منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / مهمترین مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

مهمترین مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

غدد ریز زیر پوست برای محافظت از پوست در برابر خطرات خارجی، روغنی به نام سبوم تولید می‌کنند. این غدد از فولیکول‌ها به عنوان یک مسیر استفاده می‌کنند تا به سطح پوست (لایه خارجی) برسد و مانعی ایجاد کند که از نفوذ باکتری‌ها یا سایر عوامل مضر جلوگیری می‌کند؛ اما جمع شدن بیش از حد آلودگی روی سطح باعث انسداد فولیکول، به دام انداختن سبوم و تجمع عرق و سلولهای مرده پوست بر سطح پوست می‌شود. کمبود سبوم در سطح پوست و تجمع آلودگی‌ها و باکتری‌ها در فولیکول باعث التهاب و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. لایه برداری صورت به شکل مناسب باعث جلوگیری از تجمع کثیفی و باکتری‌ها می‌شود و اجازه می‌دهد روغن سبوم بدون مانع به سطح پوست برسد. لایه برداری پوست به مجموعه‌ای از درمان‌های پوستی می‌گویند که باعث بهبود بافت، رنگ و سلامت پوست شما می‌شوند. لایه برداری کلینیکی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد و مراقبت های بعد از آن مهم هستند؛ چون در مراحل مختلف لایه برداری به پوست شما استرس وارد می‌شود.

لایه برداری پوست جزو روشهای کم عارضه و تاثیرگذار است که به سرعت پوست را بهبود می‌بخشد. این روش توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لایه برداری پوست

  1. باعث رفع آلودگی از منافذ پوست و برداشتن سلول‌های مرده و شاخی از روی پوست می‌شود.
  2. در کمرنگ شدن لک، کک و مک، رفع اسکارهای جوش، یکنواخت شدن و روشن شدن رنگ پوست مؤثر است.
  3. به شفافیت، شادابی و نرم شدن بیشتر پوست کمک می‌کند.
  4. باعث جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک‌های سطحی پوست می‌شود.
  5. در افزایش جذب کرم‌ها و محصولات درمانی به قسمت‌های زیرین پوست بسیار مؤثر است.

انواع لایه برداری پوست

لایه برداری روش های متفاوتی دارد که هرکدام تأثیر متفاوتی بر پوست صورت دارند، شما با توجه به نوع پوست خود و میزان نیاز آن به لایه برداری می توانید بهترین روش را انجام دهید.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای شفاف داشته باشید، سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و در عرض چند دقیقه، پوستی سالم و با طراوت داشته باشید. در این روش، از یک محلول شیمیایی است که برای کمک به برداشتن لایه بالایی پوست روی صورت شما استفاده می شود. این عمل موجب کم شدن چین و چروک ها، نرم شدن پوست شما شده و همچنین به حداقل رساندن جای زخم کمک می کند.

  1. لایه‌برداری سطحی- معمولاً این نوع لایه‌برداری با استفاده از آلفاهیدروکسی اسید (AHA) انجام می‌شود. این گروه از مواد شیمیایی عمدتاً از اسیدهای طبیعی میوه‌ها ازجمله گلیکولیک، لاکتیک، اسیدسیتریک، اسیدتارتاریک و اسیدمالیک تشکیل شده‌اند. این نوع، یک لایه‌برداری ترکیبی متشکل از سالیسیلیک، لاکتیک و رزورسینول است. از آنجا که این نوع لایه‌برداری سطحی است، برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به چندین جلسه درمانی دارد.
  2. لایه‌برداری متوسط- در این نوع لایه‌برداری از تریکلورواستیک اسید (TCA) استفاده می‌شود. تریکلورواستیکاسید باعث تولید سرماریزه (یخ بستن) یا باعث سفید شدن پوست می‌شود که میزان آن به غلظت مورد استفاده بستگی دارد. اغلب اوقات پدیده یخ زدن پوست قابل ‌مشاهده است؛ معمولاً بعد از یخ زدن پوست، لایه‌برداری اتفاق می‌افتد.
  3. لایه‌برداری عمیق- به‌طور معمول در این نوع لایه‌برداری از فنل استفاده می‌شود. این ماده اغلب با فرمولاسیون‌های مختلفی ترکیب می‌شود.

لایه برداری فیزیکی

برای لایه برداری فیزیکی راه های متعددی از جمله: استفاده از اسکراب های خانگی یا کارخانه ای.

مراقبت های پس از لایه برداری پوست

لایه برداری با روش های کلینیکی

در این روش ابتدا پزشک، پوست شما را معاینه کرده و با توجه به نوع و نیاز پوست، درمان را آغاز می کند. این درمان ها شامل: میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن می شوند. روش میکرودرم ابریژن یکی از روشهای پاکسازی صورت است و به‌وسیله ابزاری با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود. در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌های خارجی ضخیم‌تر و زائد پوست را حذف می‌کند. این روش با هدف لایه‌برداری ملایم پوست انجام می‌شود و پوست پس از تکمیل دوره درمان صاف‌تر و روشن‌تر شده و همچنین به از بین بردن چین و چروک‌های ریز و سطحی کمک می‌کند.

هیدرودرم ابریژن جدیدترین روش جوانسازی پوست است که در آن از فناوری هیدرو برای از بین بردن لایه سطحی و مرده پوست استفاده می‌شود. در این تکنیک از ابزارها و تجهیزات خاصی استفاده می‌شود که به کمک آنها، سطح رویی پوست از بین رفته و لایه برداری بدون اسپری کریستال صورت می‌گیرد.

لایه برداری با لیزر

اگر پوست شما دارای اسکار جوش ، یا کک و مک هست و سایر روش های لایه برداری پوست روی شما جواب نمی دهد، می توانید بسته به نوع پوست و ضایعه پوستی از انواع مختلف لیزر استفاده کنید. لیزرهای لایه بردار پوست به دو گروه تقسیم می شوند:

لیزرهای لایه برداری مثل لیزر CO2 هستند که به صورت سراسری یک ناحیه از پوست را لایه برداری می کند.

لایه برداری فراکشنال می باشد. این لایه برداری که عوارض کمتری نسبت به نوع اول دارد در هر جلسه درمان مقداری از سطح مورد درمان باقی می ماند، بنابراین به سرعت پوست ترمیم می شود. از این گروه لیزرها، برای درمان برخی لک های پوست ، بهبود چین و چروک صورت استفاده می شود.

مراقبت های بعد از لایه برداری پوست

پس از انجام لایه برداری پوست به اشعه خورشید حساس میشود پس باید در مقابل خورشید از پوست محافظت کرد و لایه حفاظتی ضخیم تری از ضد آفتاب های قوی بر روی پوست مالید.

بهترین زمان لایه برداری پوست

پاییز و زمستان یا اوایل بهار که اشعه خورشید نفوذ کمتری دارد، بهترین زمان برای انجام لایه برداری پوست یا پیلینگ است. پیلینگ را هر 6-3 ماه یکبار تکرار کنید تا پوستتان جوان و با طراوت گردد و اینگونه روند رشد سلول های جدید را افزایش دهید.

کاندید مناسب لایه برداری پوست

  1. پوست‌های لک دار و تیره
  2. پوست‌های چرب و مختلط که دارای جوش‌های سرسیاه و جوش‌های زیرپوستی هستند.
  3. کسانی که چروک‌های ظریف و کم عمق دارند، انجام لایه برداری اولین گام در جوانسازی پوست آنها است.
  4. افرادی که پوست‌های خسته، کدر و ضخیم دارند، انجام لایه برداری و برداشتن سلول‌های شاخی و مرده از سطح خارجی اپیدرم در شفافیت، روشن شدن و زیبایی پوست آنها بسیار مؤثر است.
  5. افرادی که از داروهایی مانند تتراسایکلین استفاده می‌کنند. این افراد در طول دوره درمان نباید پوستشان را لایه برداری کنند؛ زیرا این دارو پوست را در برابر نور خورشید حساس می‌کند.

کاندید نامناسب لایه برداری پوست

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لایه برداری پوست صورت

بر اساس نوع لایه برداری که بر روی پوست انجام می‌شود بیمار ممکن است عوارض متفاوتی از خفیف تا شدید را تجربه کند به عنوان مثال:

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدیس [ 1402-01-08 ]
سلام من پوستم قرمزه و خیلی میخاره و میسوزه چیکار کنم خوب شه واقعا خیلی شدیده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله رانرفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

سیاهی و تیرگی زیر بغل، آرنج، زانو و کشاله ران، مشکل بسیاری از افراد می‌ باشد. سیاهی و تیرگی این نواحی بر مردان و زنان در تمام سنین تأثیر می‌ گذارد. سیاهی و تیرگی برخی از نقاط بدن اغلب اوقات در نتیجه تولید طبیعی رنگدانه‌ ی پوست به نام ملانین است که بیش از حد در برخی نواحی بدن تولید می‌ شود. ... ادامه مطلب

علت ریزش شدید موی بدنعلت ریزش شدید موی بدن

آلوپسی شرایطی است که باعث ریزش مو در قسمتی از بدن می شود. این ریزش مو ممکن است تمام بدن را تحت تأثیر قرار دهد و می تواند موقت یا دائمی باشد ... ادامه مطلب

روشهای کلینیکال تقویت موروشهای کلینیکال تقویت مو

عوامل بسیاری باعث کاهش رشد موها و کم پشت شدن آن میشود. روشهای کلینیکال از جمله درمان هایی هستند که می توانید از آنها برای تقویت مو استفاده کنید. هر کدام از این روش ها اگر به دست افراد حرفه ای انجام شود می تواند سلامت موهای شما را باز گرداند. در این مطلب انواع روشهای کلینیکال تقویت مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین