منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / خدمات پاکسازی پوست شامل چه کارهایی میشود؟

خدمات پاکسازی پوست شامل چه کارهایی میشود؟

این روزها به ‌ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال‌های آزاد و گازهای سمی زیادی است. این آلودگی‌ها می‌توانند در خارجی‌ترین لایه پوست جمع شده و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی و آکنه شوند. پاکسازی پوست از مهمترین عواملی است که در سلامت پوست صورت اهمیت زیادی دارد. پاکسازی به معنای از بین بردن یا حذف مواد آرایشی، عرق، چربی، آلودگی و سلول‌های مرده از سطح پوست است. این کار، پوست را شاداب کرده و کمک می‌کند که پوست به اصطلاح نفس بکشد. پاکسازی پوست به کمک مواد و تکنیک‌های مختلفی قابل انجام است. با این حال پیش از هر اقدامی باید نوع پوست خود را بشناسید؛ چراکه پاکسازی انواع پوست‌ها، با یکدیگر متفاوت است. پاکسازی پوست به روش کلینیکی طی مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از معاينه و تشخيص نوع پوست و آنالیز پوست هر فرد، روش پاکسازی، آبرسانی، میکرودرم ابريژن و پیلینگ صورت می‌گیرد که در ادامه بررسی میگردد.

پاکسازی پوست جزو روشهای کم عارضه و تاثیرگذار است که به سرعت پوست را بهبود می‌بخشد. این روش توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست ، در اغلب موارد به‌عنوان بهترین روش کلینیکی برای تغذیه و مراقبت از پوست شناخته ‌می‌شود که تأثیرات فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. در روش پاکسازی، پوست صورت به‌طور کامل از آلودگی‌ها و چربی ها تمیز شده و باکتری های روی پوست نیز از بین ‌می‌روند. این روش به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و باعث تسریع گردش خون و افزایش مواد مغذی ضروری پوست ‌می‌شود. در اغلب موارد، در روش پاکسازی مراحل زیر دنبال ‌می‌شوند:

در مراحل پایانی پاکسازی پوست به کمک روش های آبرسانی پوست مانند دستگاه گالوانیک و ماسک‌های صورت مخصوص، رطوبت از دست رفته پوست را جبران می‌کنیم. در این مرحله با استفاده از سرم‌ها و لوسیون‌ها مخصوص و همچنین ماساژ درمانی به تغذیه و خونرسانی بهتر پوست نیز کمک می‌کنیم. مجموعه‌ی این روش‌ها باعث بهبود قوام، بافت و رنگ پوست می‌شوند.

پاکسازی پوست

آبرسانی

آبرسانی یا هیدرودرم آبریژن یک روش پاکسازی و آبرسانی پوست بدون درد می باشد.هیدرودرمی پوست که روش سریع آبرسانی پوست شناخته می شود می تواند به صورت شگفت انگیزی بر شادابی و رطوبت پوست تأثیر گذاشته و ظاهری عاری از هرگونه لکه های پوستی قهوه ای رنگ ناشی از افزایش سن، منافذ باز پوستی و خطوط ریز و چین و چروک ها را ایجاد می کند.

روند انجام هیدرودرم آبریژن، لایه‌برداری ، پاکسازی عمیق پوست و آبرسانی با استفاده از آب و اکسیژن می باشد و یکی از تفاوت های آن نسبت به میکرودرم آبریژن، آبرسانی عمیق پوست می باشد. در این روش، خارجی ترین لایه پوست که شامل سلول های مرده است توسط کریستال‌های میکروپولیشینگ ساییده و تراشیده می شود و بعد از پاکسازی، سرم های مخصوص آبرسان پوست با فشار وارد لایه های زیرین پوست می شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ، روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم ابریژن انجام می‌شود. این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو دو عمل انجام می‌شود. اول: کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم: پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست.

در روش میکرودرم، ‌ابریژن ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست صورت اسپری می‌شوند و به طور همزمان این ذرات و پوسته‌های برداشته شده از صورت توسط دستگاه مکنده، مکش می‌شوند. ذرات مورد استفاده در روش میکرودرم پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شامل بلورهای(کریستال‌های) نمک آلومینیوم، بلورهای سدیم بیکربنات و حتی بلورهای سیدم کلراید(نمک طعام) می‌شود. حرکت سریع دانه‌های بلور که با فشار زیاد به پوست اسپری می‌شوند، موجب کنده شدن پوسته‌ها از لایه‌ی خارجی پوست به نام اپیدرم می‌شود.

پیلینگ

پیلینگ صورت یا لایه‌ برداری به معنی جوانسازی پوست است که لایه‌ی رویی سلول‌ های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌ های مجاور را تحریک می‌کند تا یک لایه با سلول‌ های جدید و کیفیت بهتر ایجاد کند و در نتیجه پوست را جوان کند. بر اساس عمق نفوذ و قدرت اثر عملکردی بطور کلی ۳ نوع پیلینگ داریم:

انواع پیلینگ شیمیایی

لایه‌برداری مکانیکی

متداول ترین نوع لایه‌‌ برداری مکانیکی، روش میکرودرم ابریژن است. در این متد (متد ابریت پوست) که با دستگاه حساس و پیشرفته ابریژن انجام می شود، جریانی از کریستال های ظریف اکسید آلومینیوم روی پوست باعث لایه برداری سریع می شوند. این دستگاه طوری طراحی شده که با مکشی که روی پوست انجام می دهد کریستال ها را از سطح پوست جمع می کند و در راستای این کار جریان خون را نیز بهبود می بخشد. در نتیجه این امر موجب فعال شدن سلول های فیبروبلاست و ترمیم و طراوت پوست می گردد.

لایه برداری لیزری

در روش‌های لایه‌برداری و پیلینگ پوست با لیزر، از پرتوهای نور برای نفوذ به پوست استفاده می‌شود و یک لایه برداشته می‌شود. دو نوع لیزر وجود دارد: تخريبی (ablative) و غیر تخریبی. لیزرهای تخریبی یا فرسایشی (مانند لیزر CO2 و اربیوم ) شدیدتر هستند؛ اما با تبخیر پوست بهترین نتیجه را به دست می‌آورند. لیزرهای غیرتخریبی (به عنوان مثال لیزر Fraxel ) کمتر به پوست نفوذ می‌کنند و در عوض پوست را گرم می‌کنند بدون اینکه آن را از بین ببرد. به خاطر داشته باشید از آنجا که لیزرهای غیرتخریبی به اندازه لیزرهای تخریبی قدرتمند نیستند، برای گرفتن بهترین نتیجه، ممکن است چندین جلسه لیزر درمانی انجام شود.

مراقبت بعد از روش های پاکسازی پوست

عوارض جانبی روشهای پاکسازی پوست

به طور کلی پاکسازی اگر زیر نظر پزشک انجام شود عوارضی ندارد؛ اما اگر این کار با زمان بندی و استراحت پوست و با موارد مخصوص انجام نشود می‌تواند عوارضی مانند حساس شدن و قرمز شدن دائمی پوست، نازک شدن پوست و ایجاد لک برای پوست داشته باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

قیمت پاکسازی پوست

باید بدانید که قیمت پاکسازی پوست به نوع روشی که پاکسازی با آن انجام میشود بستگی دارد.تقریبا پر هزینه ترین روش برای پاکسازی پوست صورت، پاکسازی با دستگاه میکرودرم است. قیمت پاکسازی پوست میکرودرم به دستگاه، مهارت و تخصص و همچنین مشکلات پوستی شما که قصد برطرف کردنشان را دارید، دارد. در نتیجه هزینه پاکسازی پوست، در هر کلینیک و شهر متفاوت خواهد شد و به مواردی چون کیفیت و اعتبار کلینیک، متخصص بودن یا غیر متخصص بودن پزشک، نوع و روش انجام پاکسازی پوست وابسته خواهد بود.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا مرتضوی [ 1402-09-10 ]
من برای پاکسازی و تمیز شدن پوستم هیدرودرم ابریژن انجام دادم، و چقدر این پاکسازی به پوست طراوت میده.. ممنونم آقای دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا ادامه ندادن بوتاکس منجر به عوارض میشود؟آیا ادامه ندادن بوتاکس منجر به عوارض میشود؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که سیستم عصبی را مورد هدف قرار داده و فرآیندهای مربوط به پیام رسانی عصبی را که باعث انقباض عضلات می شوند، مختل می نماید ... ادامه مطلب

دستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAGدستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAG

لیزر اندیاگ، در دسته لیزرهای جامد قرار می گیرد که از مواد نئودیمیوم ییتریوم آلمینیوم گارنت تشکیل شده است و به ان دیاگ معروف است. ... ادامه مطلب

با بازگشایی مدارس مراقب شیوع شپش سر باشیدبا بازگشایی مدارس مراقب شیوع شپش سر باشید

شپش سر (پدیکولوز کاپیتس) یک عفونت شایع و بسیار مسری است که در سرتاسر جهان و همه نژادها از هزاران سال قبل دیده می شود. این بیماری اغلب در مهد کودک ها، مراکز مراقبت های شبانه روزی، سربازخانه ها و مدارس رخ می دهد. علت آن آلودگی به شپش سر است و معمولاً بسیار خارش دار است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین