منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات تناسلی / لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟

لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟

بسیاری از عوامل می توانند باعث ایجاد لکه های سفید روی ناحیه تناسلی شوند که در صورت عدم درمان میتواند به عوارض طولانی مدت نیز منجر شود. برخی از افراد با شرایطی متولد می شوند که آن شرایط، عامل به وجودآورنده این لکه ها بوده یا منجر به گسترش لکه ها خواهند شد. گاهی اوقات لکه های سفید بر روی پوست شما نشانه یک STI یا عفونت دیگری است. جهت لک سفید روی آلت تشخیص های متعددی مطرح است و گاهی لازم است نمونه برداری انجام شود.

علل مختلفی وجود دارد که ممکن است دلیل اصلی برای به وجود آمدن این لکه ها باشند و هر کدام از این موارد نیاز به روش درمانی خاص خود را دارد. مهمترین علل ایجاد لک سفید ناحیه تناسلی، پیسی یا ویتیلیگو است. بیماری ویتیلیگو هنگامی ایجاد می شود که سلول های پوست، دیگر ملانین، رنگدانه ای که رنگ طبیعی پوست را ایجاد می کند، تولید نکنند. ویتیلیگو به طور معمول مناطقی مانند آرنج و زانو را تحت تأثیر قرار می دهد؛ اما ممکن است در هر نقطه از بدن، از جمله آلت تناسلی، ایجاد گردد. این بیماری دردناک یا مسری نیست. ویتیلیگو ممکن است به صورت یک لکه کوچک مایل به سفید ظاهر شود یا ممکن است ناحیه بسیار بزرگتری را پوشش دهد. برخی از درمان های استروئیدی و برخی از داروها که روی سیستم ایمنی بدن اثر می گذارند، ممکن است به بازیابی رنگ در مناطق کوچک یا خفیف آسیب دیده کمک کنند.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

دلایل ابتلا به پیسی

پیسی پیامد مرگ سلول‌هایی به نام ملانوسیت است که به پوست و مو رنگ می‌دهند. دانشمندان اطلاع کاملی از دلیل مرگ این سلول‌ها ندارند. پیسی همه‌گیر یا دوطرفه را می‌توان نوعی بیماری خودایمنی به شمار آورد. بیماری خودایمنی زمانی بروز می‌یابد که بدن بخشی از خود را به اشتباه بیگانه در نظر می‌گیرد، به عنوان موجودات خارجی به آن حمله می‌کند و سلول‌های آن ناحیه را از بین می‌برد. بر اساس یافته‌های پژوهش‌های انجام شده، ابتلا به پیسی یک طرفه یا منطقه‌ای دلیل دیگری دارد که به نظر می‌رسد در اختلال سیستم عصبی بدن ریشه داشته باشد.

علائم پیسی

با توجه به این که پیسی باعث تغییر رنگ و سفید شدن پوست می‌شود، متخصصین پوست این بیماری را «از بین رفتن رنگدانه‌ها» یا «دی پیگمانتاسیون» می‌گویند. پوست اکثر بیماران مبتلا به پیسی تغییر رنگ می‌دهد. پوست مبتلا گاهی بسیار روشن‌تر می‌شود و در بعضی موارد نیز کاملاً سفید می‌گردد. بسیاری از بیماران با هیچ نشانه و علامت دیگری مواجه نمی‌شوند و در شرایط جسمی خوبی قرار دارند. پیسی گاهی به تدریج پیشرفت می‌کند و لکه‌های سفید رنگ به مرور زمان ناحیه بزرگی را می‌پوشاند.

لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟

روش‌های تشخیص پیسی

به منظور تشخیص عارضه‌ی پیسی، پزشک نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست را مورد معاینه قرار می‌دهد و سابقه‌‌ی اختلالات خانوادگی احتمالی بیمار را بررسی می‌کند. ممکن است آزمایش خونی با هدف بررسی بیماری‌های خود ایمنی تیروئید و یا بیوپسی بافت مبتلا، از بیمار به عمل آید.

روش‌های درمان پیسی

از آنجایی که درمانی قطعی برای بیماری پیسی وجود ندارد، هدف اصلی روش‌های درمانی این عارضه، بهبود ظاهر پوست تغییر رنگ یافته است.

دارو درمانی

این روش‌های درمانی بر روی پوست مورد استعمال قرار می‌گیرند. نوع و قدرت درمان موضعی مورد تجویز به نوع پیسی و پوست بیمار بستگی خواهد داشت؛ اما داروهای درمانی رایج عبارتند از:

  1. کرم‌های کورتیکو استروئیدی: با وجود اینکه این داروها به طور گسترده برای درمان پیسی‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لیکن به دلیل تأثیری که در نازک شدن پوست و دیگر عوارض جانبی دارند، برای مدت زمان کوتاهی قابل استفاده خواهند بود. بیمار باید این کرم را قبل از مشاهده‌ی هرگونه تأثیر، برای مدت حداقل سه ماه بر روی موضع لکه‌های سفید پوست خود مورد استفاده قرار دهد.
  2. داروهای موضعی بیماری‌های سیستم ایمنی (تاکرولیموس و پیمکرولیموس): این داروها می‌توانند پاسخ ایمنی پوست را تنظیم و فرایند تولید ملانین را تحریک کنند. این داروها را می‌توان برای مدت زمانی طولانی و در مواردی که استعمال کورتیکواستروئیدهای موضعی قابل تحمل نیستند، مورد استفاده قرار داد.

نور درمانی

نور درمانی که تحت عنوان فوتوتراپی نیز شناخته می‌شود، روشی سنتی برای درمان بیماری پیسی است. این تکنیک غالباً با استفاده از یکی از منابع نوری شامل نور خورشید، اشعه‌ی ماوراء بنفش، نور لامپ و لیزر انجام می‌شود. اشعه‌ ماوراء بنفش به دو روش در مقابله با بیماری پیسی مؤثر خواهد بود: این ابزار تأثیری سرکوب کننده در برابر بیماری‌های سیستم ایمنی بدن خواهد داشت و همزمان با آن تولید ملانوسیت را نیز افزایش می‌دهد. جلسات مکرر انجام نور درمانی می‌تواند در بازگرداندن رنگ برخی از مناطق آسیب‌دیده‌ی پوست صورت، تنه و اندام از طریق تحریک روند طبیعی درمان، بسیار اثربخش باشد.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

لیزر درمانی

در این شیوه‌ی درمانی، نواحی متأثر از پیسی تحت انرژی لیزر قرار می‌گیرند. لیزر درمانی رنگدانه‌های پوستی را هدف قرار می‌دهد. طول مدت درمان این عارضه دو تا شش ماه به طول خواهد انجامید و به میزان متوسط 70 درصد بهبودی حاصل خواهد شد. پس از درمان برای حفظ نتایج می‌توان از کرم‌های موضعی استفاده کرد.

انجام جراحی

انجام جراحی به عنوان روشی مناسب برای درمان پیسی فقط به بیمارانی توصیه می‌شود که این مشکل آنها برای حداقل یک سال (سه سال توصیه می‌شود) ثابت باقی مانده و به سایر درمان‌های پزشکی واکنشی نشان نداده باشد. روش‌های مبتنی بر جراحی درمان این بیماری شامل پیوند پوست بدن خود فرد از طریق ایجاد تاول، پیوند تقسیم ضخامت، پیوند پانچ، پیوند اسمش، پیوند واحد فولیکولی، پیوند ملانوسیت‌های کشت داده شده‌ی خود فرد و کاشت سوسپانسیون‌های اپیدرمال می‌شوند. در تکنیک‌های پیوند پوست و تاول، بخشی از پوست طبیعی از ناحیه‌ای که آسیبی ندیده است برداشته می‌شود و به ناحیه‌ی کوچکی از پوست ناحیه‌ی تغییر رنگ یافته متصل می‌شود. این عمل ممکن است باعث زخم شود و بافت مناطق تحت درمان را نیز تغییر دهد. علاوه بر اینها، رنگدانه‌ها را می‌توان به مناطق تغییر رنگ یافته تزریق کرد. البته همه‌ی گزینه‌های جراحی با خطر از دست رفتن رنگدانه‌های پوستی نواحی پیرامونی همراه خواهند بود.

کربوکسی تراپی به تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست گفته می شود. این گاز بی ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بکار گیری آن می تواند به جوانسازی پوست و لاغری موضعی بی انجامد. شما می توانید برای کربوکسی تراپی در اصفهان، به کلینیک تخصصی دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :ابراهیم جازندی [ 1402-12-17 ]
باسلام ۱ هفته ای هست که چند لکه ی سفید زیر الت تناسلی ام دیده میشود اگه راه درمانی وجود دارد راهنمایی هم کنید باتشکر درضمن این لکه ها بعضی مواقع هست و بعضی مواقع نیست

مهدی [ 1402-09-25 ]
سلام آلت من ۲تا ۳تا لکه داره سفید میشه راهنمایی کنید ممنون

میلاد پرویزی [ 1402-06-05 ]
سلام، با عرض پوزش ی مدتی هس ک روی آلتم چند لکه سفید افتاده ک بیشر هم شده هیچ درد یا خارشی نداره ولی میترسم بیشتر بشه بدنمم در بر بگیر خواهش میکنم اگه راه درمانی هس راهنمایی کنید با تشکر

شایان [ 1402-05-23 ]
سلام دکتر یه لکه سفید روی الت تناسلی ام ایجاد شده نه درد داره نه خارش دار ولی حالت برجستگی داره و دست میزنم سفت هم هست

غلامرضا اروین [ 1402-05-05 ]
سر الت تناسلی سفید شده و بعداز یک. سال ته آلت داره سفید میشه

مرتضی رضایی [ 1402-03-01 ]
سلام. ممنون میشم در خصوص توانایی یا عدم توانایی رفع مشکلات پوستی بنده نظر خودتون رو اعلام بفرمائید. با تشکر

احمد [ 1401-11-02 ]
مقداری از آلتم سفید شده بود الان خیلی پیشرفت کرده وبیشتر شده راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی بهترین روش غیرجراحی از بین بردن غبغبهایفوتراپی بهترین روش غیرجراحی از بین بردن غبغب

هایفوی غبغب یکی از روش های غیر جراحی و کم تهاجم برای از بین بردن غبغب است. در این روش، پزشک امواج اولتراسوند را با شدت بالا به لایه های عمیق پوست می فرستند ... ادامه مطلب

مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی یک روش ایمن، ضدپیری، بسیار مؤثر در جوانسازی پوست و گزینه مناسبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی است. این روش درمانی غیرتهاجمی را می‌توان به منظور توقف علائم پیری و جوانسازی بسیار مؤثر پوست استفاده نمود ... ادامه مطلب

لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوستلیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوست

روش لیزر هلیوس یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که جهت درمان کک مک استفاده می شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین