منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

بالا رفتن سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ی این اجزاء هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تأثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی از بزرگترین پیشرفت‌های درمان‌های زیبایی شناخته می‌شود. کربوکسی تراپی یک روش ایمن و کم‌تهاجمی است که عملکرد آن از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست، درمان چروک‌ها، افتادگی پوست و سلولیت اثبات شده است. این روش درمانی با تزریق مقدار کمی دی‌اکسید کربن (CO2) به زیر پوست انجام می‌شود و به تجزیه رسوبات چربی و تولید کلاژن کمک می‌کند. علاوه بر این، کربوکسی تراپی جریان خون را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست و خطوط و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد.

کربوکسی تراپی به تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست گفته می شود. این گاز بی ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بکار گیری آن می تواند به جوانسازی پوست و لاغری موضعی بی انجامد. شما می توانید برای کربوکسی تراپی در اصفهان، به کلینیک تخصصی دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید.

عوامل تأثیرگذار در پیر شدن پوست

برای استفاده از بهترین روش های جوانسازی پوست، قبل از هر چیز باید مشکل شناخته شود تا روش درمان درست تجویز شود. در میان عوامل متعددی که روند پیری پوست صورت را تسریع می کنند، عواملی مانند آفتاب، سیگار و به طور کلی آلودگی های محیط اطراف، بیشترین نقش را در سرعت بخشیدن روند پیری صورت دارند. مهمترین عوامل پیر شدن پوست عبارتند از:

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

کاربردهای کربوکسی تراپی درجوانسازی پوست

کاربردهای فراوان کربوکسی تراپی در علم پزشکی غیر قابل انکار است. کربن دی اکسید تراپی در بهبود و درمان بخش‌های مختلف بدن نظیر پلک‌ها، صورت، گردن، دست‌ها، شکم، باسن، پاها و مو نقش مهمی ایفا می‌کند. برای نمونه کاربردهای این فرآیند در درمان‌های زیبایی عبارتند از:

  1. تقویت انعطاف‌پذیری و درمان افتادگی و شل شدگی پوست
  2. از بین بردن آثار پیری پوست و کمک به جوانسازی پوست
  3. رفع تیرگی و چروک‌های اطراف چشم
  4. از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت
  5. ترمیم کلاژن سازی
  6. رفع خطوط و چروک ریز صورت
  7. بهبود وضعیت پوست
  8. درمان و رفع ناهمواری‌های پوست
  9. تحریک کلاژن سازی در پوست
  10. بهبود مؤثر جای زخم و آثار آکنه

کربوکسی تراپی صورت چگونه انجام می شود؟

یک مخزن گاز کربن دی اکسید با یک لوله پلاستیکی به یک کنترل کننده ی جریان متصل می شود. پزشک با دقت میزان جریان خروجی از مخزن را کنترل می کند. گاز از مخزن وارد سیستم کنترل کننده ی جریان و سپس لوله ی استریل فیلتر دار می شود. این فیلتر تمامی ناخالصی های گاز را قبل از ورود به بدن جدا می کند. پس از فیلتر، گاز وارد یک سوزن بسیار نازک می شود. پزشک با استفاده از این سوزن گاز را به نواحی مختلف زیر پوست تزریق می کند. به طور کلی این عمل تقریباً بدون درد می باشد. برخی پزشکان قبل از تزریق گاز، برای بیحس کردن ناحیه ی تزریق از پماد بیحسی استفاده می کنند.

اقدامات قبل از انجام کربوکسی تراپی صورت

قبل از کربوکسی تراپی نیاز نیست اقدام خاصی صورت گیرد مگر اینکه پزشک، تشخیص دهد که فرد نیاز به انجام عملی خاص دارد. به صورت کلی نیاز است که فرد قبل از انجام کربوکسی تراپی نظافت خود را رعایت نماید و از مصرف الکل از 24 ساعت قبل خودداری نماید. در برخی موارد پزشک، انجام برخی از آزمایشها را قبل از کربوکسی تراپی ضروری دیده و برای فرد الزام می دارد که لازم است تمامی این آزمایشها انجام گردیده و جواب آن به وی ارجاع داده شود.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی صورت

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی صورت به شرح ذیل می باشد:

موارد منع انجام کربوکسی تراپی

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کربوکسی تراپی نیستید:

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

در مورد جوانسازی پوست، نتایج کربوکسی تراپی بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی تا کنون هیچ عوارضی را نشان نداده است. شاید تنها عوارض کربوکسی تراپی درد و قرمزی خفیف در محل تزریق و حساسیت به گرما می باشد. در برخی از موارد ممکن است در ناحیه تزریق کبودی خفیفی ایجاد شود که موقتی هستند و بعد از چند ساعت یا چند روز بدون هیچ درمانی از بین می رود.

هزینه کربوکسی تراپی

قیمت کربوکسی تراپی با توجه به تعداد جلسات تعیین شده برای درمان، ناحیه درمان، دستمزد پزشک و غیره تعیین می شود.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورتلیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

لک صورت، یکی از رایج ترین عواملی است که بر زیبایی پوست اثر می گذارد و عوامل مختلفی وجود دارند که سبب بروز لک، بر روی صورت می شوند. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟چه زمانی بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟

تزریق بوتاکس مانند سایر روشهای جوانسازی پوست همچون تزریق ژل و فیلر ممکن است با عوارضی همچون کبودی همراه باشد و برخی افراد بخواهند برای پوشاندن این کبو ... ادامه مطلب

درباره مراقبتهای روزانه انواع پوست بیشتر بدانیددرباره مراقبتهای روزانه انواع پوست بیشتر بدانید

پوست، بزرگ‌ترین و حساس‌ترین اندام حیاتی بدن است که هر مشکلی درونی را نمایان خواهد کرد. با ماشینی شدن دنیای روزمره و آلودگی هوا این پوست است که بیشترین ضرر را از این آلودگی خواهد دید. مراقبت از سلامت پوست در هوای آلوده باید یکی از اهداف شما در روتین پوست باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین