منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / لزوم تخلیه کمدون ها و ماکرو کمدون ها

لزوم تخلیه کمدون ها و ماکرو کمدون ها

پوست ما همیشه در حال بازسازی است و سلول‌های جدید ایجاد می‌شوند و سلول‌های قدیمی می‌میرند و می‌ریزند. سلول‌های قدیمی همیشه پوسته پوسته نمی‌شوند و گاهی اوقات می‌توانند منافذ پوستی شما را مسدود کنند. اگر منافذ مسدود شود روغنی که توسط غدد موجود در فولیکول تولید می‌شود نمی‌تواند منافذ را ترک کند. سلول‌های پوست و روغن با اکسید شدن جمع شده و تیره می‌شوند و در نهایت کومدون به وجود می‌آید.

کومدون ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ پوست (فولیکول‌های مو) مسدود می‌شوند. سلول‌هایی که به فولیکول‌های ریز مو (صورت) منقبض می‌شوند در آکنه بسیار چسبناک می‌شوند و به یکدیگر می‌چسبند و در نهایت منافذ را مسدود می‌کنند و چربی تولید شده توسط غدد سباسه در پشت منافذ مسدود شده جمع می‌شود و باعث تشکیل کومدون می‌شود. زیبایی در چهره یکی از پارامترهای مهم در ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس فردی می‌باشد؛ لذا فشردن یا دست‌کاری مداوم کمدون ها باعث برجستگی‌های قرمز، زخم‌های قرمز باز، خراش، پوسته و دلمه می‌شود که می‌تواند به مرور زمان به یک گره یا کیست پیشرفته تبدیل شود؛ در نتیجه تخلیه کمدون ها میبایست توسط پزشک انجام گردد.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

انواع کومدون

جوش‌های سر سیاه و سر سفید رایج‌ترین نوع جوش‌های کومدون هستند.

کمدون

دلایل ایجاد کمدون

کمدون ها زمانی که چربی اضافی پوست و سلول‌های مرده، غدد تولید کننده چربی پوست را مسدود کنند ایجاد می‌شوند که در نهایت باعث می‌شود تا منافذ پوست به صورت برآمده دیده شود. فاکتورهای دیگری هم می‌توانند در ایجاد کمدون ها مؤثر باشند مانند:

  1. تحریک پوستی حاصل از برخورد پوست با روغن‌ها، رنگ‌ها و محصولاتی مانند این موارد
  2. تولید بیش از حد تستوسترون که باعث می‌شود میزان تولید چربی پوست نیز بالاتر رود.
  3. رفتار نامناسب و آسیب زننده با پوست مانند ترکاندن جوش‌ها، لایه‌برداری ناملایم و یا لایه‌برداری شیمیایی
  4. سیگار کشیدن
  5. برخی عادات غذایی مانند استفاده زیاد از شیر یا شکر

درمان کمدون و ماکرو کمدون

قدم اول درمان، استفاده از داروهای لایه‌برداری محسوب می‌شود که ممکن است این داروها بتوانند دهانه‌ی بسته‌شده‌ی غدد چربی‌ساز را باز کنند. به‌ دنبال تخلیه ‌شدن ترشحات، پوست صاف می‌شود؛ اما اگر کرم‌های لایه‌بردار برای درمان کافی نباشد، می‌توان به ‌شکل مکانیکی یا فیزیکی جوش‌ها را تخلیه کرد. البته این کار باید با وسیله‌ای انجام شود که حداقلِ عوارض و آسیب را برای پوست به همراه داشته باشد، بنابراین تخلیه‌ی جوش‌های زیرپوستی با فشار دادن آنها کار درستی نیست؛ زیرا ممکن است آسیبی به پوست وارد کند که جای آن بر روی پوست باقی بماند. این کار توسط پزشک یا پرستار و با وسیله‌ی مناسبی به نام کومدون اکستراکتور انجام می‌شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

قلم کومدون

قلم کومدون ابزاری است که برای برداشتن جوش‌های سرسیاه و سرسفید استفاده می‌شود. این‌گونه قلم‌ها معمولاً میله‌های کوچک شبیه به هم و همراه با حلقه‌های متصل به انتها هستند و گاهی یک نوک تیز دارند. این ابزار برای خارج کردن هسته جوش بدون آسیب زدن به پوست شما طراحی شده است.

نحوه تخلیه کمدون و ماکرو کمدون

قلم کومدون استریلیزه شود. اگر ابزار، ضدعفونی نباشد، ممکن است باکتری بیشتری را به پوست شما انتقال دهد. از قلم کومدون متناسب با جوش‌های خود استفاده کنید. جوش‌های سرسیاه باید با قلم‌های کومدون خارج شوند، درحالی که جوش‌های سرسیاه قبل از خارج شدن باید با یک نیشتر نوک تیز سوراخ شوند. معمول‌ترین ابزار برداشتن جوش قلم کومدون دو سر است که هر سر سایز متفاوتی دارد. شما می‌بایست قلمی را انتخاب کنید که سایز آن با اندازه جوش‌های سرسیاه شما متناسب باشد.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا موتورچی [ 1401-04-14 ]
جوش سر سفید به نام کومودون تو صورتم دراومده چیکارش کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پرمویی در زنان یا هیرسوتیسمپرمویی در زنان یا هیرسوتیسم

پرمویی یک بیماری نسبتاً شایع در بین خانم‌ها محسوب می‌شود به طوری که از هر ۲۰ خانم یک نفر با این مشکل درگیر است که رقم نسبتاً بالایی است. گاهی افراد تصور می‌کنند کههیرسوتیسم یک بیماری است در صورتی که این‌گونه نبوده و باید به این نکته توجه داشت که پرمویی یک علامت طبی محسوب می‌شود و نه یک بیماری ... ادامه مطلب

اقدامات پس از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشماقدامات پس از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و چین و چروک ها را رفع می کند. تزریق بوتاکس به راحتی توسط یک پزشک آموزش دیده انجام می‌ شود؛ اما این مراقبت‌ های بعد از بوتاکس هستند که اثر و ماندگاری آن را تضمین می‌ کند. ... ادامه مطلب

بیماری آرگیریا یا آبی چیست و علت ایجاد آن چه میباشد؟بیماری آرگیریا یا آبی چیست و علت ایجاد آن چه میباشد؟

بیماری آرگیریا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض ترکیبات شیمیایی عنصر نقره یا گرد و غبار آن ناشی می‌شود. بارزترین نشانه این بیماری تغییر رنگ پوست است. در افراد مبتلا به آرگیریا، پوست به رنگ آبی یا آبی - خاکستری تغییر پیدا میکند ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین