منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علت ریزش مو در مردان چیست و چگونه درمان میشود؟

علت ریزش مو در مردان چیست و چگونه درمان میشود؟

در ناحیه سر به طور متوسط یکصد هزار تار مو وجود دارد و هر مو به طور معمول هزار روز عمر میکند و بعد وارد مرحله استراحت شده و بعد از سه ماه ریزش می کند؛ اما در حالت نرمال وقتی که یک مو وارد مرحله ریزش می شود، موی کناری وارد مرحله رشد می شود. اگر تعداد ریزش بیش از صد تار مو در روز شد، غیر طبیعی تلقی شده و ب تدریج بیمار احساس کاهش مو و طاس شدن می کند. حدود ۶۰ درصد آقایان دچار ریزش مو یا درجاتی از طاسی هستند. اغلب مردان با گذشت زمان، درجاتی از طاسی با الگوی مردانه را از خود نشان می دهند. طاسی آندروژنی اغلب اوقات به صورت تدریجی رخ می دهد؛ اما گاهی نیز ممکن است به سرعت در یک فرد بروز یابد. اگرچه انواع دیگر طاسی مانند آلوپسی آره آتا نیز با نسبت مشابه هم در زنان و هم مردان رخ می دهد، با این حال مهمترین علت ریزش مو در مردان طاسی آندروژنی است. در افرادی که سابقه طاسی را در اقوام و اعضای خانواده خود ذکر می کنند، بروز این حالت بیشتر است. به علاوه مردان چون سطح بالاتری از هورمون تستوسترون را دارند، بیشتر در معرض خطر ریزش موی آندروژنی قرار داشته و در سنین پایینتری دچار این مشکل می شوند.روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. بسیاری از افراد سریعاً اقدام به عمل کاشت مو می‌کنند؛ اما پیش از عمل می‌توان برخی از روش‌های درمانی کم‌خطرتر را امتحان کرد که در ادامه ذکر میگردد.

درمان ریزش موی سر و ریش آقایان با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ریزش مو در مردان

عوامل ژنتیکی

عامل این نوع ریزش، ژن‌هایی هستند که شما از پدر و مادر خود دریافت کرده‌اید. بسته به سوابق خانوادگی شما، الگوی طاسی مردانه ممکن است در دوران نوجوانی آغاز شود. علاوه بر این که موهای شما نازک می‌شوند بلکه نرم‌تر، ظریف‌تر و کوتاهتر نیز می‌شوند.

مشکلات پزشکی

ریزش موقتی موها ممکن است علامت وجود برخی مشکلات پزشکی مانند کم‌خونی یا مشکلات تیروئیدی باشد. پیروی از یک رژیم غذایی کم آهن نیز ممکن است باعث نازک شدن موهای شما شود.

علت ریزش مو در مردان

ریزش مو ممکن است جزء عوارض جانبی ناشی از مصرف برخی داروها نیز باشد. برخی داروهایی که برای بیماری‌های زیر مصرف می‌کنید ممکن است باعث ریزش مو شوند:

استرس و شوک

کاهش وزن ناگهانی و زیاد، شوک‌های شدید عاطفی یا فیزیکی نیز ممکن است باعث ریزش مو تا چند ماه شوند.

عفونت‌ها

مشکلاتی نظیر عفونت‌های قارچی ممکن است باعث پوسته‌پوسته شدن سر و طاسی نقطه‌ای شوند. این موها معمولاً پس از درمان دوباره رشد خواهند کرد.

سیستم ایمنی

این بیماری معمولاً در دوره کودکی شروع می‌شود. اگر اقوام نزدیک شما به این بیماری مبتلا باشند احتمال این که شما هم مبتلا شوید افزایش می‌یابد. سیستم ایمنی بدن شما به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و باعث ایجاد طاسی‌های موضعی می‌شود. این بیماری درد ندارد و مسری هم نیست. ممکن است موها شما دوباره رشد کنند اما باز هم دچار ریزش خواهند شد.

علائم ریزش مو

شایعترین نشانه‌ها و علائمی ریزش مو عبارتند از:

  1. کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدن
  2. تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام
  3. جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه‌ کردن موها
  4. ریختن تعداد زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه

انواع الگوی ریزش موی مردان

۱. آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای یا ریزش موی سکه‌ای) یک اختلال خودایمنی است که باعث ریزش مو می‌شود. این نوع آلوپسی معمولاً به‌صورت لکه‌های گرد یا بیضی ‌شکل روی پوست سر ظاهر می‌شود.

برخی از انواع آلوپسی آره آتا عبارت‌اند از آلوپسی توتالیس، آلوپسی یونیورسالیس، آلوپسی باربا، آلوپسی افیازیس.

۲. آلوپسی سیکاتریس سانتریفیوژ مرکزی (آلوپسی اسکار)

آلوپسی‌های اسکار گروهی از اختلالاتی هستند که فولیکول مو را از بین می‌برند، آن را با بافت اسکار جایگزین می‌کنند و باعث ریزش دائمی مو می‌شوند. در این نوع آلوپسی اسکار، ریزش مو از قسمت میانی پوست سر شروع می‌شود، سپس به‌آرامی به سمت بیرون منتشر می‌شود.

۳. آلوپسی فیبروزان کننده پیشانی (آلوپسی اسکار)

آلوپسی فیبروزان کننده پیشانی (FFA) نوعی از آلوپسی اسکار است که در آن فولیکول مو تخریب می‌شود و با بافت اسکار جایگزین می‌شود. در این نوع آلوپسی، موهایی که در جلوی سر قرار دارند می‌ریزند. این ریزش مو می‌تواند روی ابروها هم تأثیر بگذارد.

۴. لیکن پلانوپیلاریس (آلوپسی اسکار):

تشخیص ریزش مو

قبل از تشخیص، پزشک احتمالاً یک آزمایش فیزیکی انجام میدهد و از شما میخواهد تا در مورد سابقه پزشکی و خانوادگی خود بگویید. همچنین تست های زیر را نیز انجام میدهد:

درمان ریزش مو

1. روشهای تقویتی

2.مزوتراپی

مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که در آن ترکیب ‌های خاصی در لایه ‌های سطحی پوست تزریق می‌شود. این مواد در زیر لایه اپیدرم پوست تزریق شده تا به بافت هدف برسند. مزوتراپی باعث تحریک لایه مزودرم شده و طیف گسترده‌ای از علائم و ناراحتی ‌ها را برطرف می‌نماید. ترکیب تزریقی می‌تواند شامل مواد بسیاری باشد که بر اساس نیاز افراد، می‌توان آن را برای هر بیماری به‌صورت خاص تهیه نمود. ترکیب این مواد تزریقی می‌تواند شامل: مواد معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای نوکلئیک و کوآنزیم ها باشد. شانس نتیجه درمان ریزش مو در مردان و زنان با مزوتراپی بین ۹۰ الی ۹۲ درصد است، درحالی‌که شانس استفاده از محلول ماینوکسیدل تنها چیزی حدود ۵۰ درصد است.

3.لیزر تراپی

یکی دیگر از راههای درمان ریزش مو و تقویت مو لیزر تراپی مو یا لیزر سرد است که با سطح انرژی و جریان کم و اثر بخشی بالا صورت میگیرد. در این روش، جراحی انجام نخواهد شد و به بافت و بازسازی ریشه مو و تقویت آن کمک میشود و باعث میشود موها ضخیم تر، با کیفیت ساقه اضافه، بدون ریزش و براق تر شود.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

4.پی آر پی

پی آر پی ، پلاسمای غنی شده از پلاکت است. این روش یکی از روشهای مؤثر بر تقویت مو میباشد. در این روش مو و سلول درمانی که یک فراورده خونی است و به حالت استراحت رفته است، با تزریقات کوچک و محلول درمانی دوباره باعث میشود تحریک و جوانی خود را به دست آورد و به جز پلاکت خون چیز دیگری وارد بدن نمیشود و فاکتور رشد تغلیظ شده در رشد موی جدید و پر پشت شدن آن تأثیر بسزایی دارد و یکی از راههای درمان ریزش مو است.

5.کاشت مو

کاشت مو روشی است که در آن جراح پلاستیک یا پوست، مو را به ناحیه طاس سر منتقل می‌کند. جراح، معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر می‌برد. کاشت مو در مطب پزشک و تحت بیحسی موضعی انجام می‌شود.

تزریق بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره زینلی [ 1402-09-10 ]
سلام آقای دکتر من جلوی موهام ریخته و ریزش موی شدید دارم، آزمایش ک دادم و دکتر رفتم متوجه شدم کم خونی آهن دارم البته من تالاسمی مینور هستم، دکتر برام ماینوکسیدل و قرص فرفولیک تجویز کردن.. الان نمیدونم چکار کنم آیا ریزش موی من با این روش قطع میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورتلیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

لک صورت، یکی از رایج ترین عواملی است که بر زیبایی پوست اثر می گذارد و عوامل مختلفی وجود دارند که سبب بروز لک، بر روی صورت می شوند. ... ادامه مطلب

پرمویی در زنان یا هیرسوتیسمپرمویی در زنان یا هیرسوتیسم

پرمویی یک بیماری نسبتاً شایع در بین خانم‌ها محسوب می‌شود به طوری که از هر ۲۰ خانم یک نفر با این مشکل درگیر است که رقم نسبتاً بالایی است. گاهی افراد تصور می‌کنند کههیرسوتیسم یک بیماری است در صورتی که این‌گونه نبوده و باید به این نکته توجه داشت که پرمویی یک علامت طبی محسوب می‌شود و نه یک بیماری ... ادامه مطلب

تاثیرات لیزر کم توان و پر توان برای پوستتاثیرات لیزر کم توان و پر توان برای پوست

لیزر درمانی که به نام درمان نوری نیز شناخته می‌ شود، روشی از درمان است که از انواع خاصی از پرتو های نوری، برای تعامل با بافت مورد نظر استفاده می‌ کند. درمان‌ های لیزری اثربخش بوده و مزیت‌ های حاصل از آنها، طولانی مدت می‌ باشند . ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین