منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / درمان ریزش سکه ای ریش اقایان

درمان ریزش سکه ای ریش اقایان

آلوپسی باربا (Alopecia Barbae) را می توان با عنوان ریزش موی ریش در مردان توصیف کرد. ریزش سکه ای ریش مردان، یک بیماری خود ایمنی است که سبب ریزش مو در برخی نواحی کوچک از ریش می شود. ظاهر این بیماری برای مردان ناراحت کننده بوده و می تواند اعتماد به نفس آنها را تحت تأثیر قرار دهد. آلوپسی باربا نوعی از ریزش موی ناحیه ای (آره آتا) است که ناحیه ریش را به خود مبتلا می کند. این بیماری معمولاً به صورت ناگهانی بروز داده و نواحی دایره مانندی از ریزش مو را در ریش به وجود می آورد.

برای درمان ریزش سکه ای ریش باید دلیل این ریزش تشخیص داده ‌شود. در خصوص درمان آلوپسی باربا در حال حاضر هیچ درمان به خصوصی وجود ندارد. تنها می‌توان علائم بیماری را درمان و مدیریت کرد. گاهی اوقات با روش‌های درمانی ممکن است آلوپسی باربا را موقتاً متوقف کرد تا موها مجدداً کمی رشد کنند. در نتیجه فرد برای مدت محدودی در صورت خود مو دارد؛ اما ممکن است بعد از یک دوره موها دوباره شروع به ریزش کنند. روش‌های درمانی ریزش ریش تا حدودی با روش‌های درمان ریزش مو در مردان یکی است؛ چون عموماً الگو و علت ریزش موی صورت با سر تقریباً یکی هستند. درمان‌های مختلف بسته به سن، میزان ریزش مو و عوامل متعدد دیگر مشخص‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آلوپسی باربا هدف از درمان، جلوگیری از حمله سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو و تحریک رشد موهای صورت است.

درمان ریزش موی سر و ریش آقایان با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ریزش سکه ای ریش

مانند آلوپسی آره آتا، متخصصان از علت دقیق ابتلا به آلوپسی باربا مطمئن نیستند؛ اما موارد زیر به عنوان عامل محرک ریزش سکه ای ریش در نظر گرفته شده است:

علائم ریزش سکه ای ریش

ریزش ریش ممکن است به شکل ناگهانی در طول چند روز بروز کند یا این اتفاق در طول چند هفته صورت گیرد. لکه‌های ریزش ریش به صورت اشکال مدور ظاهر می‌شوند. در هنگام از دست دادن موی صورت احتمال بروز خارش و درد در پوست وجود دارد. به طور معمول، پوست قابل مشاهده صیقلی می‌شود، اگرچه ممکن است در لمس، زبر احساس گردد. برخی از مردم دچار سرخی، آزردگی و التهاب در نقاط دچار ریزش می‌شوند. گاهی از اوقات احتمال رویش موهای نازک در قسمت انتهایی محدوده دچار ریزش و اطراف آن وجود دارد.

علت ریزش سکه ای ریش

روش‌های تشخیص ریزش سکه‌ای ریش

پزشک معمولاً به سادگی با بررسی میزان ریزش مو و بررسی چند نمونه مو می‌تواند ریزش موی سکه‌ای را تشخیص دهد و همچنین ممکن است بیوپسی پوست سر را برای رد سایر بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند (از جمله عفونت‌های قارچی) درخواست نماید. اگر فرد مشکوک به بیماری‌های خودایمنی باشد، ممکن است آزمایش خون نیز برایش انجام گیرد. این آزمایش خون خاص بستگی به اختلال خاصی دارد که پزشک به آن مشکوک است با این حال، آزمایشگاه احتمالاً وجود یک یا چند آنتی بادی غیر طبیعی را آزمایش خواهد کرد. اگر این آنتی‌بادی‌ها در خون فرد یافت شوند، معمولاً به این معنی است که به یک اختلال خود ایمنی مبتلا است. سایر آزمایش‌هایی که برای تشخیص ریزش موی سکه‌ای ممکن است درخواست شود عبارت هستند از:

درمان ریزش سکه ای ریش اقایان

۱. درمان با داروهای موضعی

داروها بخش مهمی از درمان ریزش موی صورت را تشکیل می‌دهند. چندین داروی مختلف را می‌توان برای درمان ریزش موی ریش استفاده کرد. از جمله این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

نوردرمانی

نوردرمانی، فتو‌شیمی‌درمانی یا فتوتراپی نامیده می‌شود. این یک نوع پرتودرمانی است که از ترکیبی از یک داروی خوراکی به نام پسورالن و نور UV برای درمان ریزش موی صورت استفاده می‌کند. تأثیر این درمان در کنار درمان‌های مکمل قابل‌توجه است.

هزینه لازم برای درمان ریزش موی صورت در مردان

این هزینه ها به مواردی از جمله دستمزد پزشک، هزینه روشی که انتخاب می کنید، کلینیکی که مراجعه می نمایید و سایر خدماتی که در کلینیک و یا مطب دریافت می کنید بستگی دارد.

تزریق بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساجد شریفی [ 1402-08-06 ]
سلام ریزش سکه ای دارم ۳ دوره امپولم زدم خوب نشدم نزدیک ۶ ماه هست لطفا راهنمایی کنین ممنون

صمد [ 1402-07-15 ]
سلام ریزش ریش سکه ای دارم چطور میشه درمان کنم

حسن مرادی [ 1402-06-30 ]
با سلام ریزش سکه ای ریش دارم و رشد ریشم کم شده چندوره قرص و پماد استفاده کردم و حتی دو دوره امپول کورتون زدم ولی تاثیری نداشته نزدیک شش ماهه در گیر این بیماری شدم لطف کنید راهنمایی کنید ممنون

عبدالله نبوکی [ 1402-03-02 ]
سلام ریزش ریش سکه ای دارم چطور میشه درمانش کنم

رضا حیدری [ 1401-12-24 ]
سلام ریزش مو سکه ای داشتم قبلا الان با دارو رفع میشه یانه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردنکاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردن

کلینیک‌های زیبایی مخصوصاً برای درمان خطوط افقی پوست، به دنبال روش‌های کمتر تهاجمی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که فیلرهای اسید هیالورونیک برای درمان خطوط گردن مناسب هستند. ... ادامه مطلب

انجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستیانجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند آر اف فرکشنال و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند ... ادامه مطلب

کلوئید یا گوشت اضافه چگونه درمان می شود؟کلوئید یا گوشت اضافه چگونه درمان می شود؟

روشهای زیادی برای درمان کلوئید وجود دارد. یکی از روشهای موثر کرایوتراپی یا سرما درمانی است که در اصطلاح عامیانه به آن فریز کردن ضایعه پوستی هم گفته می‌شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین