منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع موهای زائد / نحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائد

نحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائد

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. از آنجا که موها با سرعت زیادی رشد می‌کنند اشخاص نیز باید به صورت مداوم درگیر از بین بردن آنها به روش‌های متفاوتی باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر با روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر این مشکل نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. حذف مو‌های زائد باید در طول چند جلسه و با نظر مستقیم پزشک انجام شود. در جلسه اول، با استفاده از دستگاه لازم، اشعه و پرتو کافی به فولیکول‌های مو تابانده خواهد شد. تابش اشعه به فولیکول‌های مو در جلسه‌ی اول لیزر مو‌های زائد، باعث توقف ادامه‌ رشد مو از آن ناحیه می‌گردد. بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد، معمولاً یک تا سه هفته بعد متوجه می‌شوید که در مناطقی که لیزر شده موهای جدیدی رشد کرده است. موهایی که در طول درمان با لیزر در فاز رشد بودند خیلی ساده خواهند ریخت؛ اما درون پوست همچنان فرآیند رشد مو ادامه دارد که به این فرآیند ریزش مو گفته می‌شود و می‌توانید با اسکراب کردن در حمام به برداشتن پوست‌های مرده و ریزش این موها کمک کنید. وقتی فرآیند ریزش موها تمام شد تا وقتی که موهایی که در فاز کمون یا نهفتگی بوده‌اند شروع به رشد کنند، چند هفته‌ای بدون مو هستید. موهایی هم که در فولیکول‌ها بوده‌اند نهایتاً درمی‌آیند و شروع به ریزش می‌کنند که به آنها لیزر نقاط سیاه گفته می‌شود. در این مرحله، عموماً چهار هفته بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد، باید آماده‌ی دومین جلسه شوید و سپس، هر شش تا هشت هفته درمان را ادامه می‌دهید تا این که لیزر به اتمام برسد.

کلینیک لیزر موهای زائد دکتر علیرضا واعظ شوشتری یکی از بهترین و مجهزترین مراکز رفع موهای زائد آقایان و خانم ها در اصفهان است که با کادری مجرب و بهره گیری از به روزترین دستگاه های موجود، نتایج مورد انتظار شما را برآورده می‌سازد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد

  1. در اولین و تمام جلسات لیزر موهای زائد، یک عینک مخصوص به شما داده می‌شود. این عینک چشم‌های شما را در برابر نور لیزر محافظت می‌کند.
  2. پس از این مرحله، پزشک یا تکنسین لیزر از یک ژل روان کننده استفاده می‌کند و در صورتی که آستانه تحملتان بسیار پایین باشد می‌توانید درخواست پماد بی‌حسی هم داشته باشید بدین ترتیب درد و ناراحتی احتمالی شما به حد‌اقل خواهد رسید.
  3. با آغاز لیزر درمانی، پزشک پروب مخصوص دستگاه لیزر را روی پوست شما فشار می‌دهد و در حرکات تناوبی رفت و آمدی تمام پوست را در معرض اشعه لیزر قرار می‌دهد. طی این مرحله پیاز مو یا فولیکول که منشأ رشد موها هستند مورد هدف اصلی لیزر قرار می‌گیرند. در واقع پس از روشن کردن دستگاه لیزر، اشعه‌ی آن از طریق پوست به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند؛ گرمای شدید لیزر به فولیکول‌ها آسیب می‌رساند و در نتیجه از رشد آنها جلوگیری به عمل خواهد آورد.

به منظور کاهش خطرهای احتمالی و عوارض جانبی لیزر موهای زائد اقداماتی صورت خواهد گرفت، این اقدامات بسته به نوع لیزرهای مورد استفاده متفاوت می‌باشند. به طور مثال در برخی مراکز لیزر موهای زائد از قابلیت Coolling یا خنک کننده که روی قسمت بیرونی دستگاه لیزر قرار دارد استفاده می‌شود. این در حالی‌است که در بعضی مراکز از ژل‌های خنک کننده بر روی سطح پوست استفاده می‌نمایند.

لیزر موهای زائد

نحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائد

لیزر مو‌های زائد فقط حضور در جلسه نیست و باید فرد آمادگی‌هایی داشته باشد. این یک روش پزشکی است که به انجام تمرین نیاز دارد و در صورت عدم رعایت الزامات، خطرات احتمالی را به همراه خواهد داشت:

  1. قبل از انجام لیزر مو‌های زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسین انجام این کار را به طور کامل بررسی کنید که در ادامه به طور مفصل به آن اشاره خواهیم کرد.
  2. اگر قصد انجام لیزر مو‌های زائد را دارید، پیش از جلسه اول باید شش هفته قبل، اصلاح، اپیلاسیون و اپیلاتور را کنار بگذارید. علت این امر این است که لیزر باید ریشه‌های مو را هدف قرار ‌دهد که این ریشه‌ها در صورت اصلاح یا اپیلاسیون به طور موقت از بین ‌می‌روند.
  3. همچنین باید شش هفته قبل از اولین جلسه، از قرارگیری در معرض نور آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می‌شود که لیزر مو‌های زائد کمتر مؤثر باشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

مراقبت های بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد

  1. پس از حذف مو‌های زائد، به طور ویژه‌ای از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید؛ زیرا پوست شما پس از قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی خورشید آسیب‌پذیر شده و شما تا جایی که می‌توانید باید آن را از عوامل بیرونی آسیب‌زا در‌ امان نگه دارید.
  2. گرمای حاصل از لیزر به مدت ۲۴ ساعت در داخل لایه‌های پوست‌ باقی می‌ماند؛ بنابراین پس از لیزر نباید به سونا، دوش آب گرم و استخر بروید. اگر این کار را انجام دهید، یک محیط ‌ایده‌آل برای باکتری‌ها فراهم خواهید کرد که باعث ایجاد لکه و سایر مشکلات پوستی می‌شوند.
  3. اگر پس از انجام لیزر احساس درد و یا سوزش می‌کنید، می‌توانید از کمپرسور آب سرد و یا یخ استفاده نمایید.
  4. تا 48 ساعت از لوازم آرایشی، بهداشتی، ژل صورت و کرم‌های سفید‌کننده استفاده نکنید.
  5. از قرار گرفتن در برابر حرارت خودداری نمایید.
  6. کرم‌های اسکراب، ماسک‌های مراقبت از پوست ، گلیکولیک اسید و کرم‌های رتینول باید ۲ روز قبل و بعد از لیزر منع شوند.
  7. توصیه می‌شود به مدت ۲ هفته قبل و بعد از لیزر، از استفاده از لایه‌ بردار‌های شیمیایی خودداری کنید و به همین ترتیب چند ماه پیش از لیزر، از برنزه کردن چه با آفتاب و چه با سولاریوم ممانعت ورزید.

هزینه ی لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل زیر بستگی دارد:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر موهای زائد

تقویت موها و درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آلودگی هوا چه تأثیری روی سلامتی پوست ما دارد؟آلودگی هوا چه تأثیری روی سلامتی پوست ما دارد؟

افزایش آلودگی هوا طی سالها تأثیرات عمده ای بر روی پوست انسان داشته است. یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به پوست بعد از اشعه های ماورای بنفش، آلودگی هوا است. ... ادامه مطلب

بارداری و مشکلات پوستی همراه با آنبارداری و مشکلات پوستی همراه با آن

بثوراتی که در دوران بارداری مشاهده می شوند همگی از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. برخی از آنها تغییرات پوستی شایعی هستند که تقریباً در تمام زنان باردار دیده مي شوند. البته تعدادی از بیماری های پوستی نیز وجود دارند که اختصاصاً با حاملگی همراه هستند. ... ادامه مطلب

خطوط استاتیک و داینامیک صورت کدامند؟خطوط استاتیک و داینامیک صورت کدامند؟

خطوط دینامیک که خطوطی هستند که در حالت عادی وجود ندارند و تنها در زمان فعالیت عضلات پیشانی مانند زمان اخم کردن پدیدار میشوند. دیگری خطوط استاتیک هستند که به صورت دائمی در پیشانی وجود دارند و ربطی به فعالیت عضلانی ندارند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین