منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت

چرا جوش میزنیم؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌های مختلفی نظیر جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ می‌شود. مسدود شدن غدد مویی توسط چربی‌های اضافه، پوست مرده و یا باکتریها باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌شود. تجمع این مواد زائد بر روی غدد مویی باعث ایجاد برآمدگی در سطح پوست می‌شود. گاهی ایجاد جوش‌های متعدد در صورت یا بدن می‌تواند علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت‌ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باشد و بایست از روش‌های مناسب پزشکی برای درمان استفاده کرد.

از روشهای مختلفی برای درمان انواع جوش از قبیل جوش های چرکی در کلینیک دکتر واعظ شوشتری استفاده می‌شود. شما می توانید برای درمان انواع جوش در اصفهان ، با هماهنگی قبلی از طریق تماس با شماره تلفن 91620100 - 031 به کلینیک دکتر واعظ مراجعه فرمایید.

انواع جوش صورت

جوش ها بسته به شدت خود، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

جوش و علل آن

علت جوش زدن بدن و صورت

هورمون ‏ها: آندروژن هورمونی است که در دوران بلوغ در بدن دختران و پسران افزایش می‏ یابد و عامل اصلی جوش می‏ باشد. تغییرات هورمونی در دوران بارداری و دوره عادت ماهیانه نیز از دلایل افزایش جوش هستند.

علت جوش چرکی بزرگ

علت جوشهای دردناک صورت

برخلاف شکل‌های خفیف‌تر جوش، جوش چرکی بسیار دردناک است و زمانی ایجاد می‌شود که چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست به‌طور عمیق در فولیکول مو یا منافذ پوست نفوذ می‌کنند. با پارگی منافذ زیر پوست، التهاب به ‌سمت بافت اطراف پوست رها می‌شود. این واکنش زنجیره‌ای در پوست ادامه پیدا می‌کند، التهاب گسترده‌تر می‌شود، باکتری‌های مولد جوش رشد می‌کنند و جوش در تمام ناحیه پخش می‌شود. پوست بدن برای جلوگیری از پخش شدن التهاب، یک کیست دور آن منطقه ایجاد می‌کند.

جوش چرکی معمولاً در دوران بلوغ در پسرهای جوان ایجاد می‌شود؛ اما می‌تواند در بزرگسالی (به‌ویژه هنگامی که تعادل هورمونی به‌ هم می‌خورد) نیز ادامه پیدا کند. در خانم‌های بزرگسال معمولاً جوش چرکی در دوران قاعدگی ایجاد می‌شود.

علائم جوش های چرکی و دردناک صورت

کبد و جوش صورت

وظایف کبد تنها به حذف سموم از بدن ختم نمی‌شود، بلکه وظیفه تجزیه چربی‌ها را نیز به عهده دارد. وقتی عملکرد کبد انسان به دلیل بیماری کبد چرب با اختلال مواجه می‌شود، چربی‌ها وارد جریان خون می‌شوند. معمولاً غدد چربی روی پوست تلاش می‌کنند این چربی‌ها را استفاده کنند. متأسفانه استفاده از سموم محلول در چربی توسط پوست برای چربی‌سازی می‌تواند سبب مشکلات زیادی شود. این چربی‌ها، چربی طبیعی روی پوست را به علت اینکه حاوی سموم التهابی هستند، ناکارآمد می‌کنند. کیفیت چربی‌های موجود در جریان خون می‌تواند کیفیت چربی پوستی را تحت تأثیر قرار دهد. هرچه چربی پوست سمی‌تر و ضخیم‌تر می‌شود، بیشتر منافذ پوستی دچار انسداد می‌شوند. اگر در رژیم غذایی فرد مقادیر بالایی چربی مضر باشد، تأثیر آنها روی پوست شدیدتر خواهد بود.

پیشگیری از جوش

در اینجا به چند نکته برای مراقبت از پوست افراد دارای آکنه یا مستعد به آن در برابر بروز جوش اشاره شده است:

درمان‌ جوش صورت و بدن

معمولاً پزشکان برای درمان سریع جوش صورت و از بین بردن جای جوش از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. طبق تجربه داروهای بدون نسخه مانند:

انواع ژل شستشو

کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی خاص جوش‌های خفیف (مانند ژل ضدجوش سینره) برای درمان جوش صورت فوری و از بین بردن جوش صورت در یک روز مؤثر هستند؛ اما در مورد جوش‌های متوسط تا شدید باید روش‌های درمانی قویتری مانند:

  1. تزریق کورتیکواستروئیدها
  2. مصرف خوراکی و موضعی آنتی بیوتیک‌ها
  3. مصرف خوراکی داروهای پیشگیری از بارداری
  4. مصرف داروهای خوراکی و موضعی حاوی ایزوترتینوئین و غیره را دنبال کرد.

لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی حرفه‌ای مانند اسید گلیکول یک یا اسید سالیسیلیک برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، منافذ، جوش‌های سر سفید و سر سیاه و تحریک برای رشد پوستی جدید به کار می‌روند. لایه بردارهای شیمیایی همچنین در کاهش ظاهر زخم‌های آکنه بسیار مؤثر هستند. لایه بردارهای شیمیایی دارای سه نوع درجه بندی هستند: لایه بردارهای سطحی، متوسط و عمقی. لایه برداری‌های لایه‌های زنده (لایه‌های متوسط و عمیق) با استفاده از محصولاتی مانند اسید تری کلرواستیک (TCA) و فنل باید توسط یک پزشک انجام شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روش لایه برداری مکانیکی لایه سطحی پوست است. این نوع درمان شامل یک دستگاه دستی است که کریستال‌ها را روی پوست می‌کشد. کریستال‌ها به آرامی سطح پوست را سایش یا صیقل می‌دهند. یک لوله‌ی خلاء کریستال‌ها و سلول‌های پوست را پاکسازی می‌کند. میکرودرم ابریژن موجب لایه برداری و باز کردن منافذ پوست می‌شود. نتایج سریعاً قابل مشاهده هستند و پوستی روشن‌تر و صورتی رنگ به وجود می‌آید.

درمان لیزری جوش

درمان های لیزری با از بین بردن سطحی ترین لایه پوست و به سطح رساندن سلول های جوان تر زیرین، جوش ها و جای زخم ناشی از جوش ها را از بین می برند. این درمان، سطح پوست را بدون استفاده از مواد شیمیایی یا اسکراب تجدید کرده و ظاهر جای زخم ها را کاهش می دهد. با این حال، درمان لیزری جوش ها برای هر نوع پوستی مخصوصاً انواع حساس مناسب نیست. تأثیرگذاری این درمان به نوع جوش بستگی دارد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

میکرونیدلینگ

یکی دیگر از درمان های بی نظیر جوش و جای جوش میکرونیدلینگ است. در این فرآیند سوزن های کوچکی به درون پوست اطراف جای زخم وارد می شوند تا پوست را به تولید کلاژن بیشتر وادار کنند. این کلاژن می تواند با صاف کردن پوست، ظاهر زخم های ناشی از جوش را کاهش دهد. با این حال، رفع زخم ناشی از جوش می تواند به بروز عوارض موقتی از جمله قرمزی، درد و التهاب منجر شود.

فوتودینامیک (PDT)

در طول این فرایند، یک پماد مخصوص (فوتوسنسیتایزر) به محل جوش اعمال شده و سپس یک نور کنترل شده به رنگ قرمز یا آبی بر روی محل تابانده می شود. این فرایند با هدف کوچک کردن غدد سباسه، کاهش مقدار چربی و از بین بردن باکتری ها در منافذ پوست و همچنین کاهش مؤثر اندازه جوش های کیستی انجام می شود.

ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین دارویی امید بخش برای مبتلایانی است که روش های دیگر در درمان جوشهای کیستی آنان مؤثر نبوده است. ایزوترتینوئین یک داروی خوراکی قدرتمند است که از ویتامین A مشتق شده و با تغییر شکل غدد سباسه جریان تولید چربی در این غدد را متوقف می کند. این کاهش در تولید سیبوم می تواند به کاهش مقدار باکتری و در نهایت رفع عفونت منجر شود.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسیدآنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسید

آنزیم هیالاز با خواص فارماکو دینامیکی است که ماده فعال این محصول هیالورونیداز می‌باشد. هیالورونیداز آنزیمی است که دارای اثر دپلیمر کننده موقت و برگشت پذیر بر روی اسید هیالورونیک پلی ساکارید است که در ماتریکس بین سلولی بافت همبند وجود دارد ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت با لیزرجوانسازی پوست صورت با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر یک روش درمانی مؤثر برای از بین بردن لایه‌ های بالای پوست به منظور آشکار شدن پوست شفاف تر، نرم‌تر و صاف‌ تر لایه‌ های زیرین می‌باشد. به این منظور پرتوی لیزر به لایه‌ های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک فرآیند تکثیر سلولی و تولید کلاژن می‌ شود. ... ادامه مطلب

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی می‌ تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم‌ ها، صورتی پرتر و جوان‌ تر و نمای بهتر و پوست صاف‌ تری را ایجاد کند. این روش با توجه به اینکه از سلول‌ های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌ باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین