متنوع و مؤثر هستند، به طوری که بسیاری از بیماران پس از تشخیص و درمان بهبود می‌یابند و عمر طولانی دارند؛ اما در نتیجه درمان می‌تواند عوارضی نیز داشته باشد. بسته به نوع درمان و سلامت بیمار، پزشکان مراقب بیماری‌های قلبی، سرطان‌های ثانویه (در جای دیگر بدن)، سلامت ریه و استخوان و مشکلات شناختی و حافظه خواهند بود. مراقبت‌های پیگیر و منظم، امری ضروری است.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هر اندولیفتی اندولیفت نیست!هر اندولیفتی اندولیفت نیست!

اندولیفت بدون ایجاد برش و سوراخ در پوست انجام میشود و به همین دلیل دستگاه اندولیفت از محبوب‌ترین دستگاه های جوانسازی پوست است ... ادامه مطلب

دانه های فوردایس روی لب چه هستند؟دانه های فوردایس روی لب چه هستند؟

مرز لب که محل جدا شدن بخش قرمز لب و کرم رنگ پوست است، محلی است که بیشتر دانه های فوردایس در آنجا مشاهده می شود. ... ادامه مطلب

تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی دو روشی هستند که برای جراحی زیبایی چشم‌ به کار گرفته می شوند.تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوت آنهاست. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین