منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / فیشیال یا پاکسازی عمیق پوست

فیشیال یا پاکسازی عمیق پوست

فیشیال پوست یکی از روش‌های جدید مراقبت از پوست است. فیشیال که مراحل مختلفی دارد، باعث روشن‌تر شدن پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن می‌شود. فیشیال مجموعه‌ای از شیوه‌های مراقبتی است که روی پوست صورت انجام می‌شود و شامل انواع روش‌های درمانی و زیبایی است. هدف نهایی فیشیال پوست، بهبود ظاهر پوست و کمک به آرامش و نرمی و لطافت آن است.
هر فرایند فیشیال پوست با توجه به نوع پوست شما و ویژگی‌های خاص پوست صورت‌تان، ممکن است متغیر باشد. در واقع برای اجرای فرایندهای درمانی مختلف، همه این عوامل در نظر گرفته می‌شود و بعد، درمان‌های گوناگون و محصولات مختلف مورد استفاده در فرایند، انتخاب می‌شود. برای بیشتر افراد، فیشیال پوست به معنای تمیز کردن عمقی آن از آلودگی‌ها است؛ اما برخی از فرایندهای فیشیال، چیزی فراتر از تمیز کردن عمقی پوست است و مراحل مختلفی دارد. به دلیل اینکه در افراد مختلف، بازسازی سلول ها در بازه زمانی متفاوتی اتفاق می افتد ممکن است فواصل زمانی جلسات برای هر فرد فرق داشته باشد؛ اما در حالت طبیعی، انجام آن یک بار در ماه توصیه می شود.

مزایای فیشیال پوست

مراحل انجام فیشیال پوست

فیشیال صورت یک درمان چند مرحله‌ای و شامل مراحل ذیل است:

1. مرحله مشاوره

مرحله مشاوره به دلیل تشخیص مشکلات پوست، نیاز سنجی و شناخت جنس پوست انجام می‌شود.

2. مرحله پاکسازی

این مرحله برای تمیز کردن پوست صورت از آلودگی‌ها و مواد آرایشی با استفاده از شوینده‌ها و پاک کننده‌ صورت مناسب جنس پوست انجام می‌شود.

فیشیال یا پاکسازی عمیق پوست

3. مرحله استفاده از بخار گرم

این مرحله برای نرم شدن و باز شدن منافذ پوست جهت تخلیه بهتر جوش‌های زیرپوستی انجام می‌شود.

4. مرحله لایه برداری از پوست

در این مرحله با لایه بردارهای آنزیماتیک پوست لایه برداری شده و لایه نازکی از سطح اپیدرم که از سلول‌های مرده و شاخی تشکیل شده برداشته می‌شود.

5. مرحله تخلیه جوش‌های زیرپوستی

اگر پاکسازی پوست با تکنیک دست انجام شود، برای تخلیه جوش‌های زیرپوستی از ابزار مخصوصی استفاده می‌شود که کمی دردناک است؛ اما اگر پاکسازی با روش میکرودرم ابریژن انجام شود نیازی به تخلیه جوش‌های زیرپوستی با ابزار نیست؛ زیرا خود دستگاه با ایجاد مکش، جوش‌های زیرپوستی را تخلیه و پوست را بخوبی پاکسازی می‌کند.

6. مرحله گذاشتن ماسک

در این مرحله بر حسب شرایط و نیاز پوست از یک ماسک مناسب استفاده شده و پس از 20 دقیقه ماسک برداشته شده و پوست تمیز می‌شود.

7. مرحله بخار سرد

در این مرحله اگر پاکسازی پوست با تکنیک دست انجام شده باشد، از بخار سرد استفاده می‌شود تا منافذ پوست بسته و جمع شود.

8. مرحله پایانی فیشیال

در مرحله پایانی با یک مرطوب کننده‌ی مناسب پوست صورت مرطوب شده و بر حسب شرایط زمانی از ضد آفتاب استفاده می‌شود.

توصیه های بعد از انجام فیشیال پوست

فواصل زمانی انجام فیشیال

پزشک توانمند، پوست را بررسی می کند و بسته به نوع جوش و آکنه موجود در پوست، میزان چرب یا خشک بودن پوست، تعدد مشکلات پوستی و نوع لکه هایی را که وجود دارد، مشخص می کند که چه زمانی نیاز به فیشیال صورت دارید. افرادی با پوست های چرب که مستعد بروز آکنه و جوش هستند، باید هر دو هفته یک بار اقدام به فیشیال کنند تا به نتیجه اولیه برسند. سایر افراد کافی است ماهی یک بار این روند را تکرار کنند. در صورت داشتن پوست حساس می توانید هر 6 هفته برای جلسه مراقبتی خود مراجعه کنید.

در حالت کلی برای افرادی که مشکلی در پوست ندارند و پوستی صاف و بدون مشکل دارند، برای به تأخیر انداختن پیری توصیه می شود در سال چهار جلسه را به فیشیال صورت اختصاص دهند و به صورت اصولی پوست خود را پاکسازی و تغذیه کنند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جانبی فیشیال

به طور کلی فیشیال اگر زیر نظر فرد متخصص انجام شود عوارضی ندارد؛ اما اگر این کار با زمان بندی و استراحت پوست و با موارد مخصوص انجام نشود می‌تواند عوارضی مانند حساس شدن و قرمز شدن دائمی پوست، نازک شدن پوست و ایجاد لک برای پوست داشته باشد. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب مراکز خدمات پوست تحقیق کنید و از کیفیت محصولات مورد استفاده آنها اطمینان حاصل کنید تا از عوارض ناشی از فیشیال پوست در امان باشید.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در دو هفته اول تزریق چند درصد ژل لب جذب میشود؟در دو هفته اول تزریق چند درصد ژل لب جذب میشود؟

ژل لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌ تر شدن لب‌ ها می‌ شود و ظاهری برجسته به لب‌ ها می‌ بخشد، همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. ... ادامه مطلب

عوارض قرص های چاقی چیست؟عوارض قرص های چاقی چیست؟

قرص‌های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و مسئولیت نظارت بر این مکمل ها به عهده سازمان دارو و غذا است. شما علاوه بر اینکه زمان انتخاب باید مطمئن شوید قرص های چاقی مورد تأیید سازمان دارو و غذا هستند، باید در مورد مواد تشکیل دهنده این قرص‌ ها نیز اطلاعات کافی کسب کنید. ... ادامه مطلب

بیماری پوستی میلیا چیست و چگونه درمان می شود؟بیماری پوستی میلیا چیست و چگونه درمان می شود؟

میلیا یک عارضه پوستی است که حالتی شبیه به جوش یا آکنه دارد. این عارضه قطر حدودی 1 الی 2 میلی متر داشته و عموماً به رنگ سفید یا زرد و ظاهری گنبدی شکل است. میلیا پوست را دچار التهاب، خارش یا قرمزی نمی کند و تنها زمانی که با اجسامی مانند پتو در تماس قرار بگیرد، ممکن است کمی ملتهب شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین