منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / روشهای کلینیکال تقویت مو

روشهای کلینیکال تقویت مو

مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد به حساب می آید و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست. کاهش رشد موها و کم پشت شدن آن باعث کاهش اعتماد به نفس میشود. عوامل بسیاری همچون وراثت، استرس، ابتلا به برخی بیماریها، سوء تغذیه و تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ مو و موارد بسیار دیگر باعث ضعیف شدن موی افراد میشود. امروزه علاوه بر مراقبت‌های روزانه، راهکارهای متعددی برای رشد و تقویت موی سر در کلینیک‌ها ارائه می‌شود که قطعاً تأثیرگذار خواهند بود. روشهای کلینیکال از جمله درمان هایی هستند که می توانید از آنها برای تقویت مو استفاده کنید. هر کدام از این روش ها اگر به دست افراد حرفه ای انجام شود می تواند سلامت موهای شما را باز گرداند. در این مطلب انواع روشهای کلینیکال تقویت مو معرفی میشود.

تقویت موها و درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ضعیف شدن مو

در اینجا به برخی از فاکتورهایی که منجر به ضعیف شدن ریشه مو می‌شود، اشاره می‌کنیم:

روشهای کلینیکال تقویت مو

روشهای تقویت مو در کلینیک

پی آر پی مو

پی آر پی به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت بوده و از مؤثرترین درمان‌ های تقویت موی سر است که با جدا سازی اجزاء خون فرد و تزریق پلاسما، باعث تحریک و رویش مجدد موهای در حال ریزش شده و همچنین کلاژن سازی بخشهای آسیب دیده را بر عهده دارد. ابتدا نمونه خون به مقدار 10 CC از فرد گرفته می‌شود. سپس با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ، پلاکت ‌ها جدا شده و آماده تزریق می‌شوند. انجام تزریق پی آر پی مو با وسیله خاصی بنام مزوگان صورت می‌گیرد. این وسیله این قابلیت را دارد که مقدار و عمق تزریق را به‌دقت تنظیم نموده و در نتیجه از تزریقات با عمق و مقدار نامناسب جلوگیری کرده مانع از هدر رفتن پی آر پی تهیه شده می‌گردد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی یک تکنیک درمانی بدون تهاجم است که شامل تزریق محدود مواد دارویی یا غیر دارویی مفید است. این مواد به کمک سوزن‌هایی بسیار ریز در فواصلی معین که پزشک تعیین می‌کند به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و با رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست، باعث بهبود وضعیت پوست و مو خواهد شد. فرآیند مزوتراپی مو شامل تزریق مواد مغذی سالم به مزودرم (لایه ضخیم زیر اپیدرم که به عنوان پیوند بین بافت‌ های پوست و لایه چربی عمل می‌کند) پوست سر است. با این‌ حال، این فرایند درمانی باید با کمک تزریق به روش ویژه انجام شود که مواد مغذی مایع غنی را از طریق سوزن هر قسمت از ناحیه طاس پوست وارد می‌کند. در نتیجه، حداکثر جذب مواد مغذی توسط فولیکول‌های مو به پوست انجام شده و این اطمینان را می‌دهد که با گردش خون مناسب و تعادل هورمونی به تقویت و رشد مجدد موها کمک خواهد شد.

کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی یکی از روشهای درمانی غیر تهاجمی (بدون جراحی) است که با استفاده از تزریق گاز دی اکسید کربن به لایه‌های زیر پوستی به رفع مشکلات پوست و مو می‌پردازد. از این روش برای تقویت رشد و ترمیم مو استفاده می‌شود. با تزریق گاز کربن دی اکسید در ناحیه پوست سر، جریان خون افزایش می‌یابد و به این ترتیب رشد موها تحریک می‌شود. فرایند اکسیژنه شدن بافت، باعث رویش مجدد مو و بهبود سنتز کلاژن و پروتئین در اطراف فولیکول مو می‌شود.

لیزر تراپی

لیزرتراپی مو یکی دیگر از راههای درمان ریزش مو و تقویت مو است. که با سطح انرژی و جریان کم و اثر بخشی بالا صورت میگیرد. در این روش، جراحی انجام نخواهد شد و به بافت و بازسازی ریشه مو و تقویت آن کمک میشود و باعث میشود موها ضخیم تر، با کیفیت ساقه اضافه، بدون ریزش و براق تر شود.

کاشت مو

گاهی موهای فرد تنها با روشهای تقویتی جوابدهی و افزایش تراکم دلخواه را برای فرد ندارد و فرد در این مرحله اقدام به انجام کاشت و یا ترمیم مو میکند. واژه کاشت مو در اصل به معنای پیوند طبیعی می باشد. شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد، به صورتی که هر چقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

پیشگیری از ضعیف شدن مو

تزریق بوتاکس با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین [ 1402-09-10 ]
من مزوتراپی دو جلسه انجام دادم ولی اثری ندیدم، ميخواستم بدونم میشه پی آر پی انجام بدم آیا برای پی آر پی مو هم نیاز به چند جلسه هست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟

تزریق ژل فرآیندی است که با افزایش حجم و فرم دهی بافت نرم توام می‌باشد. فیلرها به طور کلی به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می‌شوند؛ که در هر دو روش، تزریق توسط پزشک از طریق سرنگ های نازکی صورت می گیرد که این مواد را در قسمت های مورد نظر تزریق می کند ... ادامه مطلب

آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟

بلفاروپلاستی که بیشتر به عنوان جراحی زیبایی پلک نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی است. ... ادامه مطلب

لیزر هلیوس؛ کاربردها، مزایا و مراقبتهالیزر هلیوس؛ کاربردها، مزایا و مراقبتها

لیزر درمانی هلیوس روشی موثر برای بهبود تن و بافت پوست، حذف خالکوبی و درمان رگ های عنکبوتی برای به حداقل رساندن یا حتی از بین بردن ظاهر آن ها است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین