منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / چه چیزی باعث آتروفی پوست سر میشود؟

چه چیزی باعث آتروفی پوست سر میشود؟

آتروفی، اضمحلال (نابودی، تجزیه) کامل یا جزئی بخشی از بدن است. در رویه‌های پزشکی، به ورودی‌های عصبی و هورمونی که یک عضو یا هورمون را حفظ می کنند، اثرات تروفیک می گویند. آتروفی پوست به دلیل اختلال در ساختار و عملکرد بافت همبند رخ می دهد و از نظر بالینی با نازک شدن لایه های اپیدرم و درم پوست، کاهش فیبرهای الاستیک پوست ( کلاژن و الاستین)، کاهش غدد ترشح کننده عرق و سبوم ایجاد می شود. آتروفی در موارد شدید با عارضه گشاد شدگی مویرگها با تلانژکتازی همراه است که باعث افزایش بیش از حد قطر مویرگ ها در زیر سطح پوست می شود در نتیجه رگه های متمایل به قرمز و گاهی متورم در زیر پوست ایجاد می شود که با چشم قابل مشاهده اند. آتروفی پوست میتواند لایه اپیدرم یا درم را درگیر کند، به صورت محدود یا منتشر یا به شکل نواری باشد. فرایندهای آتروفی پوست میتواند همزمان با کاهش متابولیسم در اثر افزایش سن (آتروفی پیری)، سوءهاضمه، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن، اختلالات هورمونی، اختلالات گردش خون، تغییرات رشد بافت عصبی یا تغییرات التهاب شروع شود. آتروفی پوست سر معمولاً با کوچک شدن فولیکول های مو و ریزش مو همراه است

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.

دلایل ایجاد آتروفی

دلایل آتروفی شامل این موارد است: جهش‌ها (که می تواند منجر به نابودی ژن سازنده یک عضو شود)، تغذیه ضعیف، گردش ضعیف، فقدان پشتیبانی هورمونی، فقدان تأمین عصبی به اعضای هدف، آپوپتوز تعداد زیادی از سلول‌ها، تمرین ورزشی بد یا تمرین نکردن یا بیماری های ذاتی خود بافت‌ها. پزشکان چندین عامل اصلی را که در توسعه آتروفی نقش دارند، شناسایی می کنند:

  1. نازک شدن عمومی که در سن یا بیماری های روماتیسمی ظاهر می شود. آتروفی پوست همچنین می تواند پس از استفاده از پماد هورمونی (گلوکوکورتیکوئید) ایجاد شود.
  2. پویکیلودرمی
  3. acrodermatitis مزمن
  4. Anemedermia اولیه یا ثانویه که خود را پس از بیماری های التهابی ظاهر می شود.
  5. آتروفی Nevus
آتروفی پوست سر

علائم آتروفی

علائم شروع آتروفی در بیمار به دلیل تغییر مشخص در ظاهر و وضعیت پوست به راحتی در مراحل اولیه تشخیص داده می شود. علائم اصلی عبارتند از:

درمان آتروفی

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر درمان مؤثر فرآیند آتروفیک وجود ندارد. الاستوز غیر قابل برگشت است، بنابراین توصیه های پزشکان به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری کاهش می یابد. به بیماران پنی سیلین، یک دوره نگهداری ویتامین درمانی و داروهایی که سوخت و ساز بدن را عادی می کنند، تجویز می شوند. تظاهرات خارجی آتروفی تنها از نظر جراحی از بین می رود، مگر اینکه ضایعه به لایه های زیرین بافت زیر جلدی گسترش یابد. عصاره های گیاهی و پمادهای آرام بخش خاصیت حمایتی دارند.

تشخیص آتروفی

تشخیص آتروفی به دلیل تجلی ظاهری و خاص بیرونی دشوار نیست. مشکل تشخیص ممکن است در تعیین علت آسیب بافت ایجاد شود که بدون آن اختصاص درمان مناسب به بیمار غیرممکن است. علائم ضایعات آتروفیک در یک بیمار توسط متخصص پوست بررسی و طبقه بندی می شود. فرایند تحقیقات آسیب شناسی شامل سونوگرافی پوست و بافت زیر جلدی، بررسی ساختار مو و ناخن ها است.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

پیشگیری از آتروفی

راهکارهای زیر از جمله روش‌های مؤثر در پیشگیری از ایجاد عارضه آتروفی هستند:

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از موثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. اگرچه هر دو روش باعث کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند شد اما در بکارگیری آنها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

نکاتی مربوط به لیزر موهای زائد پانکاتی مربوط به لیزر موهای زائد پا

جذابیت پاهای صاف و بدون مو فراتر از زیبایی شناسی است و اعتماد به نفس شما افزایش میدهد. لیزر موهای زائد پا با خیال راحت و مؤثر فقط در چند جلسه درمانی این نتایج را به شما ارائه می دهد. شما می توانید با اطمینان از این که تمام مراحل درمان تحت نظر پزشک انجام می‌شود؛ به این عمل بپردازید ... ادامه مطلب

پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

کاربرد روشهایی مانند پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) و پی آر اف (فیبرین غنی از پلاکت) در جوانسازی پوست یک استراتژی درمانی نوین می باشد که بر اساس فاکتورهای رشد خودی، پایه ریزی شده است. بیس اصلی مواد قابل تزریق در این روشها پلاکت است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین