منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / پیشگیری و درمان ریزش مو در شیر دهی

پیشگیری و درمان ریزش مو در شیر دهی

کودکی که تازه متولد می شود تا چندین ماه تنها از شیر مادر تغذیه خواهد کرد. دوران شیردهی برای مادر و فرزند او فواید زیادی دارد؛ اما امکان مخاطراتی برای مادر نیز وجود خواهد داشت. یکی از این مشکلات، ریزش مو در دوران شیردهی به شمار می رود. ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی به شمار می رود که مادران شیرده با آن مواجه می باشند. البته صرفاً شیر دادن بانوان باعث بروز مشکل ریزش مو نبوده و ممکن است، عواملی به غیر از شیر دهی، در این بازه زمانی باعث ریزش مو در خانم ها شود. کنترل و مقابله با ریزش مو در دوران شیر دهی یکی از مواردی است که خانم های باردار باید پس از زایمان و شروع دوران شیر دهی به نوزاد، توجه بسیار زیادی به آن داشته باشند؛ زیرا مشکلاتی مانند ریزش مو برای خانم ها بسیار سخت تر از آقایان بوده و کمتر خانمی می تواند با مشکل ریزش مو کنار بیاید.

معمولاً زمان آغاز ریزش مو در دوران شیر دهی در همه افراد یکسان نمی باشد. خانم هایی که وارد مرحله شیر دهی می شوند، باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. این امر سبب می شود تا بتوانند در صورت مشاهده ریزش مو در دوران شیر دهی با آن مقابله نموده و از بروز مشکلات ناشی از ریزش مو جلوگیری نمایند. بیشترین میزان احتمال بروز ریزش موی خانم ها در دوران شیر دهی به سن ۲ الی ۴ ماهگی نوزاد بر می گردد. مادران شیرده در این دوره باید حساسیت بیشتری به خرج داده و کنترل دقیقتری بر روی ریزش مو داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است تعداد موهای ریخته شده از حد معمول بیشتر شود. بررسی های منظم موهای ریخته شده و شکل ظاهری موها در دوران شیر دهی می تواند در حفظ کیفیت و سلامت موها تأثیر زیادی داشته باشد و این موضوع کمک می کند تا بتوان از ریزش مو در دوران شیر دهی نیز جلوگیری نمود.

درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ریزش مو بعد از زایمان

همان طور که گفته شد مشکل ریزش مو در دوران بارداری می‌تواند به عوامل متعدد بسیاری وابسته باشد. خوشبختانه تمامی دلایل ریزش مو در این دوره از زندگی زنان شناخته شده و به همین دلیل راه‌های پیشگیری از آن فراهم است. در زیر به سه نکته مهم از دلایل ریزش مو و روش‌های مقابله با آنها اشاره کرده‌ایم:

ریزش مو در شیردهی

کمبود آهن باعث ریزش بیش از حد مو می شود. ذخیره کم آهن خون می تواند در دوران بارداری یا بعد از زایمان رخ دهد. هنگامی که کودک به دنیا می آید، آهن بدن کاهش می یابد. با این حال، اگر خانمی در دوران بارداری کم خون باشد، ساخت خون کافی پس از زایمان بیشتر زمان می برد. به علاوه، اگر خانمی مقدار قابل توجهی از خون را در حین زایمان از دست بدهد، ممکن است کم خونی بیشتری پیدا کند.

هورمون تیروئید همچنین می تواند در ریزش مو تأثیر بگذارد. افزایش یا کاهش سطح هورمون ها می تواند منجر به عوارضی شود که بر روی مو تأثیر می گذارد. یک آزمایش خون ساده می تواند مشکلات تیروئید را تشخیص دهد. اگر احتمال می دهید که ممکن است مشکل تیروئید داشته باشید، با پزشک مشورت کنید.

روش های درمان ریزش مو در شیر دهی

برای کاهش ریزش مو مهم ترین اقداماتی که توصیه می شود موارد زیر می باشد:

در واقع زمانی که شما از مواد غذایی مقوی و دارای ارزش غذایی استفاده می کنید سبب می شو که بدن تمامی موادی که برای رشد نیاز دارد را دریافت کند و در نهایت ریزش مو کاهش پیدا کند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

برای مثال می توانید خواب کافی داشته باشید و از هرگونه منابعی که به شما استرس وارد می کند دور باشید.

این روز ها روش های مختلفی با هدف کاهش ریزش مو و بهبود رشد موها و در نهایت افزایش حجم موها به کار گرفته می شود. از جمله مهم ترین روش هایی که می توان گفت در این زمینه به طور کامل موفق عمل می کند مزوتراپی است. بسیاری از مهم ترین و معتبرترین مراکز زیبایی از مهم ترین اقدامات و خدماتی که ارائه می کنند مزوتراپی است که می تواند تا حد زیادی در روند کاهش ریزش مو و افزایش تقویت مو ها نقش داشته باشد.

استرس باعث ریزش مو می شود. استرس یکی از مواردی به شمار می رود که ریزش مو در دوران شیر دهی را می تواند تا حدود زیادی تشدید نماید. بدین ترتیب حتی الامکان از استرس و اضطراب دوری نمایید. معمولاً با کاهش استرس می توان تا حدود زیادی مشکل ریزش مو در دوران شیردهی را کاهش داد.

تزریق بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آلودگی هوا چه تأثیری روی سلامتی پوست ما دارد؟آلودگی هوا چه تأثیری روی سلامتی پوست ما دارد؟

افزایش آلودگی هوا طی سالها تأثیرات عمده ای بر روی پوست انسان داشته است. یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به پوست بعد از اشعه های ماورای بنفش، آلودگی هوا است. ... ادامه مطلب

علت ریزش مو و طاسی در زنان چیست؟علت ریزش مو و طاسی در زنان چیست؟

ریزش بیش از حد یا غیر طبیعی مو به عنوان آلوپسی شناخته می‌شود و انواع مختلفی دارد. آلوپسی آندروژنتیک شایع ترین علت ریزش مو در زنان است. از دیگر اختلالات می توان به آلوپسی آره آتا ، تلوژن افلوویوم ، آلوپسی سیکاتریکال و آلوپسی آسیب زا اشاره کرد ... ادامه مطلب

علت و درمان حساسیت به بدلیجاتعلت و درمان حساسیت به بدلیجات

حساسیت پوستی خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد. از جمله حساسیت پوستی همراه با خارش و قرمزی و یا حساسیت بدون خارش و گا‌هی زخم‌های سطحی که هرکدام دارای علت‌های مختلف و روش درمان متفاوت می‌باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین