منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟

نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟

افزایش سن، باعث ایجاد تغییراتی در بافت پوست می‌گردد. در نتیجه این تغییرات نشانه‌هایی مثل چین و چروک و افتادگی پوست مشاهده می‌شود که باعث ناراحتی و حتی پایین آمدن اعتماد به نفس افراد می‌گردد. خوشبختانه در حال حاضر روش‌های مختلف بسیاری با هدف جلوگیری و حتی رفع نشانه‌های پیری پوست ایجاد شده‌اند. یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین این روش‌ها تزریق بوتاکس به صورت است. تزریق بوتاکس به دلیل ایمن بودن، هزینه پایین در مقایسه با عمل‌های زیبایی مشابه، تأثیرگذاری بالا و سریع، عدم نیاز به دوره نقاهت و بروز عوارض جانبی شدید و اذیت کننده به عنوان پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی صورت در کلینیک‌های زیبایی شناخته می‌شوند. این ماده جهت درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده می شود؛ اما عمده تمرکز بر روی رفع چروک های پوستی است.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس بیشتر به عنوان فرآورده‌ای تزریقی برای درمان چین و چروک‌ها و خطوط صورت شناخته می‌شود. به طور کلی کاربردهای بوتاکس را می‌توان به دو دسته‌ی زیبایی و درمانی تقسیم کرد.

کاربردهای زیبایی

کاربردهای درمانی

نحوه تزریق بوتاکس

مزایای تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس

روش تزریق بوتاکس چانه، خطوط اخم، چروک ها صورت و … می‌تواند بسته به محل تزریق ، چنددقیقه طول بکشد. تعداد تزریق‌ها و مقدار دوز تجویزشده بسته به‌شدت چین ‌و چروک‌ متفاوت است. ابتدا قبل از تزریق، پزشک ناحیه تزریق را علامت‌گذاری می‌کند، سپس با دقت در محل موردنظر بوتاکس تزریق می‌شود. ممکن است که یک کرم بیحس‌کننده موضعی بر روی پوست بیمار اعمال شود تا فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

مراقبت قبل از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس

  1. تا ۱۲ ساعت پس از تزریق بوتاکس از شستشوی موضع خودداری نمایید.
  2. تا ۱۲ ساعت از استفاده لوازم آرایشی خودداری نمایید.
  3. از زمان تزریق تا ۲ ساعت روی صورت نخوابید.
  4. تا ۱۰ روز تاتوی ابرو نکنید.
  5. تا ۲ هفته از سونا، جکوزی و حمام داغ خودداری نمایید.
  6. تا ۲ روز ورزش سنگین انجام ندهید.
  7. در صورت بروز ورم و دو بینی و افتادگی پلک به پزشک اطلاع دهید.
  8. تا مدت زمان ۱ هفته نباید از رنگ ابرو و مو استفاده شود.
  9. قبل از انجام هرگونه تزریق به پزشک خود اطلاع دهید.

ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد. دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد. با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد.

موارد منع تزریق بوتاکس

قیمت بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آنها را در فهرست زیر مطرح کرده‌ایم:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض بوتاکس

از آنجا که بوتاکس عمدتاً جذب عضلات محل تزریق می شود و مقادیر بسیار ناچیزی از آن وارد گردش خون می شود، با دوزی که برای باز کردن چروک ها به کار می رود تقریباً هیچ عارضه سیستمیک مهمی ایجاد نمی کند. البته مثل هر تزریق دیگری ممکن است سوزش، قرمزی و کبودی محل تزریق اتفاق بیفتد که پس از چند ساعت خود به خود برطرف می گردد. به علاوه در برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس سردرد یا تهوع خفیف یا علائم سرماخوردگی ایجاد می شود که معمولاً ظرف 2-3 روز بهبود می یابد.

عارضه جدی تری که گاهی در اثر تزریق بوتاکس اتفاق می افتد افتادگی پلک است. البته خوشبختانه این عارضه نسبتاً نادر است و در کمتر از 3% موارد اتفاق می افتد. افتادگی پلک معمولاً یک هفته پس از تزریق بروز می کند و پس از 2-3 ماه به تدریج بهبود می یابد. خوشبختانه تمام عوارض بوتاکس گذرا هستند و حداکثر ظرف مدت 6 ماه خود به خود برطرف می شوند.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبت های پس از تزریق چربیمراقبت های پس از تزریق چربی

همه روشهای جوانسازی، افزایش حجم و درمانهای مشکلات و بیماری‌های پوست و مو، برای حصول بهترین نتایج، نیازمند مراقبت و رسیدگی‌ پس از عمل هستند. تزریق چربی نیز به عنوان یکی از روشهایی که به جوانسازی پوست می‌پردازد به مراقبتهای پس از تزریق نیز احتیاج دارد که در این متن به آن اشاره شده است. ... ادامه مطلب

رفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روشرفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روش

هر جراحتی که در پوست ایجاد می‌شود، به مرور زمان با جایگزینی سلولهای جدید ترمیم خواهد شد البته گاهی بازسازی پوست به اسکار می‌انجامد که بستگی به عمق و شدت جراحات وارده بر پوست و قابلیت های بدنی فرد دارد. در ادامه لیزر درمانی را به عنوان یکی از بهترین روشهای درمان جای زخم، بخیه و سوختگی معرفی می‌کنیم. ... ادامه مطلب

برای جوانسازی پوست اندولیفت بهتر عمل میکند یا هایفوتراپی؟برای جوانسازی پوست اندولیفت بهتر عمل میکند یا هایفوتراپی؟

در حال حاضر روش درمانی و زیبایی که بدون عمل جراحی و غیرتهاجمی فقط با ارسال امواج اولتراسوند و گرم کردن لایه SMAS روی لیفت صورت تأثیر می‌گذارد، هایفوتراپی است. روش‌هایی که می‌توانند لایه SMAS را تحت تأثیر قرار دهند مانند لیفت با نخ یا عمل جراحی، روش‌های تهاجمی هستند که با عوارض جانبی زیادی همراه است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین