منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / چه مراقبتهایی پس از انجام سابسیژن لازم است؟

چه مراقبتهایی پس از انجام سابسیژن لازم است؟

اسکار یا جوشگاه بافتی است که به دلیل التهاب و یا آسیب قبلی در ناحیه پوست ایجاد شده است و چنانچه نزدیک مفصل باشد می تواند در حرکت اندام ایجاد اختلال نماید و یا اینکه منظره نامطلوبی بر روی پوست ایجاد نموده و از نظر زیبایی ایجاد اشکال نماید. التهاب های پوستی از قبیل آبله مرغان، جوش جوانی، سوختگی درجه 3، محل گزش حیوانات، محل برش جراحی قبلی و عفونت های عمقی پوست می توانند ایجاد اسکار نمایند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش زیبایی، درمان این اسکارها غیر ممکن نیست. یکی از این روش‌های نوین درمانی، سابسیژن است. سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌های جوانسازی ، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می‌شود.

سابسیژن روشی است که از طریق افزایش جریان خون موضعی، بهبود جریان لنفاوی و کمک به دفع سلول های مرده در ناحیه اسکار، به درمان و بهبود اسکارهای آکنه منجر می شود. شما می توانید برای انجام سابسیژن صورت در اصفهان به کلینیک تخصصی پوست دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انجام سابسیژن

عمل سابسیژن (Subcision) ممکن است برای درمان های ذیل استفاده شود:

عوارض سابسیژن

انواع روش سابسیژن

سابسیژن دو نوع ابزار دارد:

روش انجام سابسیژن

مرحله ۱: آماده سازی

قبل از انجام این عمل پوست باید به طور کامل پاک شده و جای زخم‌های مورد نظر، با استفاده از یک قلم به صورت دقیق، مشخص شود. بعد از آن بیحسی موضعی برای بیحس کردن پوست شما تزریق می‌شود.

مرحله ۲: انتخاب دستگاه سابسیژن

برای هر پوست و زخمی باید از سوزن‌های مخصوص استفاده کرد. درصورتی‌که سوزن اشتباهی برای وارد شدن به عمق پوست انتخاب شود، احتمال آسیب دیدن بافت سالم پوست زیاد می‌شود.

مرحله ۳: انجام عمل

سوزن انتخاب‌شده به آرامی وارد لایه‌های عمیق پوست شده تا اتصال بین بافت‌های آسیب‌دیده و سالم قطع شود. در این مرحله احساس سوزش در منطقه تحت درمان تا اندازه‌ای طبیعی است.

مرحله ۴: تمیز کردن جای زخم

برای جلوگیری از پیشروی خونریزی و تورم، پزشک باید از طریق فشار دادن جای زخم، خون باقی‌مانده را از زیر پوست خارج کند. بعد از آن جای زخم تمیز شده و برای جلوگیری از عفونی شدن آن، یک کرم آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

مراقبت های قبل از انجام سابسیژن

مراقبت های بعد از سابسیژن

  1. بعد از سابسیژن بیمار باید به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس سوراخ ایجاد شده در طرفین صورت با آب جلوگیری کند و روی آنها پماد آنتی بیوتیک بزند.
  2. طی 48 ساعت ابتدایی پس از درمان استراحت نمایند. این کار موجب کاهش جریان خون و در نهایت کم شدن تورم می گردد.
  3. هنگام استراحت، خواب و دراز کشیدن در زیر سر خود 2 بالشت بگذارید.
  4. طی 2 روز اول بر روی نواحی دارای تورم کمپرس سرد قرار دهید این کار به کاهش تورم کمک کرده و تأثیر زیادی در کاهش ناراحتی و درد بعد از درمان دارد. البته افراد باید به این نکته توجه کنند که نباید پوست و یخ را برای مدت زمان طولانی در تماس مستقیم با هم قرار دهند. با این کار خونرسانی به پوست بسیار کاهش یافته و ممکن است به آن آسیب وارد شود. از همین رو بهتر است فرد اقدام به گذاشتن حوله ای تمیز میان پوست و کمپرس سرد کرده، آن را میان نقاط مختلف جابجا کرده و بیش از 30 ثانیه در یک ناحیه قرار ندهد.
  5. از بلند کردن وسایل سنگین، خم شدن و همچنین انجام ورزش های طاقت فرسا به مدت 2 روز خودداری نمایید. زیرا انجام این کار منجر به افزایش فشار خون و تورم بیشتر در مناطق تحت درمان می شود.
  6. فرد باید برای مدت 4 هفته پس از سابسیژن از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزد با این کار از خطر ایجاد هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری خواهد نمود. در صورت لزوم و به خصوص در فصل تابستان از کرم های ضدآفتاب بدون رنگ و با SPF50 و همچنین از کرم اکسید دو زنک استفاده نمایید.
  7. در چند روز ابتدایی پس از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون پروفن و آسپرین خودداری کنید.​

شستن صورت بعد از سابسیژن

به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از شستن صورت خودداری کنید؛ زیرا برخورد آب با سوراخ‌های ایجاد شده در دو سمت صورت می‌تواند خطرناک باشد.

کاندید مناسب سابسیژن

همه افرادی که دارای جوشگاه‌های عمیقی هستند می‌توانند از روش سابسیژن برای از بین بردن این فرورفتگی‌ها استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت سابسیژن این است که با انواع پوست‌ها سازگاری دارد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود نخواهد نداشت. بر این اساس می‌توان گفت که کاندیدهای مناسب انجام سابسیژن از قرار زیر هستند:

افراد منع از انجام سابسیژن

نکته مهمی که باید بدانید این است که انجام سابسیژن به همه افراد توصیه نمی‌شود؛ به همین دلیل قبل از اقدام برای استفاده از این شیوه درمانی باید با یک پزشک مشورت کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد. با توجه به این مورد افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند، بهتر است از روش سابسیژن استفاده نکنند:

  1. افرادی که دارای سابقه اسکار کلوئید یا هایپرتروفیک هستند.
  2. افرادی که به اختلالات انعقاد خون یا خونریزی مبتلا هستند.
  3. افراد مبتلا به دتینوئید دهانی سیستمی مثل ترتینن یا ایزوترتینوئین .
  4. افرادی که دارای عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال در ناحیه تحت درمان هستند.

قرمزی پوست بعد از سابسیژن

به طور معمول قرمزی پوست که در اثر استفاده از این روش به وجود می‌آید، دو تا سه روز ادامه خواهد داشت.

ورم بعد از سابسیژن

بعد از سابسیژن تورم در موضع درمان طبیعی است که این تورم شروع فرایند ترمیم در پوست است که به دلیل افزایش نفوذپذیری عروق و ورود گلبول های سفید و پلاکت ها و تجمع مایع در فضای بین بافتی است که با رعایت کردن موارد مراقبتی، دوره تورم و التهاب کوتاهتر شده و نتیجه درمان مؤثرتر و بدون عارضه خواهد شد.

کرم ترمیم کننده بعد از سابسیژن

محصولات ترمیم کننده پوست دارای ترکیبات ضد التهابی، مرطوب کننده و مواد فعال هستند. این محصولات معمولاً التهاب، قرمزی و درد ناشی از زخم را کاهش داده و به واسطه داشتن ترکیبات فعال ساخت کلاژن را در بافت پوست سرعت می‌بخشند. استفاده از کرم های ترمیم کننده تجویز شده توسط پزشک بعد از سابسیژن معمولاً برخی از محصولات ترمیم کننده تجویز می شوند که برای کمک به فرایند درمان مؤثر هستند. این کرم باعث رسیدن رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز به پوست می شود و در طی آن ترمیم پوست با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

مدت زمان اثر سابسیژن

موفقیت عمل سابسیژن به نوع، محل و شدت اثر به جای مانده از زخم نیز بستگی دارد و میزان تجربه ی پزشک در انجام سابسیژن نقش اصلی را بازی خواهد کرد. در رابطه با اثرات و نتایج انجام عمل سابسیژن میتوان عنوان نمود که عمل سابسیژن در رفع اسکار حاصل از جوش های نتایج ماندگاری خواهد داشت که جهت مشاهده ی اثرات درمانی کامل آن باید، تعداد جلسات لازم درمانی به طور کامل انجام شوند.نتایج اولیه حاصل سابسیژن اسکار پس از فروکش کردن کبودی و ورم، چند روز پس از عمل سابسیژن مشهود خواهد بود. پر شدن جای اسکار توسط کلاژن ها به دو الی سه ماه فرصت، نیاز خواهد داشت؛ زیرا فرآیند ترمیم و بازسازی پوست از لایه های عمیق پوستی، فرآیند زمان بر خواهد بود؛ اما نتایج بسیار ماندگار و طبیعی ایجاد خواهد کرد.

عوارض سابسیژن

سابسیژن یکی از مؤثرترین روش‌ها برای رفع اسکار و نیز رفع جای جوش است که به شکل معمول به جز درد و تورم و کبودی هیچ عارضه‌ی حاد دیگری در پی ندارد.

هزینه سابسیژن

به طور کلی هزینه ثابتی برای انجام این روش به منظور از بین بردن جای زخم و آکنه وجود ندارد؛ چراکه به عواملی نظیر تعداد جلسه، گستردگی منطقه تحت درمان و …بستگی دارد.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیر حبیبی [ 1401-12-17 ]
سلام بعد انجام سابسیژن قسمت هایی که ورم داره جوش های ریزی زده و پر تعداد طبیعی می باشد یا نه؟ چطور میتونم رفع کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟

تزریق ژل و بوتاکس از رایج ترین اقداماتی است که این روزها افراد را روانه مطب های پوست می‌نماید. این روشها به دلیل نتایج فوری و عوارض بسیار کم طرفداران فراوانی را به خود جلب نموده و متقاضیان زیادی دارند ... ادامه مطلب

آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟

نرم‌ کننده مو حاوی ترکیباتی مانند سیلیکون‌ ها، روغن‌ ها و نرم‌ کننده است و برای انواع مو استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوستمیکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست

عمل لایه برداری میکرونی از سطح پوست را میکرودرم ابریژن می نامند. در کلینیک تخصصی دکتر علیرضا واعظ شوشتری لایه برداری پوست به روشهای مختلف از جمله میکرودرم ابریژن، با نتایجی بسیار موثر و چشمگیر انجام میشود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین