منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / رفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

رفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

سیاهی و تیرگی زیر بغل، آرنج، زانو و کشاله ران، مشکل بسیاری از افراد می‌باشد. سیاهی و تیرگی این نواحی بر مردان و زنان در تمام سنین تأثیر می‌گذارد. سیاهی و تیرگی برخی از نقاط بدن اغلب اوقات در نتیجه تولید طبیعی رنگدانه‌ی پوست به نام ملانین است که بیش از حد در برخی نواحی بدن تولید می‌شود. این تغییر رنگ بر خارجی‌ترین لایه پوست تأثیر می‌گذارد و موجب ایجاد نواحی سیاه و تیره می‌گردد. این تیرگی‌ ها اعتماد به نفس افراد را تحت‌ الشعاع قرار می‌دهد. بهترین روش برای درمان سیاهی زیر بغل و کشاله ران در ابتدا تعیین علت دقیق ایجاد مشکل و سپس درمان آن است. روش های مختلفی جهت درمان این مشکل وجود دارد که در این مطلب بدان پرداخته میشود.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.

علل تیرگی کشاله‌ی ‌ران و زیر بغل

  1. علت شایع تیرگی زیر بغل و کشاله‌ی ران، تولید کراتین توسط اصطکاک لباس زیر یا خود لباس بر روی پوست است. مالش دو جسم می‌تواند حرارتی را ایجاد کند که باعث تغییر رنگ گردد. پوشیدن لباس‌های تنگ و ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند نایلون و یا لباس زیر و پوشاک اسپندکس، عوامل شایعی هستند که باعث اصطکاک می‌شوند. غالباً مالش و اصطحکاک ممکن است به ضخامت کراتین منجر شده و درمان را دشوار سازد.
  2. تعریق بیش از حد می‌تواند موجب تیره شدن پوست به ویژه در کشاله‌ی ران و زیر بغل گردد.
  3. نژاد و اصالت ژنتیکی. برای افرادی که اجداد آنها دارای پوست سیاه یا قهوه‌ای بوده‌اند، احتمال بیشتری برای تیره‌تر شدن کشاله ران و زیر بغل آنها وجود دارد. البته علت سیاهی زیر بغل مطلق نیست که همه افراد این نژادها دارای تیرگی پوست زیر بغل باشند.
  4. قرار گرفتن در معرض نور خورشید. حتی اگر این مناطق به طور مستقیم به معرض نور آفتاب قرار نگیرد، باز هم این احتمال وجود دارد که تحت تأثیر نور خورشید قرار گیرد.
  5. عدم تعادل هورمونی و مشکلات غدد درون ریز. افراد دیابتی، زنان باردار و افراد مبتلا به مشکلات غدد درون ریز به دلیل تولید غیر طبیعی هورمونها مثل استروژن، انسولین و غیره، به شدت در معرض تیره شدن پوست زیر بغل و کشاله‌ی ران قرار دارند.
  6. چاقی. افراد چاق به دلیل اصطکاک پوست و ناتوانی پوست برای تنفس به علت عدم تهویه کافی، به احتمال زیاد دچار مناطق تیره پوست می‌شوند.
  7. تولید بیش از حد ملانین در بدن. دلیل اینکه پوست دارای رنگ است، وجود ملانین است و رنگ پوست به مقدار ملانین بستگی دارد. هرچه رنگ پوست سفیدتر باشد، پوست این مناطق، کمتر دچار تیرگی خواهد شد. تولید بیش از حد ملانین و تجمع آنها در برخی از مناطق باعث تیره‌تر شدن کشاله‌ی ران و زیر بغل می‌شود.
رفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

کرم‌های موضعی

کرم‌های موضعی بسیاری برای از بین بردن تیرگی زیر بغل وجود دارند که این کرم‌ها از طریق متوقف کردن تولید ملانین در پوست، موجب روشن شدن آن می‌شوند. از بین بردن تیرگی زیر بغل با کرم‌های موضعی به چند هفته وقت نیاز دارد تا تأثیرات مثبت خود را نشان دهد.

لیزر

درمان با لیزر به طور خاص برای سفید کردن نواحی مانند زیر بغل، آرنج و زانو استفاده می‌شود. نور لیزر منطقه آسیب دیده پوست شما را هدف قرار می‌دهد تا سلول‌های مرده پوست و رنگدانه ها را از بین ببرد و موجب سفید و روشن کردن این نواحی شود. در طی روند درمان، زیر بغل، آرنج یا زانوی شما کاملاً تمیز می‌شوند و سپس مقدار کمی از پرتوهای لیزر روی منطقه آسیب دیده اعمال می‌شوند. این پرتوها موجب درمان رنگدانه ها و سلول‌های آسیب دیده برای بهبود ظاهر پوست و سفید کردن آن به کار می‌روند. لیزر با از بین بردن لایه بیرونی پوست (اپیدرم) باعث کاهش سیاهی زیر بغل می‌شود و در عین حال با گرم کردن لایه زیرین پوست (درم) رشد کلاژن جدید را تحریک می‌کند. همزمان با درمان سیاهی و تیرگی، پوست جدیدی که شکل می‌گیرد، صاف‌تر، سفت‌تر و روشن‌تر است.

ميكرونيدلينگ

این روش ( میکرونیدلینگ ) شامل استفاده از یک قلم الکترونیکی است كه با استفاده از سوزن‌های متعدد سوراخی عمودی در پوست ایجاد کرده و به نتایج جوانسازی بهینه، حفظ انسجام اپيدرمي و کاهش زمان از کارافتادگی منجر می‌شود. عملكرد ارتعاشی خودکار قلم سرعت نيدلينگ پوست، اثربخشی و جذب محصولات را افزایش داده و در عین‌حال موجب کاهش درد و ناراحتی ناشی از درمارولر می‌شود. سوزن‌های درماپن به سطح داخلي پوست شما نفوذ كرده و ترميم پوست از داخل به خارج را تسریع می‌کنند. این درمان تولید کلاژن توسط بدن را تحریک کرده و موجب کاهش ظهور خطوط ريز و چین‌وچروک‌ها، ناصافی‌های سطح پوست، پيگمانتاسيون سطحی، اسكارهايي چون آکنه یا آبله‌مرغان، ترک‌های بدن و افتادگی پوست می‌شود.

میکرودرم ابریژن

سفید کردن پوست زیر بغل و کشاله ران به کمک روش میکرودرم در بهبود رنگ کلی و بافت پوست بسیار مؤثر است. در این روش درمانی از یک وسیله مخصوص برای سایش بالاترین لایه پوست استفاده می‌گردد. میکرودرم علاوه بر شروع فرایند ترمیم، میزان کلاژن پوست را افزایش داده در نتیجه پوست سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود.

نور شدید پالسی (IPL)

آی پی ال تکنیکی است که در آن پالس‌های نوری شدید بر روی پوست ساطع می‌گردد تا بدون داشتن دوره بهبودی فرایند تولید کلاژن تحریک، لکه‌های تیره روی پوست مورد هدف قرار گیرد و پوست زیر بغل و کشاله ران روشن‌تر و درخشان‌تر شود. با یکدست شدن بافت‌های پوستی غیریکنواخت، پوست شاداب‌تر و نرم‌تر می‌شود. این روش کاملاً بدون درد و درمان سریعی برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

پیشگیری از تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

عواض درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

تکنیک‌های مورد استفاده برای روشن کردن پوست گاهی اوقات می‌تواند عوارض جدی مانند موارد زیر داشته باشد:

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اگزمای سبوره چیست و چگونه درمان می شود؟اگزمای سبوره چیست و چگونه درمان می شود؟

اگزما سبوره یک نوع بیماری پوستی است که با التهاب پوست سر یا صورت به صورت به شکل پوسته یا فلس که در سطح پوست پخش می‌شوند، خود را نشان می‌دهد. ... ادامه مطلب

چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟چرا پوست دچار لک و پیس پوست میشود؟

بیماری پیسی نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگ پوست در بخش‌ های مختلف بدن می‌ شود. مناطق بی‌ رنگ معمولاً با گذشت زمان وسیع‌تر می‌ شوند. بیماری پیسی هنگامی رخ می دهد که سلول هایی که ملانین تولید می کنند از بین می روند یا از کار می افتند. ... ادامه مطلب

علت افتادگی پوست چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟علت افتادگی پوست چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

در حالی که افتادگی پوست ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، احتمال آن با افزایش سن افراد، بیشتر می‌شود. از دست دادن وزن به میزان قابل توجه و همچنین ابتلا به برخی از بیماری‌ها ممکن است باعث افتادگی در پوست شوند ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین