منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / آشنایی با کربوکسی تراپی دور چشم

آشنایی با کربوکسی تراپی دور چشم

چشم ها به عنوان نقطه مرکزی نه تنها در تجلی چهره فرد برای بیان احساسات، بلکه در تعریف زیبایی، سلامتی و شادابی فرد بیشتر از هر عضو صورت مؤثر هستند. نقص زیبایی در اطراف چشم نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود. حلقه‌های تیره زیر چشم، حالت خسته و آزار دهنده‌ای به صورت می‌دهد. حلقه‌های تیره و گودی دور چشم می‌تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود. کربوکسی تراپی دور چشم یک روش برای جوانسازی پوست است که با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن سبب می‌شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. در این روش با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست موجب چسبیدن هموگلوبین به آن می‌شود و اکسیژن رها می‌کند. در این صورت تراکم اکسیژن و عمل خونرسانی افزایش می‌یابد و گاز با فشار به ناحیه چربی موجب فعالیت‌هایی در بافت می‌شود که چربی محل تجزیه شده، جریان خون را بالا می‌برد و موجب جوانسازی زیر چشم میگردد.

کربوکسی تراپی به تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست گفته می شود. این گاز بی ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بکار گیری آن می تواند به جوانسازی پوست و لاغری موضعی بی انجامد. شما می توانید برای کربوکسی تراپی در اصفهان، به کلینیک تخصصی دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید.

علل تیرگی و گودی دور چشم

در حالت نرمال به صورت مدام، گردش خون در قسمت زیر چشم انجام شده و اکسیژن و مواد مورد نیاز به سلول های پوستی می رسد و در نتیجه همواره پوستی شاداب و روشن خواهیم داشت، بنابراین اگر هر عاملی به نحوی گردش خون در این ناحیه را دچار اختلال کند سبب بروز این عارضه پوستی و همچنین چروک خواهد شد.

  1. ژنتیک: تحقیقات نشان داده است ویژگی های پوستی نظیر ضخامت، رنگ و توزیع ملانین در پوست (مانند پوست زیر چشم) از والدین به فرزندان منتقل می شود.
  2. کم خوابی: کم خوابی را می توان اصلی ترین عامل این عارضه دانست. زمانی که فرد به اندازه ی کافی در طول شب بیدار باشد و چشم ها برای مدت طولانی استراحت نکنند گردش خون در زیر پوست دچار اختلال شده و سبب بروز این عارضه می شود.
  3. کمبود آب بدن: زمانی که در طول شبانه روز به میزان مناسب آب مصرف نشود رگ های خونی خشک شده و گردش خون را با مشکل مواجه می کند.
  4. نور مستقیم آفتاب: رنگدانه ملانین در پوست وجود دارد و تحت تأثیر شدت نور آفتاب سبب تغییر رنگ شده و پوست به سمت تیرگی می رود.
  5. مصرف سیگار و یا مواد اعتیاد آور: توتون و تنباکو، نوشیدنی های کافئین دار و همچنین الکل؛ میزان خون جریان یافته درون رگ ها را کاهش می دهند.
  6. کمبود ویتامین: ویتامین هایی نظیر E,C,D,K در شادابی و طراوت پوست بسیار مؤثر هستند و رژیم غذایی نادرست سبب کاهش میزان این ویتامین ها در بدن می شود.
  7. مشکلات پزشکی: مشکلات گوارشی (کبد، کلیه و معده)، مشکلات تیروئیدی و عصبی
  8. سن: بروز این عارضه در سنین مختلف گزارش شده است اما با افزایش سن به خصوص در میانسالی احتمال ابتلا، بیشتر می شود.
  9. مشکلات تغذیه ای: رژیم های غذایی نادرست لاغری و یا غذاهای ناسالم
  10. آلرژی و حساسیت های فصلی: حساسیت های فصلی که سبب خشکی پوست و یا آبریزش بینی می شوند. التهاب بینی، پوست اطراف چشم را تحت تأثیر قرار داده و سبب حساسیت آن می شود و در نهایت علت حلقه سیاه دور چشم می شود.
  11. اختلالات قاعدگی: تحقیقات نشان داده است خونریزی های شدید و طولانی مدت را می توان یکی از علت های این عارضه دانست.
  12. کم خونی و کمبود آهن خون
  13. تجمع رنگدانه ها
کربوکسی تراپی دور چشم

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

روش انجام کربوکسی تراپی دور چشم

در این روش از یک کپسول گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود که با یک لوله‌ی پلاستیکی به یک دستگاه تنظیم کننده‌ی جریان گاز متصل شده است. پزشک با استفاده از این دستگاه با دقت بسیاری میزان ورود گاز به بدن را کنترل می‌کند. دی اکسید کربن از کپسول به دستگاه تنظیم‌کننده و سپس به یک لوله‌ی استریل وارد می‌شود که در انتهای آن فیلتری تعبیه شده است. این فیلتر تمام ناخالصی‌های باقی مانده را جذب می‌کند که وارد بدن نشوند. گاز از فیلتر عبور کرده و وارد یک سوزن بسیار ریز می‌شود. پزشک با استفاده از این سوزن، گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست شما می‌فرستد.

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی دور چشم

قبل از کربوکسی تراپی نیاز نیست اقدام خاصی صورت گیرد مگر اینکه پزشک، تشخیص دهد که فرد نیاز به انجام عملی خاص دارد. به صورت کلی نیاز است که فرد قبل از انجام کربوکسی تراپی نظافت خود را رعایت نماید و از مصرف الکل از 24 ساعت قبل خودداری نماید. در برخی موارد پزشک، انجام برخی از آزمایشها را قبل از کربوکسی تراپی ضروری دیده و برای فرد الزام می دارد که لازم است تمامی این آزمایشها انجام گردیده و جواب آن به وی ارجاع داده شود.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی دور چشم

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی صورت به شرح ذیل می باشد:

موارد منع کربوکسی تراپی

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

اگرچه نتیجه کربوکسی تراپی پس از جلسه نخست به خوبی قابل احساس است؛ اما به منظور دستیابی به نتایج بهتر توصیه می شود که فرد این روند را بین 4 تا 6 جلسه ادامه دهند. به ویژه اگر قصد انجام این روش برای از بین رفتن تیرگی های زیر چشم را دارید، 4 تا 6 جلسه درمان با کربن دی اکسید به شما توصیه می شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

ماندگاری کربوکسی تراپی زیر چشم

ماندگاری این روش به عواملی از جمله تعداد جلسات موردنیاز و شدت تیرگی اطراف چشم بستگی دارد. به‌طورکلی روش کربوکسی تراپی دائمی نیست و ماندگاری آن ارتباط مستقیمی با سن و شدت تیرگی‌ها دارد. از این روش می‌توانید برای رفع تیرگی دور چشم استفاده کنید که ماندگاری حدود ۶ ماه دارد که با تکرار آن مدت‌زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

هزینه کربوکسی تراپی دور چشم

میزان دی اکسید کربن تزریق شده، تعداد جلسات درمانی و تبحر پزشک می تواند این هزینه را تحت الشعاع قرار دهد.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی‌تراپی به هیچ دوران بهبودی نیاز ندارد و هیچ محدودیتی در انجام فعالیت پس از درمان وجود ندارد. در اکثر بیماران هیچ نشانه قابل مشاهده‌ای از تزریق روی پوست دیده نمی‌شود، با این حال کمی کبودی، ورم و قرمزی ممکن است رخ دهد که به ندرت درمان اطراف چشم دیده می‌شود. عارضه جانبی دیگر، حس سوزن سوزن شدن در نزدیکی محل تزریق است که پس از چند دقیقه برطرف می‌شود.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منجزی [ 1402-09-10 ]
آقای دکتر من یک هفته پیش کربوکسی تراپی دور چشم انجام دادم برای رفع سیاهی و گودی زیر چشمم الان یک هفته گذشته، میخوام تزریق ژل انجام بدم آیا امکانش هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری ناگاشیما یا خارش لک داربیماری ناگاشیما یا خارش لک دار

خارش پوست، به عنوان یکی از انواع بیماری های پوستی، یک احساس تحریک کننده و غیرقابل کنترل است. دلایل احتمالی خارش می تواند شامل انواع بیماری های پوستی خارش دار باشد. بیماری ناگاشیما یا خارش لک دار یکی از این موارد است. ... ادامه مطلب

مراقبت های پس از تزریق چربیمراقبت های پس از تزریق چربی

همه روشهای جوانسازی، افزایش حجم و درمانهای مشکلات و بیماری‌های پوست و مو، برای حصول بهترین نتایج، نیازمند مراقبت و رسیدگی‌ پس از عمل هستند. تزریق چربی نیز به عنوان یکی از روشهایی که به جوانسازی پوست می‌پردازد به مراقبتهای پس از تزریق نیز احتیاج دارد که در این متن به آن اشاره شده است. ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

بلفاروپلاستی غیر جراحی بدون هیچ گونه برش اقدام به از بین بردن و برداشتن پوست اضافی یا پلک ها می کند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین