منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / تأثیر پیلینگ اسید سالیسیلیک بر آکنه

تأثیر پیلینگ اسید سالیسیلیک بر آکنه

آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان متخصص پوست است. اساس ایجاد آکنه، اختلال در ترکیب و شدت چربی ترشح شده از غدد چربی و همچنین اختلال در روند و شدت شاخی شدن لایه پوستی است.آکنه‌های خفیف با مراقبت‌های خانگی و داروهای بدون نسخه درمان می‌شوند؛ اما افرادی که به آکنه‌های شدید یا طولانی مدت مبتلا هستند باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنند.

سالیسیلیک اسید یک اسید هیدروکسی بتا BHA است که در هدف قرار دادن غدد چربی مؤثر است. این نوع پیلینگ برای کسی که دارای پوستی با چربی گیر افتاده و مستعد آکنه است بسیار عالی می‌باشد؛ زیرا اسید سالیسیلیک حلال چربی است، بنابراین برای پاک کردن چربی گیر افتاده در پوست به عمق منافذ پوستتان نفوذ می‌کند، همچنین می‌تواند چربی‌هایی را که در پوست انباشته شده‌اند و باعث ایجاد جوش‌های چرکی (مانند جوش‌های سرسفید و سرسیاه) می‌شوند از بین ببرد. علاوه بر این دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به جوش‌ها و تاول‌های التهابی کمک کند.

یکی از روشهایی که در کلینیک دکتر واعظ شوشتری برای درمان آکنه در اصفهان استفاده می‌شود؛ لایه برداری با سالیسیلیک اسید است. شما می توانید برای انجام این روش و هماهنگی با کلینیک دکتر واعظ با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پیلینگ آکنه با اسید سالیسیلیک

روش‌های لایه‌ برداری و پیلینگ شیمیایی، خواص زیادی برای پوست دارند:

نحوه انجام پیلینگ آکنه با اسید سالیسیلیک

بیمار در ابتدا صورت خود را با آب و صابون شسته و نواحی پلک ها و لب را با لایه ضخیمی از وازلین به منظور مراقبت می پوشاند. سپس محلول حاوی سالیسیلیک اسید به روی پیشانی، بینی، گونه و چانه فرد زده می شود. پس از چند دقیقه صورت توسط گاز سرد پاک شده و با آب فراوان به طور کامل شسته می شود، سپس مجدداً گاز سرد تمیز روی صورت گذاشته می شود و پس از 5 دقیقه گاز را برداشته و به بیمار توصیه می شود که تا 48 ساعت در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرد و ضد آفتاب استفاده کند و تا 12 ساعت نیز مواد آرایشی مصرف نکند. این درمان باید حداقل در 4-6 جلسه و به فاصله هر دو تا چهار هفته انجام شود. پس از یک هفته از انجام پیلینگ سالیسیلیک اسید ظاهر پوست بهبود قابل توجهی پیدا کرده و هیچ یک از عوارض شامل قرمزی و سوزش و تیرگی پوست نیز گزارش نگردید. از طرفی مطالعات نشان داد که پس از جلسه چهارم درمان پیلینگ، منافذ باز پوست نیز بهبود چشمگیری پیدا کرد.

درمان اسکار جوش با لایه برداری

مراقبت های قبل از پیلینگ

مراقبت های قبل از پیلینگ معمولاً از هشت هفته پیش از شروع اولین جلسه درمانی شروع می شود. این مراقبت‌ها می توانند موجب تسهیل روند درمان و کاهش زمان ریکاوری شوند. استفاده از ژل یا کرم ریتونیک اسید پیش از انجام این پروسه توصیه می شود. استفاده از این کرم ها باعث نازک شدن بافت سطحی پوست شده و کار را برای پیلینگ راحت تر می‌کنند.

مراقبت های بعد از پیلینگ

پزشک ممکن است برای از بین بردن اندک ناراحتی ایجاد شده، داروهای مسکن تجویز نماید. اگرچه تورم پوست بعد از دو هفته از بین می رود؛ اما ممکن است ترمیم قرمزی پوست سه ماه زمان ببرد.

افراد منع از انجام پیلینگ آکنه با اسید سالیسیلیک

پیلینگ شیمیایی معمولاً روش درمانی به حساب نمی آید؛ اما برخی از افراد که در ذیل به آنها اشاره می نماییم بهتراست این روش را استفاده نکنند. در نهایت تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام این روش بر عهده پزشک می باشد:

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جانبی پیلینگ آکنه با اسید سالیسیلیک

برای همه لایه برداری ها، خشکی و پوسته پوسته شدن، به ویژه برای افرادی که پوستی بیش از حد حساس دارند؛ جزو عوارض محتمل است. علائمی مانند قرمزی و التهاب نیز جزو عوارض جانبی پیلینگ آکنه با اسید سالیسیلیک می باشد.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقهدرمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه یکی از اقدامات جوانسازی و زیبایی است که چند سالی است با استقبال فراوانی روبه رو شده و متقاضیان زیادی برای این عمل به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می‌نمایند ... ادامه مطلب

آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو میشود؟آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو میشود؟

وقتی بدن شما با کمبود آهن مواجه شود، بدن شما سعی می کند خود به خود این کمبود آهن را جبران کند و از انتقال آهن به بافت های غیر ضروری مانند مو و ناخن جلوگیری می کند.به همین دلیل دیگر فریتین به مو ها نمی رسند و به اندام های حیاتی و ضروری تر بدن انتقال می یابند و این گونه است که ریزش مو اتفاق می افتد. ... ادامه مطلب

دلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آندلایل ایجاد زائده های گوشتی (منگوله های گوشتی) و درمان آن

منگوله‌ی پوستی یک ضایعه‌ی کوچک، نرم و‌ به رنگ پوست است که معمولا دارای یک ساختار ساقه‌ای‌شکل بوده و از پوست آویزان است. این ضایعات میزان بروز بالایی در جامعه داشته و حدود ۵۰ درصد افراد آن را در طول زندگی خود بروز می‌دهند، همچنین بروز آن در زن و مرد نیز یکسان است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین