منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / جوانسازی پوست صورت با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر

افزایش سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ی این اجزا هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تأثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف می‌شود.

جوانسازی پوست صورت یک روش درمانی زیبایی است که از طریق روش‌های جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است. با توجه به عمق درمان پوست، روش های جوانسازی با هم تفاوت دارند. در جوانسازی پوست صورت، عمقی مشخص از ساختار پوست صورت را هدف گرفته و به این ترتیب برای درمان مشکلات ایجاد شده در پوست صورت مثل چین و چروک، شل‌شدگی، تغییر رنگ‌دانه‌ها و جای زخم و جراحت باقیمانده بر روی پوست، استفاده می شوند. جوانسازی پوست صورت با لیزر یک روش درمانی مؤثر برای از بین بردن لایه‌های بالای پوست به منظور آشکار شدن پوست شفاف تر، نرم‌تر و صاف‌تر لایه‌های زیرین می‌باشد. به این منظور پرتوی لیزر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک فرآیند تکثیر سلولی و تولید کلاژن می‌شود. لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا عمیق را برطرف کرده و رنگ، بافت و سفتی پوست را به میزان چشمگیری بهبود بدهد.

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست، مو و زیبایی در اصفهان، تکنولوژی لیزر، برای جوانسازی پوست و بسیاری دیگر از اقدامات کلینیکال زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد. شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

فواید لیزر جوانسازی

انواع لیزر جوانسازی پوست

دستگاه لیزر c & b

دستگاه لیزر c & b دارای دو طول موج مختلف می‌باشد. هندپیس دستگاه، دارای طول موج 1440 نانومتر می‌باشد. با عمق نفوذ بیشتر باعث تحریک کلاژن سازی و جمع شدن منافذ پوست می‌شود. نحوه درمان با کرم بیحسی موضعی که حدود 40 دقیقه روی صورت مراجعه‌کننده باقی می‌ماند و کاملاً بدون درد و قابل‌تحمل می‌باشد.

لیزر آر اف فرکشنال

دستگاه‌های لیزر زیادی توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شود؛ اما یکی از بهترین و به روزترین آنها لیزر آر اف فرکشنال است. عوارض جوانسازی پوست صورت با لیزر آر اف فرکشنال بسیار کمتر از لیزرهای قدیمی‌تر است. به همین دلیل استفاده از این لیزر با نتایج بسیار موفق، با کمترین عوارض همراه است. دستگاه فرکشنال RF ( آر اف فرکشنال )، دارای سوزنهای بسیار ظریفی می باشد که جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت با طلا پوشیده شده اند و قطر آنها 200میکرون می باشد.در این روش از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده می شود که برای عملکرد، نیاز به گیرنده و فرستنده دارند. وقتی دستگاه روی پوست قرار میگیرد، همزمان با فرورفتن این سوزن ها یک گرمایش عمقی در ناحیه درم ایجاد می شود. این سوزنها با عمق نفوذ قابل تنظیم وارد پوست می‌شوند و پوست را به کلاژن سازی تحریک می‌کنند.

لیزر جوانسازی پوست

لیزر CO2

بازسازی سطح پوست با لیزر فرکشنال CO2 که قادر به ایجاد تغییرات چشمگیر در ظاهر و حالت پوست و کاهش نشانه‌های پیری است، یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی غیر جراحی موجود می‌باشد. لیزر فرکشنال CO2 یک روش بسیار مؤثر و ملایم برای جوانسازی پوست و بازگرداندن ظاهر جوان‌تر است و باعث بهبودی سریع‌تر، کاهش ناراحتی و پیشرفت تدریجی طولانی مدت می‌شود. نور حاصله از سیستم لیزر CO2 برای احیای پوست با آسیب‌های میکرو بسیار مؤثر است. به طور معمول، پرتوی لیزر CO2 از طریق لیزر فرکشنال CO2 به هزاران پرتو کوچک نور تقسیم می‌شود. این پرتوهای کوچک نور به لایه‌های عمیق پوستی برخورد می‎‌کنند. آنها در یک زمان به یک قسمت خاص سطح پوست متمرکز شده و به سرعت باعث بهبودی پوست می‌شوند. این درمان پوست را سفت می‌کند و تولید طبیعی کلاژن را تحریک می‌نماید.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم دارای طول موج۲۹۴۰نانومتر است. این طول موج برای جذب آب پوست مناسب است. این میزان جذب آب، فرایند برداشتن لایه پوست را تحت کنترل درمی‌آورد؛ بنابراین لیزر اربیوم برای ترمیم و جوانسازی پوست و کاهش چروک، جای زخم و جوش و تجمع غیریکنواخت رنگدانه‌ها به کار برده می‌شود. این لیزر برای برداشتن ضایعه‌های گوناگون پوستی (برجستگی‌ها و غده‌های پوستی) نیز کاربرد دارد.

نحوه جوانسازی پوست با لیزر

این روش جوانسازی پوست صورت معمولاً با بیحسی موضعی (تزریق بیحسی در محل درمان) صورت می‌گیرد. لایه‌های خارجی پوست با استفاده از یک پرتو نور لیزری بخار می‌شوند و پوست زیرین را صاف‌تر و جوان‌تر می‌سازد. در هنگام از بین رفتن لایه‌های قدیمی، رشد سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌شود.

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت

بعد از تمام شدن عمل جوانسازی پوست با لیزر، پزشک برای جلوگیری از آسیب بافت پوست، پوست را پانسمان می کند. برای بهبود کامل و به دست آوردن نتایج بهتر ممکن است نیاز به تعویض پانسمان یا درمان های موضعی ویژه باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

موارد منع جوانسازی پوست صورت با لیزر

در صورتی که فرد متقاضی مشکلات زیر را داشته باشد، لیزر جوانسازی پوست به او توصیه نمی شود:

پوست تیره مستعد

  1. کسانی که آکنه فعال دارند.
  2. پوست های حساس و ظریف
  3. چین و چروک های عمیق و زیاد
  4. بیمارانی که رنگ پوست روشن تری دارند، متقاضیان مناسب تری نسبت به بیمارانی هستند که دارای رنگ پوست تیره می باشند؛ زیرا عوارض جانبی در این افراد با رنگ پوست تیره زیاد است.

عوارض لیزر جوانسازی پوست

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آلودگی هوا چه تأثیری روی سلامتی پوست ما دارد؟آلودگی هوا چه تأثیری روی سلامتی پوست ما دارد؟

افزایش آلودگی هوا طی سالها تأثیرات عمده ای بر روی پوست انسان داشته است. یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به پوست بعد از اشعه های ماورای بنفش، آلودگی هوا است. ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل یکی از درمان های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می شودکه می توانند به بهبود انواع آسیب های پوستی از جمله چین و چروک کمک کنند. ... ادامه مطلب

مهمترین مراقبت های بعد از پاکسازی پوستمهمترین مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

لایه برداری پوست به مجموعه‌ ای از درمان‌ های پوستی می‌ گویند که باعث بهبود بافت، رنگ و سلامت پوست شما می‌ شوند. لایه برداری کلینیکی نیاز به مراقبت‌ های خاصی دارد و مراقبت های بعد از آن مهم هستند؛ چون در مراحل مختلف لایه برداری به پوست شما استرس وارد می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین