منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تناسب اندام و لاغری / عوارض قرص های چاقی چیست؟

عوارض قرص های چاقی چیست؟

افراد زیادی وجود دارند که بیش از اندازه لاغر می‌باشند و به همین دلیل به دنبال راهکاری هستند تا اندام خود را زیباتر کنند و مقداری چاق‌تر شوند، این دسته از افراد از قرص چاقی استفاده می‌کنند تا به اندام ایده آل خود برسند. قرص‌ چاقی یکی از محصولات بسیار جدیدی می‌باشد که امروزه به وسیله برخی از شرکت‌های داروساز تولید می‌شود و برای اینکه وزن افراد را زیادتر کنند این محصول را بسیار تبلیغ می‌نمایند. این محصولات، اشتهای افراد را بسیار بیشتر می‌کند و به همین دلیل موجب می‌شود که افراد وزن بیشتری داشته باشند.

قرص‌های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و مسئولیت نظارت بر این مکمل ها به عهده سازمان دارو و غذا است. شما علاوه بر اینکه زمان انتخاب باید مطمئن شوید قرص های چاقی مورد تأیید سازمان دارو و غذا هستند، باید در مورد مواد تشکیل دهنده این قرص‌ها نیز اطلاعات کافی کسب کنید. هم اکنون هیچ فهرستی از قرص های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت وجود ندارد و به همین خاطر شما باید از طریق داروخانه از قرص های چاقی مورد تأیید سازمان دارو و غذا اطلاعات کسب کنید.

نکته مهم درمورد خرید مکمل ها این است که مطمئن شوید این مکمل‌ها برای جنسیت شما ساخته شده اند. مکمل های چاقی برای بانوان از مواد متفاوتی تشکیل شده اند که در صورت عدم توجه به این مسئله ممکن است آسیب جدی به بدن شما وارد شود. از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید عوارض قرص‌های چاقی می‌باشد؛ چرا که عوارض استفاده از قرص‌های چاقی جبران ناپذیر می‌باشد و اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از این قرص‌ها استفاده می‌کنید باید به خوبی با عوارض قرص‌ افزایش وزن آشنایی داشته باشید.

عوارض قرص های چاقی

به طور کلی می‌توان گفت تنها راه کنترل وزن، فعالیت‌های فیزیکی، ورزش و تغذیه مناسب است. قرص‌های افزایش اشتها تنها محرکی هستند که به این روند کمک خواهند کرد. در این میان داروهای دیگری هم هستند که حاوی ترکیبات مفیدی نبوده و با ادعای چاقی سریع روانه بازار شده‌اند. این عوارض شامل موارد متعددی مانند عوارض قلبی، گوارشی، عصبی، چشمی، کلیوی، افزایش فشار خون، کاهش ایمنی بدن و ابتلا به بیماری‌های عفونی، افزایش موهای صورت در خانم‌ها، پوکی استخوان، به وجود آمدن جوش‌ صورت و ایجاد ترک‌های پوستی می‌باشد. بنابراین برای چاق‌شدن اصولی و غیرقابل‌برگشت بهترین کار رجوع به یک متخصص تغذیه و پیروی از دستورالعمل‌های او در این زمینه است. توجه داشته باشید که اگرچه کالری برای چاقی لازم است؛ اما مواد مغذی و مقوی نیز لازم هستند. برای چاق‌ شدن سالم باید بر روی غذاهای سالم تمرکز کرد؛ چراکه هرچند کالری بیشتر آدم را چاق می‌کند؛ اما تغذیه سالم و مقوی ضروری‌تر است. بنابراین هدف شما باید این باشد که غذاهای پر از ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و در عین حال دارای کالری را انتخاب و مصرف نمایید.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.

موارد منع مصرف قرص های چاقی

ترکیبات قرص های چاقی

اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این قرص ها شامل انواع کورتون ها مانند دگزامتازون ، پردنیزولون و…، استروئید های آنابولیک مانند انواع ترکیبات تستوسترون ، اکسی متالون و … و در نهایت مقدار کمی داروهای اشتهاآور می باشند. مقدار کمی هم پودر جوانه گندم ، کاکائو و وانیل جهت ایجاد بو و طعمی گیاهی و دلنشین به آنها اضافه می کنند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض استفاده از قرص های چاقی

عوارض استفاده از قرص‌های چاقی جبران ناپذیر می‌باشد و افراد مصرف کننده بدون شک بعد از مدتی از مصرف پشیمان می‌شوند. ترکیباتی که در این قرص‌ها وجود دارد موجب می‌شود فرد اشتهای بیشتری به دست آورد و مواد غذایی بیشتری را به بدن خود برساند. یکی از مهمترین عوارض قرص‌های چاقی این است که بدن شما به خوردن غذای زیاد عادت ندارد زمانی که شما غذای زیادی را به بدن می‌رسانید بدن، واکنش‌های جبران ناپذیری را نشان می‌دهد. برخی از مهمترین عوارض استفاده از قرص‌های چاقی عبارت می‌باشد از :

  1. افزایش حجم چربی‌های بدن
  2. تورم
  3. پوک استخوان
  4. مشکلات چشمی
  5. آب مرواردید
  6. تأخیر در رشد کودکان
  7. اختلال حافظه

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای جوانسازی پوست در اصفهان به متقاضیان گرامی ارائه شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :موسی [ 1402-11-29 ]
سلام من وزنم خیلی کمه بدنم سالمه هیچ مریضی ندارم لطفاً راهنمای کنید

امیدحاتم [ 1402-10-03 ]
سلام من چند ساله از تست و فکس استفاده میکنم عوارض داره قطعش کنم .وده کیلو چاق شدمه....داروی چاقی پیشنهادی شما که بدون عوارض باشه چی هست..ممنون

زهرا امینی [ 1402-09-14 ]
سلام من قرص سینا مصرف میکنم نزدیک دوسال یعنی عوارض دارن نخورم ولی وزنم بالا رفته از ۴۳ب ۵۴رسیدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان رگ های برجسته پشت دست با تزریق فیلردرمان رگ های برجسته پشت دست با تزریق فیلر

امروزه روش‌ های مناسبی برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌ تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌ های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله تزریق فیلر بهترین روش برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌ شود. ... ادامه مطلب

لیفت شقیقه با بوتاکس چگونه است؟لیفت شقیقه با بوتاکس چگونه است؟

لیفت شقیقه یا کشیدن پوست شقیقه که به آن لیفت تمپورال نیز می‌ گویند، نوعی جراحی پلاستیک ساده و غیرتهاجمی است. در عمل بالا کشیدن شقیقه، معمولاً پوست و لایه‌ های زیرین پوست شقیقه کشیده می‌ شود تا چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی از بین برود. ... ادامه مطلب

برداشتن پف زیر چشم با بلفاروپلاستی پلک پایینبرداشتن پف زیر چشم با بلفاروپلاستی پلک پایین

افتادگی پلک پایین ممکن است از نظر جسمی و روحی منفی روی شخص بگذارد. خوشبخانه یک درمان سرپایی نسبتاً ساده برای از بین بردن کیسه های پلک پایین وجود دارد که می تواند بافت پوست پلک را بهبود بخشد. این روش که بلفاروپلاستی پلک پایین نام دارد ظاهر جوان تر و زیباتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین