منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بهترین سن برای تزريق بوتاکس چند سالگی است؟

بهترین سن برای تزريق بوتاکس چند سالگی است؟

بوتاکس نوعی ماده تزریقی است که در حقیقت نوعی سم ضعیف به شمار می‌آید. در نتیجه با تزریق کردن آن به عضله مورد نظر باعث از کار افتادن آن شده و خطوط و چین و چروک‌های صورت محو می‌شوند. البته علاوه بر از بین بردن چروک‌ها می‌توان از آن برای درمان مشکلاتی دیگر نظیر تعریق زیاد، درد گردن، میگرن، افتادگی پلک و … استفاده کرد؛ اما آنچه در این میان اهمیت زیادی پیدا می‌کند انتخاب زمان درست و سن مناسب برای تزریق است.

سن مناسب تزریق بوتاکس بستگی زیادی به وضعیت پوستی افراد دارد. برخی افراد حتی با وجود استعمال دخانیات نیز پوست سفت و باکیفیتی دارند و دیرتر از سایرین دچار آسیب‌های پوستی می‌شوند و بدین ترتیب ممکن است حتی تا 35 سالگی نیز نیاز جدی به تزریق بوتاکس نداشته باشند. در حالت کلی نمی‌توان یک سن مناسب برای بوتاکس ذکر کرد و آن را به همه افراد جامعه تعمیم داد؛ اما می‌توان با استناد به مراکز آمار و تجربه کاری پزشکان قاطعانه گفت که بیشتر افراد دارای سن زیر 30 سال احتیاجی به تزریق بوتاکس ندارند. در شرایط خاصی مانند ابتلا به برخی بیماری‌ها و یا آسیب‌ها و جراحات، برخی افراد مجبور به تزریق بوتاکس در سنین پایین می‌شوند که برای اطلاع این افراد باید گفت از سن 20 سالگی به بعد مجاز به تزریق این دارو هستند.

نهایتاً اینکه سن مناسب تزریق بوتاکس، سی سالگی به بعد است و بسیاری از متخصصین این سن را پیشنهاد می‌کنند. با این وجود محدودیت سنی خاصی برای بوتاکس وجود ندارد؛ بنابراین به تنهایی عامل سن نباید شما را از معالجه منع کند و از تزریق بوتاکس باز دارد. البته لازم به ذکر است اگر شما هیچ درمانی را انجام نداده‌اید، بوتاکس در سنین بالا چهره شما را کاملاً جوان نمی‌کند و همچنین پوست را جمع نمی‌کند، بنابراین اگر در مورد مسائلی مانند گونه‌های توخالی یا چروک‌های دائمی که فقط از حرکت صورت ایجاد نمی‌شوند نگران هستید، ممکن است برای دستیابی به ظاهری زیباتر و نتایجی کلی‌تر، به درمان‌های دیگری مانند پرکننده‌های پوستی یا لیزر تقویت‌کننده جوانسازی پوست احتیاج داشته باشید.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه تزریق بوتاکس

بوتاکس نیازی به هیچگونه بیهوشی ندارد، فقط در برخی موارد میتوان از بیحسی های موضعی استفاده کرد. پزشک ابتدا ناحیه انجام تزریق را ضدعفونی می‌کند، سپس محل دقیق انجام تزریق را علامت می‌گذارد و در نهایت با سوزنی بسیار کوچک، بوتاکس را تزریق می‌کند. پس از تزریق با توجه به محل تزریق، مدت زمان مشخصی که اکثراً یک هفته و در بعضی موارد دو تا سه روز می‌باشد، طول می‌کشد تا نتایج تزریق نمایان شود.

بهترین سن تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل از انجام بوتاکس

افرادی که قصد دارند برای تزریق های بوتاکس اقدام نمایند نیاز است که مصرف آسپیرین ها و همچنین ایبوپروفن ها را قبل از درمان کنار بگذارند؛ چراکه استفاده از این داروها مانع لخته شدن خون می شود و در نتیجه ممکن است میزان کبودی بعد از تزریق افزایش یابد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

تا حدود ۶ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، لازم است از خم کردن سر خودداری نمود. همچنین فرد، نباید تا حدود ۶ ساعت بخوابد یا سر خود را افقی کند. در خصوص مراقبت های بعد از بوتاکس باید گفت که بعد از تزریق بوتاکس باید از تماس با محلی که در آن بوتاکس انجام شده است خودداری نمود و تا جای ممکن فعالیت های بدنی را کاهش داد. بعد تزریق بوتاکس، باید از مصرف بیش از حد الکل نیز اجتناب نمود و از ماساژ صورت، لایه برداری شیمیایی، میکرودرم و غیره نیز خودداری کرد. این موارد باید تا مدت 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس رعایت شوند.

موارد منع تزریق بوتاکس

مدت ماندگاری تزریق بوتاکس

اثربخشی بوتاکس موقت بوده و در افراد مختلف بین سه تا شش ماه طول خواهد کشید.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

کبودی موقتی شایعترین عارضه جانبی بوتاکس است، در برخی افراد ممکن است سر دردهایی ایجاد شود که در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق به پایان می رسند.

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص و در نواحی تعریف شده صورت نگیرد، ممکن است خطراتی در پی داشته باشد که از موارد شایع آن می توان به افتادگی پلک اشاره کرد.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کهیر چیست و چگونه درمان می شود؟کهیر چیست و چگونه درمان می شود؟

کهیر تحت تاثیر مواد محرک مختلف و یا عوامل و بیماری های زمینه ای دیگر بروز می نماید. کهیر با خارش پوست ناحیه محدودی از بدن شروع شده و با تورم و قرمزی آن ناحیه ادامه خواهد یافت.؛ که این خارش ممکن است خفیف و یا شدید باشد ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردنکاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردن

کلینیک‌های زیبایی مخصوصاً برای درمان خطوط افقی پوست، به دنبال روش‌های کمتر تهاجمی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که فیلرهای اسید هیالورونیک برای درمان خطوط گردن مناسب هستند. ... ادامه مطلب

لنتیگو چیست و چگونه درمان می شود؟لنتیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین